Verschil tussen Detonator 5.xx, 6.xx, 7.xx enz.

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik lees nu al een tijdje over de nieuwste Detonator drivers, 11.00 is pas uit en heb ik geinstalleerd op de bak van een vriend van me (Win98SE, ASUS V6600 Deluxe). Draait voor zover ik heb getest zonder problemen trouwens.

Dat er verschillende framerates behaald worden met verschillende versies lees ik ook steeds, maar wat ik nergens kan vinden is wat nou het verschil is tussen de series drivers.

Dus, wanneer gebruik je de 5.xx serie, wanneer de 6.xx, 7.xx, 10.xx en/of 11.xx?

Verschil in OS, ondersteunde kaarten, DirectX, chipsets e.d.?

Verwijderd

Uh.. als iemand zin heeft om deze vraag volledig te beantwoorden, krijgen we denk ik een reply van honderden a4-tjes, dus dat lijkt me niet echt handig >:)

nee maar zo ver ik weet is de prestatie over de hele lijn bekeken van de drivers alleen maar beter geworden (dus 5.xx is langzamer dan 6.xx, 6.xx is weer langzamer dan 7.xx, enz.) en daarnaast heeft elke nieuwe versie weer nieuwe betere ondersteuningen.

Tis alleen nog wel eens zo dat bv. 11.00 het niet altijd sneller/beter hoeft te doen dan bv. de 10.80, dat verschil (in versie) is niet groot genoeg ;)

Én daarnaast heb je nog op de laatste plaats dat bepaalde hard- en software combinaties het beste werken (of niet werken) met bepaalde detonators, dat moet je gewoon zelf uitvinden, dat verschilt enorm...

<ik kwam er bv. achter dat op mijn Asus mobo-tje met PIII 450 + G2 MX ik dezelfde fps in Q3 haalde met een 5.xx driver, dan met een 6.xx driver, terwijl ik met de 5.xx driver kon oc-en én dus betere fps haalde, omdat ik met de 6.xx niet kon oc-en, omdat die me pc lieten crashen als ik naar 't oc-menu wilde (coolbit.reg)>

snappie :? :7

Verwijderd

Ooit van het medium SEARCH gehoord!

Verwijderd

kijk hier maar: http://nvidiareference.com

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 19 maart 2001 15:31 schreef a_s_k_a_p het volgende:
Ooit van het medium SEARCH gehoord!
Ooit van het medium BRIL gehoord!

Als je mijn vraag goed had gelezen dan had je gezien dat ik heb gezocht, maar niets gevonden. Het enige dat ik tegenkom is het verschil in performance tussen verschillende versies.

Conclusie: ofwel met een thread aankomen waarin hetzelfde gevraagd wordt, in welk geval ik mijn excuses zal aanbieden voor het niet goed genoeg gebruiken van de search functie, ofwel je grote mond houden.

Locutus, bedankt voor je antwoord, dat was precies het antwoord dat ik zocht. Ik hoef geen compleet overzicht van die en die drivers performen met die en die hard- en software zo en zo.. (Pff wat een zin)

$ki, bedankt voor de link, ik ga eens op m'n gemak rondneuzen.. :)