Via een button laad ik een XML bestand in een dataGridView.
Vervolgens wil ik deze geladen data opslaan in de gekopppelde database. Bij het laatste kom ik echter niet uit. Ik heb het volgende:
Laden XML:
Opslaan in database:
Wie kan mij hierbij helpen?
Vervolgens wil ik deze geladen data opslaan in de gekopppelde database. Bij het laatste kom ik echter niet uit. Ik heb het volgende:
Laden XML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| private void Openen_Click(object sender, EventArgs e) { DataSet bakker2 = new DataSet("Bestelling"); OpenFileDialog fd = new OpenFileDialog(); fd.ShowDialog(); label1.Text = fd.FileName; bakker2.ReadXml(label1.Text = fd.FileName); dataGridView1.DataSource = bakker2; dataGridView1.DataMember = "Bestelling"; // dataGridView1.CaptionText = dataGridView1.DataMember; } |
Opslaan in database:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| private void Save_Click(object sender, EventArgs e) { try { this.Validate(); this.bestellingBindingSource.EndEdit(); this.bestellingTableAdapter.Update(this.bakkerDataSet.Bestelling); MessageBox.Show("Update successful"); } catch (System.Exception ex) { MessageBox.Show("Update failed"); } } |
Wie kan mij hierbij helpen?
[ Voor 21% gewijzigd door Aurora op 10-07-2011 16:24 . Reden: Foutje bij het kopieren aangepast! ]
Don't forget the Cloud is just someone else's computer