Toon posts:

Optimaal voetbal kijken!, Panasonic plasma het best?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden van mij zijn onlangs één voor één aan de plasma tv's van Panasonic gegaan. Die jongens zijn allemaal dik tevree. Maar als ik soms een potje voetbal op die tv's zat te kijken dan meende ik toch af en toe een typisch verschijnsel mee te maken. Het gene waar ik me eigenlijk altijd het meest aan erger, vooral omdat een oude beeldbuis daar nooit last van had. Ik heb het hier over het vertragen van het beeld. Je ziet het vooral tijdens het betere passwerk. Dan lijkt ieder balletje heel even te vertragen.

Ligt dit aan de tv, of aan de instellingen of het signaal? Stond onlangs in een winkel naar tv's te kijken en zag er één van ruim 2600,- euro die hier zelfs ontzettend veel last van had, een Samsung.

Ben nu namelijk zelf in de oriënterende fase van een nieuwe tv aanbeland, en het soepel kunnen volgen van een scherpe pass heeft bij mij hoogste prioriteit :).

Zitten mijn maten goed bij Panasonic? Ze zweren er allemaal bij. Schijnt helemaal de shit te zijn.
Wat zeggen jullie? Voetbalpuristen in de zaal? :)

Verwijderd

zou je iets duidelijker kunnen zijn over het probleem?
lijkt het beeld even te freezen? of zie je de bal als het ware een beetje dubbel
als het gewoon een beetje blijft hangen kan dit aan het signaal liggen maar dit is niet echt logisch aangezien je het bij zo veel tv's hebt gezien. zie je de bal een beetje dubbel (alsof er een veeg achter de bal aanzit) dan ligt het aan de tv, alleen aangezien het plasma tv's zijn (die vaak erg hoge refresh rate's hebben van 200/600 hz is dit dus ook al niet erg logisch)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Vermeldt ook even wat voor een bron je gebruikt, analoog/digitaal van upc/ziggo/digitenne (zal wel niet) en wat voor een decoder/tuner.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 21:52
Het probleem zou kunnen zitten in het aanvoer signaal. Welk TV kanaal werd er gebruikt in de winkel? Sommigen beweren dat 720p beter voor voetbal is dan 1080i. Zelf zie ik het verschil niet echt (of ik stoor me er niet aan) maar dit zou het kunnen zijn. Dit is ook een van de redenen dat Sport1 HD op 720p staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hoe moet ik het omschrijven :S, begin me een beetje een idioot te voelen die als enige iets ziet. :) Ehm, ik denk dat ik het 't best kan omschrijven als een soort van lag. Speler pass, bal lijkt iets te vertragen en versnelt dan weer iets. Zover ik weet hebben mijn vrienden UPC digitaal.

Jullie zeggen dat het in feite niet aan de tv kan liggen. Herkennen mensen mijn verhaal überhaupt bij bijvoorbeeld oudere modellen. Ik zie het namelijk het ergst als ik voetbal kijk via de beamer op het sportcentrum hier in Nijmegen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Judder?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net zitten rondneuzen op Google en misschien dat dat het is, maar daar lijken ze het vooral over films te hebben, maar ik heb er geen verstand van. Voor jij het woord poste had ik er nog nooit van gehoord. :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klinkt als Intelligent Frame Creation. Een van de eerste functies die ik heb uitgezet op mijn tv. Voor de test heb ik het 1x aangezet vlak voor m'n vriendin tv ging kijken en het viel haar meteen op.

Ik heb je titel een beetje minder popie jopie gemaakt en verduidelijkt dat het om plasma gaat :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:02
Is Voetbal kijken op plasma niet slecht vanwege logo de hele tijd op zelfde plek blijft hangen dus inbranden :X

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 19:24
Ik zou inderdaad ook nooit een plasma tv kopen als ik veel voetbal keek. Bij veel nieuwe plasma tv's is de image retention minimaal, maar het is toch nog goed mogelijk vanwege het logo/scorebord. En als het dan eenmaal ingebrand is erger je jezelf daaraan. Tenminste dat doe ik wel. Ik heb een een samsung plasma tv uit 2009 (pn serie) en hier zijn toch al een paar plekken ingebrand(image retention..). Dit valt alleen op bij zwarte schermen, maar het blijf irritant. Ik heb zelf liever een iets minder scherm waar ik minder naar om hoef te kijken als ik mijn tv gewoon aan laat staan.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32

Bever!

3

zynex schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:25:
Ik zou inderdaad ook nooit een plasma tv kopen als ik veel voetbal keken. Bij veel nieuwe plasma tv's de image retention minimaal, maar het is toch nog goed mogelijk vanwege het logo/scorebord. En als het dan eenmaal ingebrand is erger je jezelf daaraan. Tenminste dat doe ik wel. Ik heb een een samsung plasma tv uit 2009 (pn serie) en hier zijn toch al een paar plekken ingebrand. Dit valt alleen op bij zwarte schermen, maar het blijf irritant. Ik heb zelf liever een iets minder scherm waar ik minder naar om hoef te kijken als ik mijn tv gewoon aan laat staan.
inbranden zie je als een vermindering van de helderheid bij een wit/gekleurd beeld. Een gevolg van onevenredig slijten van de fosfor. (logo slijt sneller omdat die steeds fel wit is)
Wat jij bedoeld is retentie

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 13:05

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Als er een veel voetbal kijkt ben ik het.. ik heb ook een plasma van Panasonic ( 600hrz ) het enige judder wat ik zie is bij een doeltrap.. dus als de camera van links naar rechts gaat, voor de rest is het top..

Het fenomeen inbranden heb ik geen last.. Maar is ook niet meer van deze tijd, dan kun je beter niks meer kijken want elke zender heeft zijn logo..
Pagina: 1