Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coolermaster 2 vervangen voor kleinere kast

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb momenteel mijn pc zitten in een coolermaster 2 kast. Echter vind ik deze kast vrij groot en wil ik hem vervangen voor een platte liggende kast. Ik wil er namelijk een htpc van maken, waarmee ik ook kan gamen op mijn full hd TV.

Hebben jullie tips voor een kast die klein is (hoogte met name) en liggend en waarbij mijn oude config er weer in past?

Mijn pc specs zijn:

Intel i7 950 3ghz processor
Asus P6x58d premium moederbord (atx, s1366)
6 gb 1600 mhz ocz geheugen
Asus-GeForce-GTX460-DC2DI,1GB/294731
3x WD caviar black 1TB
1000 watt voeding

[ Voor 11% gewijzigd door Ferra op 10-07-2011 04:47 ]

• SpArCz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 10:54
Is deze hardware niet een beetje te overpowered om als htpc dienst te doen?

• Ferra
  • Niet online
SpArCz schreef op zondag 10 juli 2011 @ 04:37:
Is deze hardware niet een beetje te overpowered om als htpc dienst te doen?
Ik wil ook gamen op mijn Full HD plasma TV, dus ik wil er een combi van maken!

Verwijderd

Heb je al gekeken naar een paar kasten? Het kan prima mits de binnenkant goed gekoeld is of je moet bv waterkoeling gebruiken dat kan natuurlijk ook :) Ik heb het zelf ingebouwd in een Thermaltake Tenor en dat gaat prima. Ik zou wel een kast nemen waar een fullsize ATX mobo + PSU in past anders heb je een probleem met de voeding. Die HTPC kasten zijn alleen erg duur meestal rond de 150€++ maar deze was destijds rond de 100€ er is genoeg keus iig :)

de NOX is het goedkoopst en zal ook prima werken:
pricewatch: Nox Media
of bv een silverstone:
pricewatch: Silverstone SST-LC20S

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 06:49 ]

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 06:47:
Heb je al gekeken naar een paar kasten? Het kan prima mits de binnenkant goed gekoeld is of je moet bv waterkoeling gebruiken dat kan natuurlijk ook :) Ik heb het zelf ingebouwd in een Thermaltake Tenor en dat gaat prima. Ik zou wel een kast nemen waar een fullsize ATX mobo + PSU in past anders heb je een probleem met de voeding. Die HTPC kasten zijn alleen erg duur meestal rond de 150€++ maar deze was destijds rond de 100€ er is genoeg keus iig :)

de NOX is het goedkoopst en zal ook prima werken:
pricewatch: Nox Media
of bv een silverstone:
pricewatch: Silverstone SST-LC20S
Ik heb al wat kasten bekeken ja. Het viel me op dat in veel kasten max een 350 psu al zit. De thermaltake tenor, hoe hoog is die?

Verwijderd

170 x 430 x 460 mm (H*W*D) dit is de standaard hoogte voor zover ik weet en er past voldoende mits je een aantal brackets weg laat. 350W is erg weinig maar veel HTPC's hebben de ruimte niet voor een andere voeding en dat was voor mij een must-have, dat word dus goed zoeken & informeren.
Pagina: 1