Toon posts:

Welke Macbook Pro voor Final Cut Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk voor mijn opleiding veel met FCP en woon aardig ver van me school af en wil dus een Macbook Pro aanschaffen aangezien ik dan met FCP kan werken, maar...

aan welke eisen moet mijn macbook voldoen als ik ongestort wil kunnen editten zonder enige lagg.

-Ik werk met Full HD clips in FCP
-De macbook koop ik 2e hands dus hij moet niet te duur zijn

kan iemand mij vertellen wat ik er minimaal in moet hebben zodat ik kan editten op de macbook zonder dat het zwaar is voor 'm.

:) thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:20
Wat vind je niet duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2e hands wil ik tot ongeveer 1500 gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wil je de nieuwe Final Cut Pro X gebruiken of wil je de oude Studio versie gebruiken? Dit maakte namelijk nogal wat verschil.

De nieuwe versie leunt redelijk op OpenCL, dus naast een leuke processor is een sterke videokaart ook enorm handig voor een flinke snelheidsverbetering. De oude versie heeft meer aan een super CPU. Jammer van je budget, want als je de Macbook Pro 15" koopt met de quad i7 kan je prima werken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Aloys schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:38:
Jammer van je budget, want als je de Macbook Pro 15" koopt met de quad i7 kan je prima werken :) .
Inderdaad, je zult waarschijnlijk toch echt voor een 2011 model moeten gaan. Dan moet je maar net geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en op welke prijs klasse zou ik zitten al koop ik het i7 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:42:
en op welke prijs klasse zou ik zitten al koop ik het i7 model?
Welke opleiding doe je? Anders via surfspot kijken en dan bestellen bij Apple. Scheelde bij mij 300 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
http://store.apple.com/nl/configure/MC721N/A?mco=MjEyOTcwNDg

Maar misschien wil je wel geen 15 inch variant? De 13 inch varianten zijn een stuk goedkoper (maar misschien is de resolutie te laag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ROCvA Hilversum Gooi & Vechtstreek Media Camera/Regie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Is het dan ook nog verstandig om SSD in te plaatsen of niet?

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stel:

Processor: Intel Core 2 Duo 2,66 GHz
Geheugen: 4GB 1067 MHz DDR 3
Video: mobile radeon 9600GT & radeon 9400 256MB
Harddisk: 320 GB 7200 rpm
Screen: 15" LED

Ik heb dit... niet al te hoog allemaal.. is het mogelijk om hier mee met FCP te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blueberry33 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:50:
Is het dan ook nog verstandig om SSD in te plaatsen of niet?
Deze wil ik indd er in laten zetten maar dan bij het model wat ik in m'n laatste post vermeld.
maar aangezien ik niet een enorm ervaren apple gebruiker ben (op FCP na) check ik het allemaal even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal er wel mee kunnen werken, maar of het vloeiend gaat.. Ik zou toch als je echt FCP wil gaan gebruiken kijken voor een i7(quad). een i5 zou het eventueel ook wel kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de info zover! ;)
Ik ga even rond kijken en misschien overweeg ik het toch wel om gewoon eenmalig een groot bedrag te investeren voor iets wat zeker heel wat jaren goed mee zal gaan.

verdere info is altijd nog welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was idd toch nu wat duiten neerleggen zodat je na een jaar niet hebt van 'goh, dit kan rapper'.. Waar ik je ook op wil wijzen is dat FCP X gebruik maakt van GPU Acceleration. Je moet dus ook kijken naar de GPU. Hoe dat precies in elkaar zit weet ik wel niet precies, maar daar zullen anderen je wel mee kunnen helpen.

Verder zou ik eerder kijken om een upgrade naar 8GB ram te doen ipv een SSD.

Moest ik jou zijn, zou ik voor deze setup gaan:

2,2-GHz quad-core Intel Core i7 ('Pro' model van de 15" dus)
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB (Kun je later zelf makkelijk naar 8GB upgraden)
750 GB seriële ATA, 5400 rpm
MacBook Pro 15-inch breedbeeldscherm met hoge resolutie en ontspiegeld glas (Raad ik iedereen aan, werkt veel prettiger imo.)
Pagina: 1