Toon posts:

vraagje over de GTX 590 Classified Hydro Copper video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben opzoek naar deze videokaart box maar waar kan ik deze bestellen ?

http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=03G-P3-1599-A2

ik kan via de evga site zelf ook niks bestellen omdat ze alleen maar in america en canada leveren en het zelfde geld voor amazon dacht ik? of levert amazon wel naar nederland toe? want dan kan ik hem via amazon bestellen

als iemand wat meer info heeft over deze kaart of tips heeft om hem te bestellen via een goede site let me know ;)

Mvg,
Rick

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Via de EU site van EVGA toch wel?

Product staat voorlopig nog op "notify me".

EDIT, je wil de 2-pack. 8)7
Komt (voorlopig) nog niet voor op prijslijsten in de EU. Je kan wel 2 losse bestellen, is veiliger ivm de garantie bij EVGA. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door bitshape op 10-07-2011 01:55 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 18:29

Infinchible

Woef!

De 590 is relatief gezien niet zo snel hè, dat weet je?
Kan je beter gewoon een net moederbordje kopen en dan 4x de GTX 580 los, dan kan je misschien wel Battlefield 3 op 600fps spelen straks. 8)7

Maar zover ik weet verzend amazon.com gewoon ook naar europa hoor, moet je gewoon even op die site kijken.
Hier bijvoorbeeld.
Maar dan moet je ook nog belasting betalen denk ik in Nederland. Als hij langs de douane komt. Maar gezien jouw postgeschiedenis maakt dat ook niets uit.

Bij nader inzien ben je echt alleen een beetje aan het dagdromen, maar hey, doen we dat niet allemaal wel eens ;) .

[ Voor 9% gewijzigd door Infinchible op 10-07-2011 02:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah der is ook een europe site van EVGA :D ik heb gelijk notify me gedaan jammer dat die nog niet beschikbaaar was anders had ik hem gelijk bestelt :D

en ik kan indd ook 4 gtx 580s kopen maar ik wil heel graag die EVGA GeForce GTX 590 Classified Hydro Copper hebben 1 of 2 stuks maakt me niet uit als ik ze maar heb ik vind het design mega gaaf en heb heel veel goede reviews al gelezen erover en ben er helemaal verlieft op geworden laat ik het zo zeggen:P

maar ik zou het liefst die 2 pack willen vanwege de korting die je op de 2e krijgt ik ben alleen benieuwd waarneer die te bestellen is

als die nual te bestellen was had ik hem ook gelijk bestelt ik heb namelijk heel erg lang gespaart en geld achter gelaten om uiteindelijk een echte goede computer te kunnen bouwen en ik heb nu genoeg geld om te zeggen dat ik een keertje top of the bil wil hebben dus vandaar dat ik voor deze kaart ga ^^

alvast harstikke bedankt voor de eu site bitshape en thanks voor de amazon info infinichible :D

Groetjes,
Rick

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Vraagje van mijn kant; op wat voor een platform wil je 2x een GTX590 gaan zetten?

Omdat de GTX590 een dual GF110-gpu kaart is en deze al voorzien is van een Nvidia NF200 PCI-e lanesplitter om de benodigde bandbreedte te verdelen naar beide GPU's, is het eigenlijk verplicht qua performance om deze aan te sluiten op een volledig PCI-e x16 v2.0 slot op het mobo.

Als je er 2 gaat gebruiken, wat jij dus wilt, heb je voldoende PCI-e Lanes op het moederbord nodig.
Dan kom je uit op het Intel X58 LGA1366 platform (32+ lanes), of een AMD 990FX AM3+ platform (32 lanes). Je kan ook nog een half jaar geduld opbrengen en wachten op het nieuwe High-End Intel X79 LGA2011 platform
(32+ lanes, tevens PCI-e v3.0).

Wat je NIET wil is 2x een GTX590 aansluiten op het mainstream Sandy-Bridge LGA1155 platform wat maar 16 PCI-e v2.0 lanes biedt, elke GPU heeft dan qua bandbreedte een PCI-e v2.0 x4 verbinding, en dat kan zeker bij een GPU-OC gaan limiteren:

CPU met onboard PCI-e controller (16 lanes) >> 2x PCI-e v2.0 x16 slot in x8 modus (2x 8 lanes) >>
NF200 (2x 4 lanes) >> GF110 GPU (4 lanes)

Ook een extra lanesplitter (NF200) op het mobo is ongunstig, je krijgt dan de volgende situatie met tevens extra latency's:

CPU met onboard PCI-e controller (16 lanes) >> NF200 2x x16 (2x 8 lanes) >> NF200 2x x8 (2x 4 lanes) >>
GF110 GPU 1x x8 (4 lanes). Ondanks dat de NF200 lanesplitter de beschikbare bandbreedte netjes probeert te verdelen, is het netto gewoon 'x4' per GPU. De CPU heeft tenslotte maar 16 lanes beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image/lemonlime/motherboards/p55a-ud7/nf200_diagram1.jpg
(diagram is zonder de GTX590 met extra NF200 lanesplitter, alleen de moederbordsituatie met de eerste NF200 lanesplitter)

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Zelf zou ik nu voor 2x GTX580 Hydro's gaan in jouw situatie, Dat is voldoende GPU power om alles te doen. Ook komt Nvidia in het eerste kwartaal van 2012 met de Fermi2 (Keppler / GF200) op een 28nm productie procedé. Deze zal weer flink sneller zijn dan de huidige GTX580 (GF110). Dus goed nadenken voordat je je zuurverdiende Euro's uitgeeft.

[ Voor 33% gewijzigd door bitshape op 10-07-2011 03:45 . Reden: eea toegevoegd ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks voor de info bitshape zo te zien heb jij heel erg veel verstand hiervan,ik wil zelf men eigen computer gaan bouwen met waterkoeling(onderdelen via Highflow)

en kwa moederbord had ik deze op het oog:
http://www.mycom.nl/Produ...XTREME-Black,1366/1165819

kun jij me meschien vertellen of dit een goed moederbord is voor deze videokaart en als ik hier geen 2 gtx590s op kan doen denkk je dat 1 ook goed zal zijn ? of zeg je 2 is altijd beter als 1?
(ik bedoel voor de prijs voor 2 van die EVGA GeForce GTX 590 Classified Hydro Coppers heb ik wel een enorme korting op de 2e kaart natuurlijk) of ik moet ze allebij apart kopen dan ben ik alsnog veel kwijt maarjah dan heb ik wel dubbel gerantie zoals jij al zei

helas kan ik hem niet via amazon bestellen er staat bij de shipping info dat hij alleen in de states geshipped word,dus ik zal moeten wachten tot de EU EVGA hem op de makrt brengt.

maargoed ik hoor zoinzo dat jullie hier op tweakers erg veel verstand van computers hebben en ik heb de laatste tijd heel erg veel info opgedaan om men eigen droom computer te gaan bouwen,mijn goal is om op 3 led schermen later spellen te kunnen spelen in full resolutie zonder lag en een snelle pc te hebben.

zelf wou ik dus graag die black edition als moederbord die 2 gtx590 video kaarten en een intel core 990 extreme edition en als case http://www.mycom.nl/Produ...ooler-Master-HAF-X/288260

verder had ik via highflow men waterkoeling set bij elkaar gestelt:
Radiator:Black Ice SR-1 360+shrouds
Fans:Scythe 120mm Gentle Typhoon 1450 RPM
CPU Block:Switech Apogee GTX
Reservoir: EK-Reservoir 400 v2
Pomp:Liang D5-MCP655 12V 1200L
Pomp Top:D5-MCP655 EK Top
Slang:Feser UV Acid Green Highflow
Kleur Vloeistof:Feser One UV Acid green

maargoed deze topic gaat over de videokaart ofc maar mocht je nog wat tips hebben voor me of iets ziet wat verbetert kan worden let me know ;)

het word men allereerste pc die ik in elkaar ga zetten en ik kan de tips goed gebruiken ofc,zelf ben ik een simpele Bakker maar ik begin wel al meer verstand te krijgen van alle hardware en dit zijn ongeveer de onderdelen van mijn droom pc die ik graag in elkaar wil gaan zetten met zoinzo deze videokaart en anders wat jij voorstelt 2x gtx 580 hydros dat kan ooknog als optie maar liever die 2 gtx590s mocht ik daar ruimte voor hebben op die rampage black edition

Verwijderd

Topicstarter
n

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 06:43 ]

Verwijderd

Een gaming buddy uit de UK heeft deze set en is er zeer tevreden mee, ik zal is vragen waar hij hem gekocht heeft. Maar om nou in 1x zoveel geld uit te geven voor een PC tja daar moet je wel een tijdje mee doen en over 2 jaar is het niet zo veel meer waard. Met waterkoeling zou ik eerst maar is wat gaan spelen want voordat je de perfecte loop hebt ben je wel 3 builds verder en als je dan zoveel highend onderdelen zou hebben is natuurlijk 1 radiator niet genoeg. Als voorbeeld: Zie mijn specs, in mijn loop zitten 2x Reserator met daarin 4/5 liter vloeistof en na een paar uur vlink gamen heb je toch echt 5 liter heet water of je moet natuurlijk een paar luidruchitge fans erop monteren maar dan zit je met de herrie.
Dat Asus Extreme moederbord is zo een beetje het meest geavanceerde wat er is dus dat zit wel goed, en Tweakers zijn ook mensen we weten niet alles maar wel veel :)

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor je info larsiano ik hoor dat jij wel verstand hebt van waterkoeling wat raad jij me aan als ik een goede waterkoeling set ga kopen voor mijn computer(als je een link heb of een lijstje) ?

en omdat dit men eerste build word ga ik zeker eerst oefenen buiten men kast om voor een perfecte loop ik heb heel veel gelezen op de highflow forums en heel veen instruction films al bekeken via youtube dus het worrd een uitdaging ^^

maar ik heb er dus niet genoeg aan 1 als jij voor mij een lijsje kan maken met de perfecte waterkoeling voor mijn game pc dan zou je helemaal top zijn :D

en vraag indd je vriend even waar die die kaart hebt bestelt ik wil hem echt zo supergraag bestellen 0_0

en ik weet over 2 jaar is dit alweer veroudert zo werkt dat met computers maarjah ik wil eens in men leven eens kunnen zeggen dat ik games op vol vermogen speel met top off the bill spul in mijn computer ^^

en ik heb jouw specs bekeken maar dat ziet er indd erg goed uit ik wil zoinzo zelf ook een vertex 3 hebben^^

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 07:15 ]

Verwijderd

Ik maak net als bv met de Dell PC configurator af en toe wel is een leuke Highend Waterkoel setje en kom dan gemiddeld op zn 600 euro voor een signle card systeem, dit is dan wel met de perfecte onderdelen maar die kosten zorgen dat ik het slechts bij kijken laat :)
Een totaal plaatje hiervan heb ik dus niet echt maar voor de GPU's een Fullcover blok (welke maakt niet zoveel uit) natuurlijk en voor de CPU een mooi blok zoals de WaterCool s1366 rev.3 met backplate (hij is er ook van Sterling Silver :) ). Voor de radiator moet je eerst kijken welke ruimte je kan opofferen hieraan maar ik denk dat je met 2 x Black Ice SR-1 360+shrouds net genoeg koel oppervlak hebt voor een goedde verhouding in warmte aan en afvoer.

Btw heeft Nvidias nieuwe generatie vertraging opgelopen dus het wachter daarop kan nog even duren

Verwijderd

Topicstarter
oke dus ik zou imprencipe mijn highflow waterkoeling set aan kunnen houden maar dan die black ice SR 1 360 + shrouds dubbel doen? en ik denk wel dat het moet lukken ik heb een haf x cooler master als behuizing bestelt en nu binnen gekregen en hij is behoorlijk groot ^^

en ik heb even gelezen over de vertraging dat is wel minder maar als die vriend van de UK het ergens hebt kunnen bestellen dan kan ik dat natuurlijk ook (hoop ik althans :P)

Verwijderd

Topicstarter
ah ik zie hier dat ze soms terug in stock komen ik moet het dus in de gaten houden :

http://www.evga.com/forum...923582&mpage=4&print=true

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mailtje naar de verdeler van Nederland sturen :D

Zo te zien heb je al geen wb's nodig voor de graka's want die zitten eral op, alleen wat slangen, fittings, cpu wb ne radiator of 2, een pompje en wat fans en je bent gesteld.

Zelf nog nooit een wc systeem gebouwd (komt misschien nog maar zien tegen de prijs aan).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
en hoe mail ik de verdeler van nederland? ^^

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
ah harstikke bedankt voor de info

Verwijderd

Topicstarter
en heb ze gelijk een mail gestuurt nu hopen op een reactie terug ^^

Verwijderd

Topicstarter
heb ze gemailt maar heb nog geen reactie terug had je die vriend van de Uk al geinformeert waar die hem vandaan had?

Verwijderd

Ze zijn niet meer in UK te vinden ook en slecht leverbaar. http://www.overclockers.co.uk/ haalt hij zijn spul vandaan maar het is wel een bizonder setje ook. Zijn advies was toch om alles los van elkaar te halen en zelf de WC blokken te kopen etc. Maar ben het met je eens dit is mooi spul!
Pagina: 1