Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij gestolen laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.044 views

• TiNNiT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2020
Hoi gasten,

Kwam vandaag terug met la familia van een dagje Efteling, blijkt er ingebroken te zijn in mijn huis. Laptop gestolen, een nintendo, autosleutels. Kl*te dus.

Nou had ik Dropbox op de laptop staan en kunnen achterhalen met welk IP er contact is gemaakt.
Die info zal ik doorgeven aan de politie (als ze er iets mee kunnen), maar waar ik eigenlijk in geinteresseerd ben is of het mogelijk is om iets in de dropbox te gooien waardoor ofwel informatie over de gebruikte aansluiting naar boven komt (routerinfo, ssid, macs router, isp etc) ofwel waardoor ik de laptop onbruikbaar kan maken?

Enige hulp zou welkom zijn.

PS. t.a.v. de autosleutels: ik heb voor de zekerheid één voorwiel losgedraaid, dus mocht iemand hem proberen te jatten dan kan het nog leuk worden >:)

Thx in advance

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, bestanden die in dropbox geplaatst worden kunnen niet op afstand ook gestart worden. Je kan er dus niet iets in plaatsen wat direct op afstand gestart wordt zodra iemand z'n computer aanzet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
TiNNiT schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:25:
Nou had ik Dropbox op de laptop staan en kunnen achterhalen met welk IP er contact is gemaakt.
Die info zal ik doorgeven aan de politie (als ze er iets mee kunnen), maar waar ik eigenlijk in geinteresseerd ben is of het mogelijk is om iets in de dropbox te gooien waardoor ofwel informatie over de gebruikte aansluiting naar boven komt (routerinfo, ssid, macs router, isp etc) ofwel waardoor ik de laptop onbruikbaar kan maken?
Denk het niet. Geen remote desktop, SSH of iets enabled?
PS. t.a.v. de autosleutels: ik heb voor de zekerheid één voorwiel losgedraaid, dus mocht iemand hem proberen te jatten dan kan het nog leuk worden >:)
Je bedoelt dat 'ie op de hoek van de straat door de gevel rijdt (of erger)? :X

Ik zou morgen je best doen op het politiebureau om ze duidelijk te maken dat de juiste afdeling met wat goochelwerk zo de mogelijke dief te pakken heeft (immers, de kans lijkt me klein dat de laptop nu al verkocht is).

Overigens, kun je zelf niets met het IP? Ik herinner me nog eenzelfde case op GoT, waarbij het IP-adres op naam van een daklozencentrum stond. Lekker makkelijk is dat..

[ Voor 19% gewijzigd door Thralas op 11-07-2011 01:31 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08

Dido

heforshe

TiNNiT schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:25:
offtopic:
Ik lees hier misschien teveel in, maar dit klinkt alsof je moedwillig het risico loopt iemand fysieke schade te berokkenen. Los, van het feit dat dat illegaal is (net zoals je geen knikkers mag strooien om een inbreker zijn nek te laten breken), hoe lekker slaap jij als een onverlaat met die auto wegkart en als het wiel loskomt een fietser ramt en doodrijft?

Wat betekent mijn avatar?

• TiNNiT
Thralas schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:28:
[...]

Denk het niet. Geen remote desktop, SSH of iets enabled?
Nope, helaas niet, maar wel een wijze les voor de volgende laptop (net als overigens het niet bij elkaar bewaren van zowel de reserve sleutel als de normale sleutel)
Je bedoelt dat 'ie op de hoek van de straat door de gevel rijdt (of erger)? :X
Auto zal ongeveer 10 meter ver komen denk ik.
Ik zou morgen je best doen op het politiebureau om ze duidelijk te maken dat de juiste afdeling met wat goochelwerk zo de mogelijke dief te pakken heeft (immers, de kans lijkt me klein dat de laptop nu al verkocht is).

Overigens, kun je zelf niets met het IP? Ik herinner me nog eenzelfde case op GoT, waarbij het IP-adres op naam van een daklozencentrum stond. Lekker makkelijk is dat..
Jawel, heb inmiddels al aardig wat kunnen achterhalen (tijdstip, ip, ISP, en een adres van dat IP welke ongeveer een paar straten verder is. Weet van het adres niet in hoeverre dat een knooppunt is of het daadwerkelijke adres van de dief.

[ Voor 9% gewijzigd door TiNNiT op 11-07-2011 02:06 . Reden: bij nader inzien ]

• TiNNiT
Dido schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:36:
[...]

offtopic:
Ik lees hier misschien teveel in, maar dit klinkt alsof je moedwillig het risico loopt iemand fysieke schade te berokkenen. Los, van het feit dat dat illegaal is (net zoals je geen knikkers mag strooien om een inbreker zijn nek te laten breken), hoe lekker slaap jij als een onverlaat met die auto wegkart en als het wiel loskomt een fietser ramt en doodrijft?
Tja, ik heb het wel doorgegeven aan de politie en die vond het eigenlijk wel een goed idee. Ik werd in ieder geval niet afgeremd of erop gewezen dat ik het niet moest doen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan nog is het natuurlijk een idioot idee. Wat je kan krijgen is een projectiel dat niet meer te besturen is en flink wat schade kan veroorzaken. Dat de politie niet zo snel kan nadenken pleit het niet vrij natuurlijk. Zet hem dan op de krik en zorg dat hij maar op drie wielen staat.
Wat Dido al zegt, wat als hij een fietser ramt en die fietser is morsdood?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Haal dan gewoon ff de accu uit je wagen met de reservesleutels. Stuk veiliger :)

Wonen er bekenden op het door jou gevonden adres?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Totdat iemand met jouw gestolen auto een kindje van 10 dood rijd. Dan ga je problemen krijgen en meneer de agent die zei "Jezus, da's een goed idee!" die slaat jou als eerst in de boeien.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• TiNNiT
MrVegeta schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:47:
Totdat iemand met jouw gestolen auto een kindje van 10 dood rijd. Dan ga je problemen krijgen en meneer de agent die zei "Jezus, da's een goed idee!" die slaat jou als eerst in de boeien.
Als, als als;-)

Het zal het wel meevallen met kindjes van 10 jaar die 's nachts om 02:00 van hun fietsje worden gereden op weg naar de speeltuin, ik ga de moertjes weer aandraaien en ipv daarvan de twee voorbanden leeglaten.

Heb helaas geen krik, die zit achterin de auto en beide sleutels zijn dus weg. Kan de auto ook niet vastparkeren dus zal toch iets met de wielen moeten doen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Zeg Sherlock, je mist het hele punt.
Laat het aan de Politie over.
Het is hun werk, niet het jouwe.

En opmerkingen over je buren en niet je bewuste onverantwoordelijkheid willen inzien....
Zal maar denken dat je pissig bent vanwege de inbraak. Wat nog steeds geen excuus is.

Abort, Retry, Quake ???

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aZuL2001 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:02:
Zeg Sherlock, je mist het hele punt.
Laat het aan de Politie over.
Het is hun werk, niet het jouwe.

En opmerkingen over je buren en niet je bewuste onverantwoordelijkheid willen inzien....
Zal maar denken dat je pissig bent vanwege de inbraak. Wat nog steeds geen excuus is.
politie is niet zo snel met dit soort dingen, wel met incasso's

Iperf

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
offtopic:
beide sleutels zijn weg?

je daguitstap was dus niet met je eigen wagen?
of kwam je thuis en beide sleutels waren weg, maar de auto stond er nog ?
ook een domme dief dan, of hij is van plan nog eens terug te komen

als je kan: film met een camera continu je wagen zodat je een ongewenste gast op heterdaad kunt betrappen, en dat filmmateriaal als bewijs kunt gebruiken.

Je kan de wagen op blokken zetten, als je hem niet kunt vastparkeren, kan je hem net zo goed verduwen zodat die in een garage staat ofzo, of vraag aan ev. buren of ze hun wagens er vlak tegen parkeren zodat die auto niet voor- of achteruit kan? of leen een krik van hen.
Er zijn alternatieve oplossingen zoals je merkt ;)

edit: een 2de wagen in het huishouden verklaard veel, maar dan zou ik die zo zetten dat men niet wegkan met de 1ste wagen, maar dat is wellicht hetgene wat jij bedoeld met vastparkeren en wat dus gaat lukken?

ps: politie moet altijd iets doen bij inbraak en diefstal al is het een pv opstellen met vaststellingen van de inbraak (+onderzoek van de inbraaksporen) en de diefstal zodat jij ermee naar je verzekering kan stappen voor vergoedingen.

ivm het dropbox-vraagje: neen, dat gaat niet lukken.
Als de software op je laptop een autosync-feature heeft die in beide richting werkt, kan je eventueel wel proberen een autorun.ini + een .exe door te sturen. Als men dan in de juiste folder gaat neuzen, kan die exe alsnog opgestart worden. Maar dat is allemaal afh. van het OS dat je gebruikt, de sync mogelijkheden van dropbox en de software die je gebruikt en de beveiligingssoftware op je laptop. en natuurlijk de nieuwsgierigheid van de dief. (de autorun.ini of de .exe moet alsnog getriggerd worden)

een wat ouder topic met tips: IP adres van gestolen laptop gevonden, wat kun je doen?

[ Voor 47% gewijzigd door soulrider op 11-07-2011 02:39 ]

• TiNNiT
soulrider schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:09:
beide sleutels zijn weg?

je daguitstap was dus niet met je eigen wagen?
of kwam je thuis en beide sleutels waren weg, maar de auto stond er nog ?
ook een domme dief dan, of hij is van plan nog eens terug te komen

als je kan: film met een camera continu je wagen zodat je een ongewenste gast op heterdaad kunt betrappen, en dat filmmateriaal als bewijs kunt gebruiken.

Je kan de wagen op blokken zetten, als je hem niet kunt vastparkeren, kan je hem net zo goed verduwen zodat die in een garage staat ofzo, of vraag aan ev. buren of ze hun wagens er vlak tegen parkeren zodat die auto niet voor- of achteruit kan?
Er zijn alternatieve oplossingen zoals je merkt ;)
We hebben twee auto's, waarvan er dus één thuis stond waarvan de sleutels gejat zijn.
Het duwen van een auto op een handrem gaat niet zomaar.

En voor de oplettende lezer, de tweede auto heeft geen krik, alleen een opblaassetje voor een lekke band.

Maar gasten, bedankt voor alle tips, ik ben inderdaad pissig en laat het hier even bij.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

we missen het hele punt. De auto is een bijzaak, en zou leuk zijn als dit in SF stond oid.
TS vraagt zich af of hij met dropbox kan gebruiken als intrusion voor z'n laptop.

Antwoord: nee. tenzij je PC vrijwel open stond zonder AV / Malwaredetectie kan je er weinig mee doen. Zeg nu zelf: als er een virus / malafide bestand in je dropboxfolder stond voordat hij gestolen was: zou die ook meteen kunnen executen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
De politie doet hier zeker wel wat mee. Bij een andere user op dit forum, Satch, hadden ze bij zijn vriendin ingebroken. Via de GMail sync had hij een paar keer een IP te pakken gekregen, meen twee keer ofzo. Beide keren is er door de politie huiszoeking gedaan.

• TiNNiT
Politie heeft op basis van artikel 126na de adresgegevens bij de provider achterhaald. Dat was een ander adres dan waar ik in eerste instantie mee gekomen was.
Weet nog niet of ze een huiszoeking hebben gedaan.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TiNNiT schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:13:
[...]

We hebben twee auto's, waarvan er dus één thuis stond waarvan de sleutels gejat zijn.
Handrem zit waarschijnlijk rechtsachter. Een paar stevige mannen en je kan dat ding best verplaatsen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Thralas
TiNNiT schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:43:
Politie heeft op basis van artikel 126na de adresgegevens bij de provider achterhaald. Dat was een ander adres dan waar ik in eerste instantie mee gekomen was.
Het adres wat je postte was ergens in Arnhem, toch? Geen idee hoe je eraan kwam, maar op basis van het eerder geposte IP-adres viel enkel te achterhalen dat het een Telfort ADSL-aansluting betrof, meer niet. De politie heeft ongetwijfeld het adres waar je laptop vrijwel zeker te vinden is (tenzij 'ie inmiddels al verkocht is).

Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TiNNiT schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:43:
Dat is niet vreemd, via een IP kan je vrijwel nooit het adres van een particulier achterhalen, dat zou natuurlijk een enorme schending van de privacy zijn. Vaak krijg je het adres van een kantoor van de ISP.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10
Ik mag hopen dat ze bij misdrijven wel gegevens van een particulier kunnen krijgen na verzoek van een officier van justitie.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Dit soort berichten zetten wel aan om altijd een soort van 'trojan' te installeren, zoiets als http://preyproject.com/ (open-source, wel zo veilig). Hoe geniaal is het om stiekem via de webcam een foto te bemachtigen van de dief?

Van de andere kant gezien, een beetje snuggere dief zal een laptop/pc natuurlijk meteen wipen/cleanen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tsurany schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:31:
[...]

Dat is niet vreemd, via een IP kan je vrijwel nooit het adres van een particulier achterhalen, dat zou natuurlijk een enorme schending van de privacy zijn. Vaak krijg je het adres van een kantoor van de ISP.
Ik kan herineren dat eentje toch erg nauwkeurig mijn huis neerzetten (kweenie meer welke) (echt)

Iperf

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 12:40

HaX0r

n00b

Hier een filmpje om je te laten zien hoe je je in de toekomst hier beter voor kan beveiligen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en anders kan je er vast smakelijk om lachen. ;)

YouTube: ‪Defcon 18 Pwned By the owner What happens when you steal a hackers computer zoz part ‬‏

Niet geschoten is altijd mis.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Korvaag schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:41:
Ik mag hopen dat ze bij misdrijven wel gegevens van een particulier kunnen krijgen na verzoek van een officier van justitie.
Natuurlijk, intern weten ze dat wel, die informatie geven ze alleen liever niet vrij.
fish schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:05:
Ik kan herineren dat eentje toch erg nauwkeurig mijn huis neerzetten (kweenie meer welke) (echt)
Het zou natuurlijk wel kunnen, echter is het verre van wenselijk en gebeurt dat tegenwoordig ook niet meer. Kan enorm veel vervelende situaties opleveren waarbij een IP adres gebruikt kan worden om iemand even thuis op te zoeken om hem hoogstpersoonlijk een 'ban' te bezorgen.

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:46:
[...]

Handrem zit waarschijnlijk rechtsachter. Een paar stevige mannen en je kan dat ding best verplaatsen.
Een handrem van een personenwagen zit op beide achterwielen. Mocht je om wat voor reden niet meer op de normale manier kunnen remmen, dan is de handrem de laatste optie. :P

• Thralas
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:52:
Van de andere kant gezien, een beetje snuggere dief zal een laptop/pc natuurlijk meteen wipen/cleanen.
Die zijn er niet zoveel denk ik. :)

Verwijderd

TiNNiT schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:13:
[...]

En voor de oplettende lezer, de tweede auto heeft geen krik, alleen een opblaassetje voor een lekke band.

Maar gasten, bedankt voor alle tips, ik ben inderdaad pissig en laat het hier even bij.
Mocht de auto nog trommelremmen hebben achter, je kan de remschoenen stellen middels vierkante nokken, hiermee kan je de schoenen ook vast tegen de trommel draaien, kom je ook niet ver mee van huis.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:24
fish schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:07:
[...]

politie is niet zo snel met dit soort dingen, wel met incasso's
waarin wel dan?

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:20
Mijn 'strategie' is automatisch vpn starten zodra m'n laptop opstart. Zodra de laptop op internet belandt kan ik er dan bij, ongeacht router configuraties/niet-geforwardde poorten. Daarna kan ik in ieder geval eventuele belangrijke recente data die nog niet gebackupped is terughalen, password caches wissen enzo.

Verwijderd

Dat is een interessante optie! Ga me eens inlezen in hoe dat werkt :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jij leest echt maar de helft, en het is toch echt niet veel tekst

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 14-07-2011 12:05 ]

Iperf

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Op deze manier is het topic niet echt zinvol. Er wordt vooral veel offtopic gepraat over het al dan niet onklaar maken van een auto, ik zie in elk geval weinig zinvolle discussie over het IP adres en/of manieren om hier iets mee te doen.

Het advies blijft dan ook sowieso: laat het aan de politie over.

Mocht de TS zelf nog ontopic willen reageren, dan is er een mogelijkheid om het topic te heropenen, maar voor nu gaat ie dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.