Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Beste tweakers,

Heb weer eens een gaar probleem:
Windows XP boot niet meer na het XP logo, het blijft gewoon zwart zonder enige schijf activiteit.
Nou heb ik dit wel eens vaker gehad maar toen was Windows nog in te komen via veilige modus maar zelfs dat wil nu niet meer.
Geen idee waar het aan kan liggen, heb alle 3 de veilige modus opties geprobeerd, VGA modus, laatst werkende configuratie, geheugen erin en eruit, met zo min mogelijk hardware en randapparatuur, BIOS reset gedaan maar niks nakkes nada.
Vanaf een XP cd opstarten gaat prima dus aan de videokaart kan het niet liggen lijkt me anders zag ik helemaal geen beeld.

Iemand nog een idee hoe ik Windows in kan komen...?
Ik denk er nog aan een repair uit te voeren maar weet niet of de installatie behouden blijft, Alle data staat op een aparte schijf dus er zal geen data verlies zijn maar wil toch nog even checken of er niks bijzonders op staat.
Een herinstallatie kan altijd nog maar wil graag weten hoe dit zomaar kan...

Specs: (indien van belang) OS: XP Pro SP3 (up-to-date) Mobo: Asus P5W DH Deluxe (laatste BIOS), RAM: 2 GB, CPU: Intel Q6600, HDD: WD Raptor 36GB waarop het OS staat.

Alvast dank _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door crack_en_hack op 10-07-2011 01:10 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Dan zou ik in ieder geval even de schijf er uit gaan halen en je data gaan kopieren. Dan kan je daarna rustig aan de slag gaan met de recovery van de XP cd. Als het goed is zou de reparatie modus geen gevolgen moeten hebben voor de data maar ik zou het risico niet willen lopen ;)

En eventueel die 2e HDD met data even fysiek loskoppelen om risico's te beperken.

[ Voor 13% gewijzigd door Rupie op 10-07-2011 16:17 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ubuntu.com/

Probeer eens of Ubuntu wel werkt.

Download het , brand het op dvd/cd en start met de dvd/cd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Gelukkig was van alle data een back-up maar ben voor de zekerheid even met BartPE aan de slag gegaan en welgeteld nog 1 bestand gered :)
Daarna de boel maar een complete re-installatie gegeven en gek genoeg krijg ik weer het zelfde probleem :s.
Na de her-installatie net SP3 erop gezet, en daarna de updates en na die reboot was het weer het zelfde, wel Windows logo maar daarna zwart

Heb werkelijk geen idee wat dit kan zijn, HDD werkt, Memtest gedaan en ook dat zonder errors.

Snap er werkelijk niks van 8)7 |:( :?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Dus na de herinstallatie deed alles het in principe, totdat je SP3 ging installeren? Waar heb je SP3 vandaan? Via Windows Update of heb je een volledig bestand gedownload van de site van Microsoft?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Rupie schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:22:
Dus na de herinstallatie deed alles het in principe, totdat je SP3 ging installeren? Waar heb je SP3 vandaan? Via Windows Update of heb je een volledig bestand gedownload van de site van Microsoft?
SP3 slikte hij nog maar na de updates die na SP3 binnen kwamen was alles weer terug bij af.
Alles kwam netjes via de MS Update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Kan het een driver issue zijn? Dat Windows op de een of andere manier onjuiste drivers voor je SATA interface installeert? Of er is een update die de werking van je Windows blokkeert. Dan zal je na een nieuwe installatie de updates stuk voor stuk moeten installeren tot het fout gaat. (als het er veel zijn in blokken van 5 of 10 en vandaar verder zoeken - kloonsoftware komt hier goed van pas).

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Pfff wat een hel dit zeg, maar het lijkt idd op een driver probleem van mijn Siig PCIe Sata II kaartje, zodra die driver is geinstallleerd loopt de hele meuk vast en na een restart kom ik niet meer verder.
Wel vreemd wat aan dat PCIe Sata II kaartje hangen twee 500GB schijven met data, geen OS o.i.d.
En ook heeft het 2 a 3 jaar zonder problemen gewerkt met diezelfde driver.
Ik heb siig al om support gevraagd wat er is ook maar 1 driver van.

Pagina: 1