Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Geen afdrukvoorbeeld bij gedeelde printer?

Pagina: 1
Acties:

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een pc met windows 7 (64b UK) in gebruik als servertje. Daarop is een Canon IP4500 printer aangesloten en de drivers worden automatisch geïnstalleerd vanuit Windows, Canon biedt geen drivers aan voor W7.

Ik kan via het netwerk op deze gedeelde printer prima printen vanaf mijn windows 7 (32b NL) desktop pc, maar ik krijg geen afdrukvoorbeeld te zien. Als ik op mijn pc de voorkeursinstellingen van de gedeelde printer bekijk, is het afdrukvoorbeeld vakje leeg en lichtgrijs. Het is dus niet aan te vinken.

Bij de voorkeursinstellingen en bij de eigenschappen van deze printer op de server zelf, kan ik het wel aan en uit zetten en heb ik dus het afdrukvoorbeeld aangevinkt (uitgevinkt ook al geprobeerd). Ik heb de printer gedeeld in het netwerk, "render print jobs on client computer" staat ook aangevinkt.

Via google kom ik er niet uit.
Toen deze printer nog op m'n Synology Diskstation zat, had ik wel een afdrukvoorbeeld.

Hoe krijg ik het afdrukvoorbeeld op een gedeelde printer weer werkend?

PS, ik had eerder al deze vraag gesteld, maar in het verkeerde forum (hardware).

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu een thuisgroep aangemaakt en de printer opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds kan ik op de andere computers in het netwerk geen afdrukvoorbeeld aanzetten voor deze gedeelde printer.

Gek genoeg kan ik er op internet niets over vinden.

Is er niemand die dit probleem eerder heeft gezien?