ik doe toch iets verkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07-2025
mn eerste ker dat ik zelf een pc probeer samen te stellen. Enkel m4 en een spinpoint als opslagruimtes, op een p67 extreme 4 mb. Kheb geen installatiedvd die werkt(hij komt drivers tekort)
dus ik dacht ik hang er de hd's van mn vorige aan(staat xp op) lukt ook niet. In dat "menu" allerlei dingen gewijzigd en veranderd(opstarten in IDE, in raid, boot option floppy, dvd writer), SATA aansluitingen al verwisseld...hmz
En ik weet ook niet als ik een officiele bootcd van bvb vista of win7 erin steek, of het dan wel zou werken...

uiteraard geen idee wat ik verkeerd doe

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ga je inlezen of laat het doen door iemand met kennis van zaken. Deze topicstart is zo mager, en ik heb het gevoel dat je er niet echt kaas van hebt gegeten. Het plaatsen van een onsamenhangend verhaal zonder lijstje met spullen welke je besteld/gekocht hebt gaat jou (en ons) niet verder helpen helaas.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-02 14:33
En uberhaupt, welk probleem heb je?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Gewoon W7 schijf erin en gaan met die banaan.
Proberen op te starten vanaf een andere HD uit een ander PC gaat niet lukken, tenzij het grotendeels dezelfde configuratie is.

Edit: Verzin een goede topictitel de volgende keer.

[ Voor 16% gewijzigd door Jimster op 10-07-2011 22:20 ]

• Isow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08-2022
Euuuhmmm ja ok lekker duidelijk allemaal zo als je nou eens je specs plaats zou wel leuk zijn kunnen we je verder helpen ik kan niks uit je verhaal pikken. En gebruik aub volgende keer geen MSN MESSENGER taal volgens mij tik je net als een kind die net 10 jaar is geworden

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 19:21

Zuurstok

Passionately curious

edit; nvm, laat ook maar eigenlijk. :')

[ Voor 78% gewijzigd door Zuurstok op 10-07-2011 22:29 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Verwijderd

Als ik het zo eens ontleed dan heb je een crucial m4 ssd schijf en een samsung spinpoint hdd. Begin eerst eens in het bios, zet je sata controller op ahci mode dus geen raid of ide mode. Neem een een win7 installatie disc of usb stick en zet de juiste boot priority in het bios dus als je een disc hebt zet je je dvd als eerste boot medium. Laat vervolgens de installatie lopen, als deze klaar is kan je de bijgeleverde driver discs installeren en als het goed is moet het werken. Het kan ook geen kwaad om je misschien wat meer in te lezen er zijn online zat tutorials en youtube filmpjes about how to build a pc, succes!

• Kenny1001
vriendelijke jongens. Maar goed, over het inlezen ben ik volledig akkoord, alleen de manier waarop jullie het zeggen is wat....
whatever
setup;
crucial m4 ssd
p67 extreme 4 moederbord
i5 2500k cpu
2x xfx radeon 6870 gpu
scythe mugen rev 2b cpu cooler
kingston valueram 4gb ram geheugen
xfx 650w voeding

ik DENK dat alles goed samen zit
mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn moederbord moet configureren. Dus idd ik heb ik er te weinig kaas van gegeten. Ik geef toe dat het niet de duidelijkste toppic is, maar om die dan zo genadeloos af te knallen... ik doe dit voor mijn lol, en om ervan te leren. Ik heb me over hardware redelijk ingelezen, maar software niet. Maar goed ik dop wel mijn eigen bonen...

mss morgen maar ergens een windows installatie disc aanschaffen

aku, juist en ik probeer je raad, dank!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Kenny1001 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:40:
vriendelijke jongens. Maar goed, over het inlezen ben ik volledig akkoord, alleen de manier waarop jullie het zeggen is wat....
whatever
je verhaal is was ook niet duidelijk. Leestekens, typfouten en een onsamenhangend verhaal.

En hoe je wat moet configureren? De bios gewoon alles op auto laten staan. Harde schijven in AHCI modus. Windows dvd er in en gaan.

Werkt het niet? dan kun je het eens in IDE mode proberen.

edit: ow ja, je oude windows installatie gaat natuurlijk niet werken... Daar zitten de verkeerde drivers op.

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 10-07-2011 22:45 ]

-_-

Verwijderd

Wat voor installatiecd heb je dan die niet werkt? Vervolgens praat je over een originele, dus heb je nu een legale Windows of een gedownloade? Ik vermoed het tweede, en gezien je kennis, heb je dan waarschijnlijk het verkeerde gedownload.

Het enige wat je moet doen is in dat 'menu' (bios) aangeven dat je wilt booten vanaf CD/DVD bij boot priority. Vervolgens start de CD op.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
in je bios moet je even je ide controller instellen op AHCI, dir staat ergens bij on board devices. AHCI zorgt er voor dat je SSD optimaal werkt..

als je dat hebt gedaan gewoon W7 dvd er in en de setup volgen.

na de installatie ofwel van de mobo cd of van internet: chipset, netwerk, videokaart e.d installeren

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Kenny1001
k, mijn fout is dat ik geen AHCI geselecteerd had, en mijn dvd is ook niet pluis.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:44:
Vervolgens praat je over een originele, dus heb je nu een legale Windows of een gedownloade? Ik vermoed het tweede, en gezien je kennis, heb je dan waarschijnlijk het verkeerde gedownload.
Windows-DVD downloaden is volgens mij niets illegaals aan, als je hem maar met een legale key activeert ('echte' Windows-DVD's worden bij OEMS standaard al niet meer meegeleverd zelfs). Daar zit ook weinig verschil tussen qua correct opstarten tenzij je echt iets raars op de DVD hebt gezet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kenny, voor iemand die al meer dan een jaar op GoT rondloopt lijk je het nog niet helemaal gesnapt te hebben :o

Op GoT stellen we geen eisen qua voorkennis, maar wel wat betreft de inzet die je zelf in je topics steekt. Dat je de eerste keer dat je een PC samenstelt niet exact weet hoe/wat/waar is niet erg. Maar dat je zodanig warrig/onleesbaar je vraag stelt dat het meerdere mensen (waaronder ikzelf) volstrekt niet duidelijk is wat je probleem exact is, is wel erg.

Ook verwachten we dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent en beschrijft wat je zelf opgezocht en geprobeerd hebt. Als je dan niet verder komt dan "In dat "menu" allerlei dingen gewijzigd en veranderd" kunnen wij ook niet ruiken wat je gedaan hebt en wat er toen gebeurde.

En dan is er nog dit:
whatever
"Whatever" lijkt inderdaad jouw houding ten opzichte van posten op GoT samen te vatten. En dat is gewoon te laks. Anderen merken terecht op dat ze niets kunnen met jouw topicstart. In plaats van het probleem op jezelf te betrekken ga je trollen ("vriendelijke jongens"). Dan zeggen wij tegenover jouw probleem ook: "whatever", oftewel dit topic gaat op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.