Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC loopt vast op random momenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC specs:

CPU = 2500K @ 4.4
RAM= 8 gig Corsair
MOBO = P67 Extreme 6
GPU = HD6850
PSU = Corsair VX450

Ik heb een raar en zeer irritant probleem, mijn pc loop vast op random momenten en niks kan dan meer gedaan worden.
Het probleem is begonnen nadat ik deze week een nieuwe Windows 7 install heb gedaan, voorheen was er niks aan de hand ( 6 maanden oude windows 7 install )

Symptonen:

Steeds als dit gebeurt dan word core 3 voor 100% belast, vervolgens loopt windows explorer vast, dan na een paar seconden werken muis en toetsenbord ook niet meer, de muziek blijft gewoon door spelen.
Enigste oplossing is op de power knop drukken en wachten tot dat de pc uitgaat.

Dus vandaag heb ik windows nogmaals opnieuwe geinstalld, helaas het is nu nog erger dan voorheen!
Nu is het zelfs zo dat als ik een film vanaf mij RAID config wil bekijken het soms 30 seconden of meer duurt voordat de film geladen wordt, en het zelfde geld voor het stoppen van een film.

Een paar uur later heb ik dit probleem niet meer, maar nu gebeurt het na dat GTA 4 crasht ( door carmods van andere ).

En weer later gebeurt het terwijl ik niks bijzonders aan het doen ben......

Ik heb proberen te kijken naar taskmanager, maar dat loopt meteen vast als de 100% load zich voor doet.
En als task manager al draait en het probleem doet zich voort kan ik niks zien, en ja ik weet dat ik ook naar een belasting van 25% of lager moet kijken aangezien het een quad core is.

In de Event Viewer komt steeds naar voren dat: Session "Microsoft Security Client OOBE" stopped due to the following error: 0xC000000D.
Deze melding staat onder Errors, en onder Critical staat alleen dat de pc incorrect is afgesloten.

Nu heb ik de melding van MSC OOBE gegoogled ( begin maart dit jaar ), en daarin stond dat ik 1 bestand moest verwijderen, dit heb ik gedaan, en volgends het artikel moet het dan tijdelijk ( paar dagen of langer ) weer normaal werken.
Helaas, bij mij was het na een reboot weer terug........

Nu ga ik zo proberen wat er gebeurt als ik MSE uit heb staan of het dan nog steeds voorkomt, als het dus is verholpen is mijn volgende vraag, wat is een goed en gratis antivirus programma.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je dit probleem hebt zou ik eerst eens de CPU terug zetten naar de standaard snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:54:
Als je dit probleem hebt zou ik eerst eens de CPU terug zetten naar de standaard snelheid.
Heb ik al gedaan, maar dat hielp niks, het is ook niet hardware gerelateerd, puur software.
Ik ben nu de logs aan het doornemen, ik ga zo Ccleaner downloaden en dan MSE verwijderen, dan wipe ik alle MSE shit die over blijft eraf, dan doe ik een reboot en dan install ik MSE weer.

Edit

Ik heb nu MSE eraf gehaald en het probleem is nog niet voorgekomen, ik heb nu net BitDefender geinstalld en ik ben benieuwd of dit mij bevalt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd BitDefender te installeren maar ik vind het zeer irritant dat je voor een trial moest registreren, dus ik heb geen bitdefender nu.
Wel heb ik een tijdje zonder MSE gewerkt en het was allemaal foutloos, nu heb ik 1 uur geleden het opnieuw geinstalld, en meteen tijdens film kijken en wisselen van film een lange vertraging, en uiteindelijk een full system freeze nadat ik op stop drukte, ik wou nog naar task manager gaan maar toen liep explorer vast, dus heb ik maar weer de powerknop ingedrukt gehouden.

Ik ga op zoek naar andere Anti virus, en laat MSE nu maar met rust, dit alles door 1 klein KUT bestandje..........

Als iemand nog suggesties heeft, je bent welkom!
Ben behoorlijk pissed off vanwege dit rare onlogische probleem.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Lijkt op een hardeschijf fout. Hardeschijven al afzonderlijk getest? (welke hardeschijven heb je?)
offtopic:
je hoef niet zo te schreeuwen! Ben niet doof

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Ventrigo schreef op zondag 10 juli 2011 @ 01:54:
Lijkt op een hardeschijf fout. Hardeschijven al afzonderlijk getest? (welke hardeschijven heb je?)
offtopic:
je hoef niet zo te schreeuwen! Ben niet doof
De HDD's zijn : 2xWD Green 1 TB in RAID0

2x WD Green 1.5 TB in RAID1

OS staat op een 64GB SSD.

Ik heb all drives al getest, het is niet hardware dat het probleem veroorzaakt, het is alleen aanwezig wanneer ik MSE draaiende heb.
Ik heb net Norton 2011 TRIAL erop gezet, en na een reboot wou ik MSE verwijderen, denk nou maar niet dat dat lukte......setup bleeft hangen op een punt ( geen freeze ) dus moest ik task manager setup killen, dat lukte.
Ik heb meteen MSE van de startup lijst gehaald, en het draait nu niet meer.

Ik ga nu ff verder testen.
Pagina: 1