hallo mede tweakers,
ik heb gister een nieuwe computer opgebouwd maar heb een probleem:(
ik vind dat die kast en spullen erg warm worden naar verhouding wat er in zit.
ik zal eerst een specoverzichtje maken wat ik opgewbouwd heb
kast: ms-tech raptor ca-0300 green 1 front koeler en 2 side koelers(1 op cpu en ander op gpu) alle drie trekken ze lucht de kast in
cpu: amd x6 1100t met nexus tmp1000 silver pasta
cpu koeler: scythe katana 3
mobo: gigabyte ga-870a-usb3 Rev 3.1
ram: 8gb geil enhance+ (2 modules van 4 gig)
psu: xfx 650w xxx edition
gpu: xfx hd6870 black edition(twee koelertjes op het blok)
ik denk dat dat wel genoeg is voor jullie kenners:p
de psu zit bovenin de kast met de koeler aan de onderkant dus die zou de wamre lucht aan de achterkant eruit moeten blazen.
als ik mijn hand daarvoor houd kotm er ook een erg warme luchtstroom uit.
ik zat net te mw2 te spelen en dacht laat ik eens in speccy kijken wat er voor temp aangegeven word aangezien er meer koelers inzitten dan in mijn vorge kast.
tot mijn verbazing stond mijn cpu en gpu temp boven de 60 graden terwijl ik nog geen 30 min aan het spelen was.
zit er iets verkeerd in mijn kast of is er echt een 4de koeler nodig net onder me psu aan de achterkant die naar buiten blaast?
ik heb daar nog wel ruimte om een koeler te plaatsen maar vind hem nu al redelijk wat geluid maken:-o
bedankt voor enige reacties
mvg
mini
ik heb gister een nieuwe computer opgebouwd maar heb een probleem:(
ik vind dat die kast en spullen erg warm worden naar verhouding wat er in zit.
ik zal eerst een specoverzichtje maken wat ik opgewbouwd heb
kast: ms-tech raptor ca-0300 green 1 front koeler en 2 side koelers(1 op cpu en ander op gpu) alle drie trekken ze lucht de kast in
cpu: amd x6 1100t met nexus tmp1000 silver pasta
cpu koeler: scythe katana 3
mobo: gigabyte ga-870a-usb3 Rev 3.1
ram: 8gb geil enhance+ (2 modules van 4 gig)
psu: xfx 650w xxx edition
gpu: xfx hd6870 black edition(twee koelertjes op het blok)
ik denk dat dat wel genoeg is voor jullie kenners:p
de psu zit bovenin de kast met de koeler aan de onderkant dus die zou de wamre lucht aan de achterkant eruit moeten blazen.
als ik mijn hand daarvoor houd kotm er ook een erg warme luchtstroom uit.
ik zat net te mw2 te spelen en dacht laat ik eens in speccy kijken wat er voor temp aangegeven word aangezien er meer koelers inzitten dan in mijn vorge kast.
tot mijn verbazing stond mijn cpu en gpu temp boven de 60 graden terwijl ik nog geen 30 min aan het spelen was.
zit er iets verkeerd in mijn kast of is er echt een 4de koeler nodig net onder me psu aan de achterkant die naar buiten blaast?
ik heb daar nog wel ruimte om een koeler te plaatsen maar vind hem nu al redelijk wat geluid maken:-o
bedankt voor enige reacties
mvg
mini