MacBook Pro blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSVision
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 15:35
Hi,

De McBP is niet van mezelf, deze vraag stel ik namens die persoon. De McBP lijkt alsof hij blijft hangen bij het opstarten. Eerst krijg ik de bekende Apple logo, voortgang rondje en een balkje onderaan. Deze balkje verdwijnt na 10 a 20 seconden, maar die voortgang rondje blijft doordraaien. Kan iemand mij vertellen wat eraan de hand is. Zelf heb ik geen Apple hardware, dus ben ik helemaal niet bekend met de hele McB architectuur.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Plaats het bijgeleverde schijfje in de MacBook Pro en herinstall de MacBook met behoud van de account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
smc resetten al geprobeerd?:
http://support.apple.com/kb/ht3964

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSVision
Alvast bedankt voor jullie reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Of Disk Utility draaien en even check+repair doen. Wil ook wel es helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSVision
Disk Utility, is dat een programma op een DVD of zit die al in de Mac zelf?? Zoals eerder gezegd, niet bekend met Mac, alleen Windows en een beetje Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Probeer eens op te starten met de volgende toetsen ingedrukt te houden
ALT+CMD+P+R

Mag ingedrukt worden net nadat je de power knop hebt ingedrukt. Apple zal dan weer opnieuw opstarten daarna los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:10

Asitis

Dus.

Vraag die vriend van je eens of ie onlangs iets geinstalleerd heeft dat iets met lettertypes deed (zoals Ms Office, zelf eerder gezeik mee gehad). Het kan namelijk zijn dat er een duplicate of corrupt font in de system library staat, en dan start het beestje gewoon niet meer op (erg slecht van Apple imo).

Ik heb dat toen opgelost (met een witte macbook) door het ding op te starten als externe HD (houdt T ingedrukt bij het booten; http://support.apple.com/kb/HT1661). Dan kun je de laptop met firewire aan een andere mac hangen, en de gehele laptop als externe hardeschijf uitlezen.
Zo heb ik toen de duplicate en corrupt fonts eruit kunnen plukken, maar ik heb zo ook al eens (met een iMac) ontdekt dat de reden dat 'ie niet meer startte, was dat de harde schijf gewoon stuk was..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSVision
Nou nee, hij is een computernoob, dus installeren laat hij aan iemand over. Ik heb het al aan hem gevraagd wat hij ermee heeft gedaan. Twee weken voor het laatst gebruikt voor normale dingen. Dus kan niet aan Office liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou ook een SMC + PRAM reset aanraden. Is dit al uitgevoerd?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSVision
Op z'n vroegst pas vrijdag, maar ik zal het zeker proberen, ben niet bekend met Apple zoals eerder vermeld. Wat is SMC en PRAM???

Nogmaals, bedankt voor de tip. Ik zal vrijdag even melden of het gelukt is of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door WSVision op 13-07-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien is daar achter te komen door eens te [google=SMC reset] of [google=PRAM reset] ?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het probleem van de TS inmiddels opgelost of zijn meer adviezen of tips welkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSVision
Ten eerste, bedankt voor jullie reply. Ten tweede, zowel SMC en PRAM reset gedaan, resultaat blijft hetzelfde. Weet iemand hoe ik verder moet gaan??? (Is het ook mogelijk dat de hdd kapot is???, niet mogelijk) Via windows 7 (bootcamp) kon ik wel bij de files komen, maar starten bij OSX werkt nog steeds voor geen meter.

[ Voor 36% gewijzigd door WSVision op 15-07-2011 18:35 ]

Pagina: 1