Toon posts:

Overdag matige verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik s'middags/s'avonds een belabberde connectie en duurt het lang voordat er een webpagina wordt geladen + online gamen is onmogelijk. Echter, snachts werkt alles uitstekend en laad alles gewoon normaal zoals altijd + gamen werkt perfect.
Kan dit komen omdat er nu vlakbij kermis is en die mensen allemaal internet gebruiken overdag en zodoende het internet voor mij trager wordt?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:58
Bedoel je nu thuis op je netwerk, of op je mobiel?
En op wat voor netwerk zit je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Thuis op mijn netwerk inderdaad, draadlooze verbinding met 3 computers aangesloten. Het is een thuisnetwerk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En je provider, wordt er overdag veel gedownload (hoe weet je het zeker) het kan een pc zijn met u torentt dei over dag aanstaat bijv

Anders denk ik namelijk dat de hamsters die het netwerk besturen een beetje moe zijn van het harde werk overdag

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 10-07-2011 14:17 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ziggo wordt helemaal niks gedownload overdag.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 14:20 ]

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 21:07

_AvA_

en dat ben zo.

Stomme vraag misschien, is je netwerk beveiligd?
Probeer ook eens een ander uitzendkanaal (heeft met je wifi instellingen te maken)

Droogkloot.

Verwijderd

Topicstarter
mijn netwerk is beveiligd ja

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-02 14:32
fish schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:16:
Anders denk ik namelijk dat de hamsters die het netwerk besturen een beetje moe zijn van het harde werk overdag
Lijkt me eerder dat ze overdag moe zijn van het harde werk 's nachts!

[ Voor 12% gewijzigd door RatedR op 10-07-2011 14:36 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 07:03
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:08:
Sinds gisteren heb ik s'middags/s'avonds een belabberde connectie en duurt het lang voordat er een webpagina wordt geladen + online gamen is onmogelijk. Echter, snachts werkt alles uitstekend en laad alles gewoon normaal zoals altijd + gamen werkt perfect.
Kan dit komen omdat er nu vlakbij kermis is en die mensen allemaal internet gebruiken overdag en zodoende het internet voor mij trager wordt?
Wat voor internet heb je? ADSL is hier gevoeliger voor dan kabel.
Wat voor provider en welk abonnement heb je?
Wat voor modem heb je, hoe is je netwerk opgebouwd verder, heb je nog andere routers of accespoints?

Kortom, met wat meer informatie kunnen we je misschien beter helpen...

EDIT: ik zie dat je al hebt gepost dat je ziggo hebt. Misschien handig om dit even aan te vullen met bovenstaande vragen in je topicstart.

Heb je toevallig een Ubee modem van Ziggo? Dat zijn modems die voor problemen kunnen zorgen doordat ze opeens kuren krijgen.

EDIT2: Misschien is het ook handig om je vraag gewoon in dit topic te posten: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7

[ Voor 23% gewijzigd door Struikrover op 10-07-2011 14:49 ]

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 13:28
Heb je het probleem ook als je het overdag bekabeld probeerd?
Als je het probleem dan niet hebt dan wordt overdag je wifi gestoord, dat kan zijn dat er meerdere kanalen zijn die hem storen of een apparaat aan staat die veel EM straling geeft. Zoals wasmachine, versterker, stofzuiger, magnetron, of iets anders in de buurt.

Als je bekabeld nog steeds het probleem hebt dan ligt het waarschijnlijk aan Ziggo, misschien dat er overdag te veel mensen online zijn waardoor de wijkkast het niet helemaal trekt. Ook al ligt er glas in hun kasten dan kan er altijd een beperking optreden in de bandbreedte ruimte.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gefixed, waarschijnlijk was het een trojan (wel raar dat snachts dan alles werkte) of het waren de updates op een andere pc die geinstalleerd moesten worden. Het is tenminste gefixed, bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1