Toon posts:

Probleem met een asus EAH6970 in combinatie met mijn tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een upgrade van mijn systeem gedaan.
ik heb een monitor (1650*1050) en een led 52' philips 52pfl9704h 1080p die hangen samen aan een EAH6970,

Maar stuit nu toch al een paar dagen tegen een 2 tal problemen:

1: wanneer ik een duplicate beeld laat spelen op mijn led van komen er bij films soms wat vertragingen, dit heb ik kunnen oplossen door een extended display ervan te maken.

2: Op willekeurige moment verspringt mijn beeld naar rare kleuren, dit kan zijn tijdens een film maar ook gewoon wanneer de pc idle is. Op mijn monitor van 1650*1050 heb ik niks van problemen.
--> http://img853.imageshack.us/img853/6249/img30851.jpg

Ik had vroeger de gtx285 in combinatie met i7 920 processor deze heeft dat al die jaren perfect gedaan aangezien deze kaart toch beter zou moeten zijn verwacht ik ook dat dit geen probleem mag zijn.

system specs:

Asus p8p78 motherboard
I5 2500K processor
4gig (2x2 ram)
vertex 3 SSD
corsair 620Watt powersupply
Asus EAH 6970 graka

--> ik ben vertrokken van een clean system (dit was toch een nieuwe vertex en daarop win7 geinstalleerd)
--> ik ati catalyst 10.5 geinstalleerd
--> 10.6 ook geinstalleerd
--> ondertussen de hotfix van 10.6 ook geinstalleerd
--> mijn bios naar de laatse versie geplaatste + cmos reset
--> laatste k-lite codecs geinstalleerd

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Wat ik nog even mis in je post is de manier waarop je je tv hebt aangesloten op je systeem. Wat voor kabel gebruik je en wat voor lengte heeft deze kabel? Heb je nog andere aansluitingen/poorten die je kunt proberen?

Wat doe je om de kleuren weer normaal te krijgen? Is het probleem weg als je het systeem opnieuw opstart?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik die dvi naar hdmi adapter die bij de kaart zat + een hdmi kabel van hoge kwaliteit van een 7m --> ik kan niet geloven dat het de kabel is aangezien ik deze al meer dan een jaar gebruik zonder problemen en nu ik een nieuwe kaart heb zou het toch vreemd zijn dat dit het probleem is.

soms hersteld het probleem zich zelf, soms moet ik gewoon het kanaal van de tv verzetten en terugzetten en soms moet ik in de kaart disable display doen en dan terug enable

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Het feit dat het systeem zichzelf hersteld doet ook vermoeden dat het niet de kabel zal zijn. Omdat het zich ook kan herstellen zou ik denken aan een software probleem. Je zou kunnen kijken wat er gebeurd als je de Catalyst software helemaal verwijdert en je met de 'driver only' uitvoering gaat werken.

Desktop | Server | Laptop