Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Mail op Windows 7 x64

Pagina: 1
Acties:

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
Gisteren heb ik mijn PC geüpgrade en zodoende een nieuwe versie van Windows 7 geïnstalleerd (Professional 64bit). Op mijn vorige installatie, 32 bit, had ik gewoon Windows Mail draaien. Deze had ik vanaf mijn Vista-laptop gekopiëerd en geplakt in W7. Werkte perfect.

Nu heb ik dus 64bit waarvan mij al bekend was dat dit niet zomaar zou werken, en ik dus een 64bit versie zou moeten hebben. Ik heb werkelijk overal gezocht maar ik heb geen enkele oplossing (die voor mij werkte, althans) gevonden die ervoor zorgde dat ik Windows Mail kon gaan gebruiken. Ik heb al meerdere dingen gevonden over msoe.dll's etc. maar mocht allemaal niet baten. Een 6-12 maanden geleden heeft mijn pa nog een laptop met W7 64bit geprepareerd voor een familielid, waar wel succesvol Windows Mail op draait. Echter heb ik al een poging gedaan deze te kopiëren en op mijn PC te plaatsen, maar dat werkte weer niet.. (Foutmelding: 0x8007000e zonder toelichting).

Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van Windows Mail op W7 64bit, of heel toevallig een Vista 64bit systeem heeft lopen en mij zodoende aan Windows Mail kan helpen?

En gelieve geen reacties over dat ik Windows Live Mail of Thunderbird moet gebruiken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat gewoon uit naar Windows Mail. :>

Edit:
Heb de versie die ik gekopiëerd heb van de Win7 64bit laptop, die daar wel werkte maar het niet deed op mijn PC, op die van mijn huisgenoot gezet welke ook Win7 64bit draait. Daar werkt Windows Mail wél.. Het probleem zit hem bij mij dus in de foutmelding, maar die krijg ik niet weg.

Iemand dáár dan ervaring mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Recrush op 10-07-2011 22:01 . Reden: Aanvulling ]

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan. Geen idee of dat gaat werken.

• Recrush
Ik geloof dat ik dit ook al doorgelezen had, maar zal hem nog even in detail doorwerken. Ben eerst even een backup van verse installatie terugzetten.. :)

Edit:
Heel raar, zelfs na backup van verse installatie (backup gemaakt gelijk na afronding installatie, zelfs nog niet geactiveerd etc.) doet hij het niet. En dan heb ik dus nog niks geïnstalleerd/verplaatst of niets.. Dus nog maar even verder zoeken.

[ Voor 45% gewijzigd door Recrush op 10-07-2011 23:54 ]

• Recrush
Nope, heb het stukje doorlopen maar werkt niet. Moest daarvoor ook weer een msoe.dll downloaden, maar dat was eigenlijk al niet nodig omdat het programma'tje wel gewoon werkt op andere systemen. Heb het toch gelopen, maar zonder succes.. :-(

Edit:
Ben weer een stapje verder.. Had ergens via Google gelezen dat er nog een MSOERES.dll elders op de PC staat. (MSOERES staat waarschijnlijk voor Microsoft Outlook Express Resource). Deze zou ik moeten vervangen met degene die in de Windows Mail folder staat.

De locatie waarop deze .dll te vinden is:
C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-m..-core-dll.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_en-us_2cea88b0c19dd22e

Deze heet dan: msoeres.dll.mui

Hij start nu op, het enige is dat ik geen splashscherm heb (kan ik mee leven) maar de user interface klopt ook niet helemaal. Alle icoontjes (die bijv. voor inbox staan, bij send/receive etc etc) missen, en hier en daar ziet wat text er niet uit. Dus moet dat nog even zien te fixen..

[ Voor 61% gewijzigd door Recrush op 11-07-2011 01:25 ]

• Recrush
Zo hoort Windows Mail eruit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/archive/9/92/20070222032647!Windows_Mail_Vista.png

En dit is de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/5276/windowsmail.jpg

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Google geeft weinig relevante informatie wanneer ik zoek op Windows Mail in combinatie met GUI/User Interface/Icons etc..

Edit:
Ik ben weer een stukje verder. Heb mijn "gefixte" versie op een ander Win7 64bit systeem gezet, en deze vertoont daar ook geen icoontjes e.d. Dus dat ligt waarschijnlijk aan de vervangen .dll.. Zet ik echter de "goede" erin, dan doet deze het bij mij niet..

[ Voor 25% gewijzigd door Recrush op 11-07-2011 15:06 ]

• Recrush
Nog een update'je dan maar..

Ik heb de hulp ingeschakeld van nog een maat van me, die praktisch dezelfde pc-configuratie had als ik (inmiddels draai ik Raid 0 en heeft hij een SSD en een andere videokaart). Wel hebben we dezelfde CPU en moederbord.

Nu heb ik hem dus even m'n Windows Mail doorgestuurd en wat blijkt.. Bij hem doet hij het ook niet. Zelfde errors en fouten.

Dus.. Just for the record., hij werkt wel op de volgende systemen met Windows 7 64bit:
Dell Inspiron 15 (ofzo) met Intel Dual Core processor op 2.0GHz (iets in die richting in ieder geval).
Homebuild PC met Intel 2500K en een Gigabyte moederbord, Club3D HD5770

En hij werkt dus niet op deze twee systemen, met Windows 7 64bit:
Homebuild met AMD Phenom II X4 955, MSI 870A-G54, Raid 0, HD5770
Homebuild met AMD Phenom II X4 955, MSI 870A-G54, SSD, GTX560

Begin dus het idee te krijgen dat het een hardwarematig probleem is gezien mijn maat en ik zelfde CPU+Mobo hebben en hij bij ons allebei niet werkt. Maar kan het me toch echt bijna niet voorstellen.. :X En erachter komen is nou niet zo 1,2,3, gedaan..
Pagina: 1