Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-03 16:23
Via Ziggo heb ik een Samsung DCB-H380R decoder aangeschaft. Deze zit via HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5003, net als mn AC Ryan Playon en PS3. Vanaf de Marantz loopt 1 HDMI kabel naar de TV, een Panasonic TH-42PZ85.

Als ik de decoder uit standby haal, begint hij op te starten met een blauw scherm, dat na 1 a 2 seconden verandert in sneeuw, en dat herhaalt zich contant. Hierover heb ik contact opgenomen met Ziggo, die me een nieuwe decoder hebben toegestuurd. Die exact hetzelfde doet.

Hierop heb ik de decoder rechtstreeks op de TV aangesloten, en dat werkt. Het probleem ligt dus ergens in de Decoder-Versterker. Een Humax van een vriend van me doet het zonder problemen, wat er volgens mij op duidt dat de Samsung niet wil meewerken.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? En vooral of het te verhelpen is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Kzou zeggen, Alle apparatuur via hdmi naar de Marantz hdmi-in en de Marantz hdmi-out naar de tv hdmi-in. Zou probleemloos moeten werken. maar op het Ziggo-forum zijn er meer die problemen met die decoder hebben. Misschien dat ze je daar ook kunnen helpen.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20105

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:23

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Op dit moment hoor je vooral problemen met twee apparaten in combinatie met receivers. De ene is de Sony Playstation 3 welke redelijk wat problemen heeft met vooral Onkyo receivers (en dan met name de TX-SR508). Het tweede probleem zijn (digitale) decoders in het algemeen. Deze hebben zeer veel problemen met aangesloten worden op een receiver. Soms zijn het problemen welke makkelijk op te lossen zijn door een andere HDMI-kabel te nemen. Maar het kan ook een handshake-probleem zijn welke je niet zo makkelijk op kan lossen. En als je wel beeld krijgt via de receiver ben je er ook nog niet. Grote kans dat de receiver het niet helemaal snapt als je gaat zappen en dat de receiver dus elke x seconden een ander soort audio binnen krijgt (Dolby Digital 2.0, Dolby 5.1, LPCM, etc.).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bokmaaa
In mijn geval helpt een hard reset van de decoder. In andere woorden, als ik hem opstart door de stekker er uit te halen en in te stoppen doet hij het perfect. Nette doorgave van Dolby, zappen gaat goed, alles. Alleen uit standby halen werkt niet. Op het officeuze ziggo forum dat Heppieboeddah linkte staan meer mensen met handshake problemen, sommige rechtstreeks met de tv, anderen met versterkers of HDMI switches. Het rare is dat deze problemen al in 2009 bekend waren, en men op de helpdesk van ziggo hier geen enkele opmerking van kan vinden in hun kennisbank.

[Voor 0% gewijzigd door Bokmaaa op 10-07-2011 15:10. Reden: Typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 14:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat is nogal simpel, als je alles afdoet als gebruikersfout of "Probleem met ander apparaat van klant" dan komt het nooit in die kennisbank terecht, hoef je er ook geen fix voor te verzinnen. ;)

edelsteenkralen.nl | daveweetraad.nl | deblijeekster.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bokmaaa
Daar lijkt het wel op inderdaad :) Zo kom ik ook 3 jaar oude posts tegen over een firmware update die het zou moeten fixen, die natuurlijk ook nog steeds niet uit is. Morgen Samsung maar even bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Zelf zou ik voor een andere decoder gaan. Gewoon een geschikte kopen en niet van Ziggo betrekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bokmaaa
Ja, voor iedereen die de keuze nog niet heeft gemaakt is dat de juiste tip. Maar ik het ding hier al wel liggen, dus een nieuwe kopen is een beetje zuur.

• Bokmaaa
Mijn probleem is gefikst, maar niet naar tevredenheid: Ik blijf de Humax van een vriend gebruiken, hij krijgt mijn Samsung die het op zijn TV prima doet. Dus weer komt er geen melding in de kennisbank van Ziggo ;)

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52
Die Samsung Decoder is een dramading. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid aangesloten via hdmi. Er staat zelfs in de handleiding dat het problemen kan geven met sommige tv's 8)7 Kontakt met Ziggo hierover leidde alleen maar tot: "u zult een adere decoder moeten kopen" |:( Dat is toch idioot., Ik schaf HD tv pakket aan en moet pas in de handleiding van de decoder zien dat er problemen kunnen onstaan.
Dan schop je zo'n ding toch niet de markt op?

Nu een Homecast HD decoder die out of the box prima werkt en nog werkt.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Entity

9000rpm

Ik heb hetzelfde probleem gehad met die Samsung decoder icm een Denon receiver. Direct op de TV werkt de decoder prima, zo heb ik het dan ook gedaan. Geluid gaat via een optische kabel naar de versterker toe.

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 10:36
Kan het zijn dat de decoder niet werkt door de kopieer beveiliging omdat hij de versterker als hdmi switch ziet en dus als potentieel opneem/kopieer apparaat en dus niet als tv?

Volgens mij was bv de KPN doos + Denon AV receiver ook een epic fail, misschien is dit net zo iets?

[Voor 36% gewijzigd door martijn_me op 12-07-2011 17:44]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee