Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.mkv bestand afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een mkv bestand afspeel met VLC op mijn laptop (acer aspire 9410Z met GeForce Go 7300 128mb vid kaart) hapert het beeld.
Ik heb geprobeerd de prioriteit van VLC te verhogen in taakbeheer maar dat verhielp het probleem niet.

Heeft iemand een suggestie?
Misschien een ander, beter programma gebruiken, maar welke?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Groet, Moustache.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In welke kwaliteit is dat mkv bestand? Kan namelijk best zijn dat die laptop moeite heeft met het afspelen van full hd videobestanden.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Je kunt Media Player Classic Home Cinema proberen, maar waarschijnlijk kan je laptop het gewoon niet aan. Is het HD?

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:02

Pos

Je kan proberen om in de instellingen van VLC het decoden van film door je videokaart te laten gebeuren. Probeer dat eerst eens. Mocht dat niet lukken vrees ik dat je systeem gewoon niet de nodige power heeft.

Edit: ga naar extra - voorkeuren - invoer en codecs. En vink dan GPU versnelling aan

[ Voor 17% gewijzigd door Pos op 10-07-2011 20:21 ]

• NATStudent
Maar als het een moderne codec betreft (lees: h264) dan kan die niet op zijn GPU versneld worden vrees ik

• Pos

Pos

Jawohl, da zou ie wel moete doen

Bron: nVidia

Programmable video processor accelerates H.264, WMV/VC-1, and MPEG-4 high-definition movies.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laptop draadloze bron?

wat is je draadloze snelheid (iperf), en wat is de bitrate van je mkv/hoe groot is het filewat je wil spelen en hoe lang duurt het ?
De bron usb2 schijf ? dan kan die wel eens last geven bij een te kleine buffer

[ Voor 48% gewijzigd door Fish op 10-07-2011 20:30 ]

Iperf

• NATStudent
Pos schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:27:

Programmable video processor accelerates H.264, WMV/VC-1, and MPEG-4 high-definition movies.
Weet je dat zeker? Dit lijkt meer een algemene quote over purevideo. De Geforce 7-serie biedt voor zover ik weet alleen mpeg2 acceleratie. Dat is ook wat op deze pagina van Acer staat.

• Pos

Pos

Dat zou gaan over de chipset van intel, en niet over de geforce variant die er waarschijnlijk ook bestaat.

Edit: als je bij de driver page kijkt, zie je dus ook drivers voor een variant met dedicated nVidia videokaart

[ Voor 34% gewijzigd door Pos op 10-07-2011 20:40 ]

• NATStudent
Pos schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:38:
Dat zou gaan over de chipset van intel, en niet over de geforce variant die er waarschijnlijk ook bestaat.

Edit: als je bij de driver page kijkt, zie je dus ook drivers voor een variant met dedicated nVidia videokaart
Oja, daar heb je gelijk in :X . Misschien is het dan toch mogelijk, maar in elk geval niet in MPC-HC, zoals hier beschreven.

• Pos

Pos

Ik verwacht ook geen wonderen van die 7300 go... Magoe, het is het proberen waard.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
vlc speelt alles af, gebruikt standaard echter zn eigen codecs. misschien gebruikt ie gewoon geen hw decoding. gebruik media player classic eens.

Verwijderd

Ik had ook dat probleem, zoals hierboven vernoemd is Media Player Classic Home Cinema een goede oplossing (althans bij mij toch).

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 17:09

Roytoch

Nietes

Volgens mij hebben geforces pas vanaf de 8000-serie hardware-versnelling voor MKV-films.

Welles

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51
Pos schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:19:
Edit: ga naar extra - voorkeuren - invoer en codecs. En vink dan GPU versnelling aan
Moet 'ie wel Vista of 7 draaien, onder XP (waar zijn laptop ook mogelijk mee geleverd is) kan VLC dat niet.
Pos schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:27:

Er zit tussen de verschillende gpu's een enorm verschil in de mate van video acceleratie, op wiki staat een duidelijk overzicht: Wikipedia: Nvidia PureVideo

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

roy.ahuis schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:07:
Volgens mij hebben geforces pas vanaf de 8000-serie hardware-versnelling voor MKV-films.
Mkv blijft een containerformaat je weet niet wat voor codec gebruikt word (niet door de extensie)
daar kun je dus geen conclusies uit opmaken

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de velen, snellen en informatieve reacties.

De laptop draait Windows Vista.
De de film is 1080P, duurt ongeveer 1 uur en 50 minuten en is ongeveer 8 GB.
Hoe kan ik bitrate van het mkv bestand vinden?

De film speelde ik af via een losse usb 2.0 hdd, maar nadat ik het mkv bestand naar mijn interne hdd van de laptop had gekopieerd en vervolgens opnieuw afspeelde (vanaf de laptop hdd natuurlijk ;) ) was de stotterring net zo erg.
Ook na het inschakelen van de hardware versnelling in VLC was het resultaat gelijk.

Windows media player clasic is inderdaad een erg goede oplossing. Alleen hier stottert het geluid. Is het mogelijk om windows media player clasic anders om te laten gaan met het geluid waardoor het wel soepel loopt? De audio input geleverd door het mkv is dolby surround en de laptop gebruikt gewoon een stereo output.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07
Bij mij doet VLC Player het ook soms moeilijk met bepaalde hd films.
Maar the KMplayer werkt altijd heel soepel probeer dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie maar bij KMplayer loopt het geluid een aantal seconden achter, ongeveer 5.

Heeft iemand nog suggesties?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:34:
Bedankt voor je reactie maar bij KMplayer loopt het geluid een aantal seconden achter, ongeveer 5.

Heeft iemand nog suggesties?
Probeer een coreavc als codec. Dat laat op een D420 met een 1 GHz processor nog net toe dat je een MKV afspeelt. De rest faalt hopeloos

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15

liberque

Vrijzinnig!

Splash Lite Player zou je eens moeten proberen. Speelt H264 zonder probs met hardware acceleratie af zonder gemier met codecs. Mits je GPU het natuurlijk toestaat.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Verwijderd

Topicstarter
Weer bedankt voor jullie reacties :)
liberque schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:31:
Splash Lite Player zou je eens moeten proberen. Speelt H264 zonder probs met hardware acceleratie af zonder gemier met codecs. Mits je GPU het natuurlijk toestaat.
Super het werkt perfect _/-\o_
GPU acceleratie functioneert ook.
Ortep schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:27:
[...]
Probeer een coreavc als codec. Dat laat op een D420 met een 1 GHz processor nog net toe dat je een MKV afspeelt. De rest faalt hopeloos
Dit heb ik nog niet geprobeerd. Maar mocht splash player onverhoopt falen kan ik dit nog altijd proberen :)
Pagina: 1