Schijf HP EliteBook 8540p en HP EliteBook 8530w vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik wil de default harde schijven in de HP EliteBook 8540p en de HP EliteBook 8530w vervangen door de volgende schijf:

pricewatch: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

Past deze schijf erin (volgens mij wel, maar just to be sure)?

En passen de oude schijven dan in de volgende externe bay:

pricewatch: Scythe Kamazo 2 e-SATA

Alvast bedankt.

Ps: Weet iemand of het inderdaad klopt dat je met een 32 bit Windows 7 Home Premium key legaal 64 bit Windows 7 Home Premium kunt installeren?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is toch heel makkelijk zelf na te gaan door de specificaties met elkaar te vergelijken. Beide hardeschijfen zijn voorzien van S-ATA controller en hebben het standaard 2,5" formaat. Waarschijnlijk moet je wel een bracket omzetten, zodat de Seagate hardeschijf in de laptop geplaatst kan worden. De hardeschijf uit de laptop kan dan in de externe behuizing plaats nemen.

Wat betreft de Windows licentie, het klopt inderdaad dat dezelfde key voor de 32bit versie ook gebruikt kan worden om een 64bit te installeren. Het moet dan wel om b.v. beide Home premium edities gaan of b.v. twee Ultimate edities etc. je kunt niet de key van een Home premium 32bit gebruiken voor een Ultimate 64bit, maar dat lijkt mij logisch.

Verder zijn je vragen makkelijk zelf te benatwoorden, daarom sluit ik dit topic dan ook.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.