Webshop croprotect-abcslotenservice-slotenshop betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
Hallo,

Ik wou een nieuw cilinderslot aanschaffen en vond daarvoor volgende interessante webshops:

http://www.slotenshop.nl
http://shop.abcslotenservice.nl

Beiden zijn van http://www.croprotect.nl en hebben bijna exact dezelfde website met iets verschillende prijzen (slotenshop.nl toont ze excl btw en abcslotenservice incl btw)
Mijn slot kwam iets goedkoper uit bij abcslotenservice...

Nu kan ik daar bestellen en betalen bij afhaling volgens hun site (heb ik ook gekozen).

Maar nu hebben ze mij daarnet gemailed om te zeggen dat "vooralsnog enkel via bankoverschrijving betaald kan worden".

Ze hebben geen keurmerk en ook via google vind ik niets wat ze duidelijk betrouwbaar doet lijken en ook niet iets dat een scam doet lijken.

Weet iemand hoe ik nu kan checken of dit te vertrouwen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je het niet vertrouwt, dan gewoon niet daar kopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46
Ik heb weleens iets besteld bij www.goedkopesloten.nl. Allemaal goed gegaan en je kan betalen met iDeal. Weet niet of ze hebben wat je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
Een slot is toch iets waar je zeker over moet zijn. Vertrouw je het niet? Gewoon daar niet kopen. Je vertrouwen is wel een euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Jimster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:19:
Ik heb weleens iets besteld bij www.goedkopesloten.nl. Allemaal goed gegaan en je kan betalen met iDeal. Weet niet of ze hebben wat je nodig hebt?
Maar nu hebben ze mij daarnet gemailed om te zeggen dat "vooralsnog enkel via bankoverschrijving betaald kan worden".
Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Ik heb ook andere shops gechecked, maar heb er eigenlijk geen enkele gevonden die duidelijk betrouwbaar is

Online slotenshops hebben duidelijk iets minder visibiliteit dan electronica webshops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Het is een gecertificeerd slot (Abus WLP - skg***) dat ik wil kopen dat in een geslotenverpakking zit.
Ik heb uiteraard ook niet het adres opgegeven waar het slot geinstalleerd gaat worden.

Als ik dan ga afhalen en daar betaal, lijkt me vrij weinig te kunnen misgaan (tenzij het in 1 of andere achterbuurt is :) )

Die winkel is toevallig ook nog redelijk in de buurt, vandaar mijn interesse om het zo te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
controleer de link nog eens die je quote en waarover het stuk tekst gaat dat je van TS quote ...
Je moet niets uit het verband rukken om verkeerde conclusies te maken eh.

Die goedkopesloten.nl site wordt niet gemeld door TS: hij besteld bij abcslotenservice en krijgt daarvan een mail dat er enkel via bankoverschrijving kan betaald worden....

je quote en conclusie is dus fout en die site - goedkopesloten.nl - kan alsnog een goed alternatief zijn voor de TS...

@Naarden 4ever: ivm je 'leer lezen'-reactie: lees de paar woorden voor diegeen die je in't vet ook eens:
Mijn slot kwam iets goedkoper uit bij abcslotenservice...

Nu kan ik daar bestellen en betalen bij afhaling volgens hun site (heb ik ook gekozen).

De leren lezen opmerking (en dan vooral verbanden leren leggen) is dus voor jezelf bedoeld:
wat is daaraan niet te snappen dat het _niet_ over de webshop goedkopesloten.nl ging, maar over abcslotenservice en dat die shop enkel betaling via bankoverschrijving kan/wilt ontvangen??
dus stop met trollen als je zelf in de fout gaat ;)

@TS: als je er wranggevoel bij hebt, gewoon niet doen, en op zoek gaan naar andere shops. On- en/of offline.

[ Voor 44% gewijzigd door soulrider op 11-07-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
??
Ik heb het over een andere webwinkel dan TS hoor.

Edit: spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door Jimster op 11-07-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Jimster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:30:
[...]

??
Ik heb het over een andere webwinkel dan TS hoor.

Edit: spuit 11
soulrider schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:29:
[...]

controleer de link nog eens die je quote en waarover het stuk tekst gaat dat je van TS quote ...
Je moet niets uit het verband rukken om verkeerde conclusies te maken eh.

Die goedkopesloten.nl site wordt niet gemeld door TS: hij besteld bij abcslotenservice en krijgt daarvan een mail dat er enkel via bankoverschrijving kan betaald worden....

je quote en conclusie is dus fout en die site - goedkopesloten.nl - kan alsnog een goed alternatief zijn voor de TS...

@TS: als je er wranggevoel bij hebt, gewoon niet doen, en op zoek gaan naar andere shops. On- en/of offline.
Jullie vatten het verkeerd op.

Jimster heeft het over Allesloten.nl waar hij toendertijd met iDeal kon betalen en vroeg of het daar ook mogelijk is. Ik quote een stukje uit de TS (die hij blijkbaar niet heeft gelezen) dat er "vooralsnog enkel via bankoverschrijving betaald kan worden". Oftewel, NEE, er kan niet met iDeal betaald worden en daarmee is de overbodige vraag beantwoord die niet gesteld had hoeven worden als sommige mensen de TS gewoon eens lezen.

De enige spuit 11 is niet mij

[ Voor 6% gewijzigd door naarden 4ever op 11-07-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Jimster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:19:
in deze winkel verkopen ze geen skg*** cilindersloten en ook geen slot in de maten die ik nodig heb met knop

dus ik vrees dat deze al af valt

toch bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
naarden 4ever schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:35:
[...]
Jullie vatten het verkeerd op.

Jimster heeft het over Allesloten.nl waar hij toendertijd met iDeal kon betalen en vroeg of het daar ook mogelijk is. Ik quote een stukje uit de TS (die hij blijkbaar niet heeft gelezen) dat er "vooralsnog enkel via bankoverschrijving betaald kan worden". Oftewel, NEE, er kan niet met iDeal betaald worden en daarmee is de overbodige vraag beantwoord die niet gesteld had hoeven worden als sommige mensen de TS gewoon eens lezen.

De enige spuit 11 is niet mij
Ik heb de topicstart wel gelezen en blijkbaar vat jij het gewoon verkeerd op.
TS geeft niet aan dat hij alleen met bankoverschrijving kan betalen. Bij de shops die hij heeft gevonden kan je alleen met overschrijving betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jimster op 11-07-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
op de site kon je kiezen uit vele betalingsmogelijkheden (ideal, paypal, vooruit betalen, cash bij afhaling, etc)

ik heb uiteraard cash bij afhaling gekozen

Op de factuur (pdf attachment in een email) staat "Eventueel afgehaalde goederen kunnen ter plekke alleen contant worden voldaan.".
In de begeleidende email van de factuur staat "Betalingen zijn vooralsnog alleen mogelijk d.m.v. een bank overschrijving:"

Met vermelding van het bankrekening nummer

Persoonlijk heb ik trouwens geen ideal (ben Belg) en haat ik paypal (nadat ze mij als verkoper op ebay een account geforceerd hebben om aan mijn geld te geraken, dan nog eens ongeplande kosten aanrekenen en ten slotte nog eens lastig doen met een minimum bedrag dat je kan afhalen)

ik betaal dan ook altijd vooruit (bij duidelijk betrouwbare webshops) of in cash bij afhaling

[ Voor 31% gewijzigd door Mastakilla op 11-07-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Kryz schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:00:
... met iDeal betalen, dus niet alleen met bankoverschrijving (wat overigens niet ver uit elkaar ligt, maar da's een ander verhaal)...

In wezen ligt het geheel niet uit elkaar, maar dat is inderdaad een ander verhaal.
Mastakilla schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:05:
...
Weet iemand hoe ik nu kan checken of dit te vertrouwen valt?
De betrouwbaarste check of dit in dit geval te vertrouwen is, is natuurlijk gewoon bestellen etc.

Als je dat niet wil doen vanwege het risico dat het niet te vertrouwen is kan je meer informatie inwinnen door verschillende communicatiewegen met de winkel te gebruiken (dus ook even bellen, nog even terugmailen waarom ze geen betaling bij afhaling willen accepteren (ook als je zorgt dat niet gewisseld hoeft te worden)...) en natuurlijk op het internet en elders om informatie over (domeingegevens, KVK, insolventieregisters...) en ervaringen met die winkel zoeken en vragen. En dan in ieder geval even de tijd nemen wat je hebt gevonden/ervaren te laten bezinken (en over die bevindingen eventueel weer meningen van anderen binnenhalen).

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 11-07-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Ik heb ze net even gebeld en blijkbaar was die email geautomatiseerd en klopte het niet helemaal als je komt afhalen.

Bij afhaling kan je dus wel degelijk contant betalen. Je kan bij afhaling echter niet met bankcontact betalen. Als je dat persé wil kan je op voorhand overschrijven en dan komen afhalen...

er lijkt dus maw niets aan de hand (toch geen risico als je gaat afhalen en daar contant betaald)

ik zal hier nog even laten weten hoe het afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even wat reacties verplaatst naar de TC. Graag ontopic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ben het slot gaan halen en heb het geinstalleerd

was in een gewone rijwoning

lijkt maw wel te vertrouwen (toch iig voor ophaling)
Pagina: 1