Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:28
Ik wil een prieel voor in de tuin maken en wilde het eerst ontwerpen met Google Sketchup.
Nu heb ik een schuine balk op een staande balk geplaatst en wil deze nu ''afsnijden'' Nu heb ik gelezen dat dit kan met Intersect. Ik heb een vlak door de balk getrokken om zo het snijvlak te bepalen. Ik zou dan met het commando Intersect een scheiding moeten maken. Deze scheiding zie ik ook wel maar als ik vervolgens het gedeelte dat weg moet wil weg gummen dan gaat toch de hele balk weg. Iemand die mij op weg kan helpen hoe het zou moeten lukken?

Ik heb aan de hand van 3 afbeeldingen gepoogd te laten zien wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69K6he5TImkbwMUo2onNNCtY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lgYF9yfwMW46vF7Lj4VRy8aj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j0ejJC6HsbETGmH2H33DUZOw/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 18:55

Copyman

Dode muis

Kan het zijn dat die balk een group is?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aandekant
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 12:28
Volgens mij moet je nog effe dubbelklikken op die balk voordat je er aan kan beginnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Copyman schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:54:
Kan het zijn dat die balk een group is?
Heb die balk niet als groep aangemaakt maar is al een object.
koenceyssens schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:02:
Volgens mij moet je nog effe dubbelklikken op die balk voordat je er aan kan beginnen wijzigen.
Als ik dubbelklik op de balk of op het stukje balk dat ik weg wil hebben dan krijg ik een ge-arceerde grotere balk om de originele balk. Geen idee wat dat inhoud. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Artwido op 10-07-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Artwido schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:02:
[...]

Heb die balk niet als groep aangemaakt maar is al een object.
Om het even af te stemmen: ik neem aan dat je een component bedoelt? Ik druk zelf altijd op G om components aan te maken, vandaar dat ik me even vergiste in (G)roup.

Maar wat koenceyssens zegt, als het een component is, eerst even dubbelklikken om deze te bewerken. ;)
Artwido schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:02:
[...]

Als ik dubbelklik op de balk of op het stukje balk dat ik weg wil hebben dan krijg ik een ge-arceerde grotere balk om de originele balk. Geen idee wat dat inhoud. :)
Dat houdt in dat je die specifieke component aan het bewerken bent. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Copyman op 10-07-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik begrijp nu enigszins wat jullie bedoelen alleen ik kan alleen van die scheidingslijntjes een aparte component maken en ik wil natuurlijk van dat af te snijden stuk balk een aparte component maken.
Maar op één of andere manier lukt dat dus niet.

Ik heb hier het originele bestand misschien dat dit makkelijker is:

http://klessebesse.nl/partytent.skp

[ Voor 18% gewijzigd door Artwido op 10-07-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ah, ik begrijp je probleem wel. Wat ik in dat geval vaak doe, is het resterende stuk selecteren met "any" select (selecteren door naar linksboven te slepen), vervolgens het deel knippen en weer plakken. Het enige wat je dan nog even moet doen is de poly sluiten door even een lijn opnieuw te tekenen.

Geen idee of het makkelijker kan overigens, zo vaak gebruik ik intersect niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Copyman schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:23:
Ah, ik begrijp je probleem wel. Wat ik in dat geval vaak doe, is het resterende stuk selecteren met "any" select (selecteren door naar linksboven te slepen), vervolgens het deel knippen en weer plakken. Het enige wat je dan nog even moet doen is de poly sluiten door even een lijn opnieuw te tekenen.

Geen idee of het makkelijker kan overigens, zo vaak gebruik ik intersect niet. :)
Ik ga het proberen. tnx voor meedenken. :)
Pagina: 1