Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een LG 32LE5300 LED LCD TV aangeschaft.
Ik heb deze al meerdere malen omgeruild omdat er telkens wat aan mankeerde.
De laatste keer dat ik hem heb omgeruild was omdat er heel erg zichtbare backlight bleeding vlekken aanwezig waren op het scherm. Nu heb ik een exemplaar wat goed lijkt te werken. Alleen wat me nu opvalt is dat ik bij donkere beelden, of als ik een zender/film bekijk die zwarte balken boven en onder heeft, nog steeds lichtere vlekken in de hoeken zie. Misschien let ik er nu overdreven veel op, maar het irriteert me wel op het moment dat ik een film kijk met wat donkere scènes, ik blijf het op 1 of andere manier zien in mijn ooghoeken.

Ik heb er een filmpje van gemaakt:

YouTube: ‪LG 32LE5300‬‏

Is dit nu nog steeds backlight bleeding of is dit normaal voor een LED LCD scherm (Dit is mijn eerste flatscreen tv, was een crt tv gewent)?
Wat ik bedoel is, zal ik hier mee moeten leven of is dit iets wat gerepareerd kan worden?

Hier nog 2 foto's ter ondersteuning:

http://i.imgur.com/CPgAB.jpg

http://i.imgur.com/1Nzw4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46
Zal je mee moeten leren leven, of omruilen voor een andere TV. Misschien dat je de helderheid en contrast wat kan bijstellen om het probleem minder te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Dat is inderdaad een veel voorkomend probleem bij edge-lit led schermen. Tenminste, ik gok dat deze tv edge-lit is :P? jup

[ Voor 4% gewijzigd door accountabc op 11-07-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Nouja een veelvoorkomend probleem als in dat sommige exemplaren van een bepaald type het kunnen hebben? Of bedoel je dat alle edge-lit schermen last hebben van backlight bleeding?

En zal eens proberen te gaan spelen met de instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fl0yd op 11-07-2011 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Is een redelijk normaal verschijnsel en in vind het nog wel meevallen in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook wel meevallen. Wat meer licht in de kamer en/of de backlight van je TV wat lager zetten en je ziet er vrijwel niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik denk dat je het op de foto's ook wat beter ziet dan 'in het echt'? Het is een probleem bij Edge LED, helaas. Niet alle TV's hebben dit altijd, maar bij jou lijkt het nog redelijk 'goed'. Bij sommige heb je echt hele stukken die heel licht zijn en bij jou is het nog wel wat uniform.

Of je ermee kan leven of niet... tja... als je het niet fijn vind gewoon omwisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Nog een keer ruilen brengt wel het risico met zich mee dat het nieuwe exemplaar er meer last van heeft.

Gewoon mee leren leven, en anders een "nieuwe" CRT bak halen bij de kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
@Uniciteit: Ja, in het echt zie je het een stuk minder. En bedoel je omwisselen voor hetzelfde type? Want dat lijkt me geen goed idee omdat ik juist degene hiervoor heb omgewikkeld omdat die het veel erger had.

Ik vroeg me meer af of de hoeveelheid backlight bleeding die ik nu heb 'normaal' is. En dat blijkt dus zo te zijn als ik de reacties mag geloven. :)

Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1