Toon posts:

Blokkeer internet voor Blackberry's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In onze bar hebben wij een router staan met internet. De kampeerders kunnen hier gratis gebruik van maken. Het enige probleem is dat de vele blackberry's nogal voor problemen en storingen kunnen zorgen. Wij hebben een Belkin router, is er een mogelijkheid om het internet te blokkeren voor deze Blackberry's?

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:44
IK denk dat er geen mogelijhkeid is om speciaal voor blackberry's uit te zetten, je zult dan toch echt met BIJVOORBEELD een wpa2 code gaan werken en deze dan bijvoorbeld om de week veranderen

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 23:38
Volgens mij worden mac addressen per bedrijf uitgedeeld, dus dan zou je alle mac addressen van blackberrys kunnen achterhalen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:46
Kun je die "problemen en storingen" wat beter omschrijven? Waarom ligt het perse aan Blackberry? Is je router niet gewoon brak?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij RIM horen:
00-0F-86, 00-1C-CC, 00-25-57, 00-26-FF, F4-0B-93

Maar ik heb geen idee hoe je die MACs bij je router kunt uitsluiten, ook weet ik niet of alle Blackberrydevices dergelijke MACs hebben.

Verder met hieronder.

[ Voor 57% gewijzigd door begintmeta op 09-07-2011 22:52 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 22:01
Op een Belkin router kun je voor zover ik weet geen ranges van MACs uitsluiten. Dus dat is gewoon een WPA(2) wachtwoord uitgeven en alleen vragen of mensen hier niet met hun BlackBerry op willen :'). Het lijkt mij namelijk ontzettend stug dat deze voor problemen zorgen!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarom zou je in godsnaam specifiek internet voor blackberry's willen blokkeren??? Ik denk dat het probleem in je netwerk er eerder in zit dat die Belkin overbelast is. Een enkele simpele draadloze router is ook helemaal niet bedoelt als hotspot...

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Move naar NT i.v.m. topic relevantie.

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de beginpost iets te snel geschreven. Ik bedoel niet Blackberry's in het algemeen, maar de 2 Blackberry's van onze stagiaires. Ze mogen hun Blackberry's niet gebruiken als ze in de bar werken (maar doen het toch achter onze rug om). Als ze vrij zijn mogen ze 'm wel gebruiken, en doen dit ook continu. Tijdens het eten ook. Je kunt dus geen gesprek voeren. Nu was eerder mijn bedoeling om af en toe hun internet te blokkeren, zodat ze iets anders gaan doen, of dat ze tijdens de bardienst niet "pingen". Ik weet dat het een beetje omslachtig is, maar het is alleen maar goed voor ze om wat minder bezig te zijn met Facebook, en dat "gepind".

Ik merk ook dat zodra zij beginnen te "pingen", word het internet wat instabiel, wij zitten hier al afgelegen in zuid Frankrijk, en het internet is al instabiel, maar dan toch wel erger!

Ik denk niet dat het mogelijk is, en anders jammer. Dan zoek ik wel een andere oplossing ;)
ik222 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:52:
Waarom zou je in godsnaam specifiek internet voor blackberry's willen blokkeren??? Ik denk dat het probleem in je netwerk er eerder in zit dat die Belkin overbelast is. Een enkele simpele draadloze router is ook helemaal niet bedoelt als hotspot...
Het is idd een simpele Belkin router, maar wij hebben een kleinschalige camping, waar er 2 maanden per jaar wat meer geinternet word (voor de rest is het erg rustig, max 2 a 3 laptops tegelijk). Daarvoor gaan wij geen proffesionele hotspot kopen, en het werkt redelijk, mensen zijn hier op vakantie, en lezen eigenlijk alleen mail...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 12:37 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:50
Tsja, dan moet je de blackberries een tijdje stelen bemachtigen en op het stickertje kijken voor het MAC-adres.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Je kan natuurlijk het mac adres van hun blackberries blokkeren in je router. Maar als ze dan gewoon via hun telecom provider gaan internetten heb je er niets aan. (ah, frankrijk.. dat wordt duur als het een buitenlandse simkaart is).

Een gesprek met je personeel, of een verbod voor mobiele telefoons op het werk lijkt me nuttiger en effectiever.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 10-07-2011 13:17 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mischien even een andere router proberen ? kijken of die stabieler is ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:37:
Je kan natuurlijk het mac adres van hun blackberries blokkeren in je router. Maar als ze dan gewoon via hun telecom provider gaan internetten heb je er niets aan. (af, frankrijk.. dat wordt duur als het een buitenlandse simkaart is).

Een gesprek met je personeel, of een verbod voor mobiele telefoons op het werk lijkt me nuttiger en effectiever.
Dat laatste is idd waar. Maar we kunnen natuurlijk niet verbieden hun Blackberry's te gebruiken in hun vrije tijd! Ik denk alleen dat het beter is voor ze om er een beetje afstand van te nemen. Een gesprek om die Blackberry's te verbieden tijdens werk, is natuurlijk de beste oplossing.
We hebben hier geen GSM bereik, dus dat is helemaal rustig ;)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

job schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:37:
Je kan natuurlijk het mac adres van hun blackberries blokkeren in je router. Maar als ze dan gewoon via hun telecom provider gaan internetten heb je er niets aan. (af, frankrijk.. dat wordt duur als het een buitenlandse simkaart is).

^^ Dit dus.

Waarom allerlei toeren uithalen om het onmogelijk te maken, terwijl het beter is de confrontatie aan te gaan met jouw werknemers en er desnoods consequenties aan te hangen?

Edit: Oh, al gereageerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 10-07-2011 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie mijn post hierboven.

Maar als er idd geen makkelijke oplossing is, moet ik gewoon via een gesprek vragen of ze het wat rustiger aan kunnen doen. Ik was ook niet op zoek naar lastige dingen, eerder of ik snel wat kon doen.
Ik weet in ieder geval genoeg, dus dit topic mag dicht!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:46
je kan dit doen: gesprek jongens even wat rustiger aan met het pingen enz. hun gaan akkoord niks aan de hand. Blijven ze toch in herhaling vallen mac adress noteren van beide en tijdens "werkuren"gewoon blokkeren en dan deblokkeren als het wel van jou/jullie mag.

How are you doing?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:55
Hebben ze een kluisje om tijdens werktijd personelijke spullen op te bergen? zo ja tijdens werktijd daar de telefoon in. In de pauze mogen ze doen wat ze willen en als ze dan gaan pingen tja... het is pauze dus geen werktijd. Wil jij een gesprek met ze aan gaan in de pauze over werk dat hebben ze ook geen pauze.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Technische is het niet zo moeilijk:

In de web interface, dhcp client list het MAC adress bepalen, en vervolgen dit mac address invullen in de wireless mac address control, mac adressen lijst met een "deny"setting. volgen de Manual kan dit gewoon. Dit omzeilen (technische mogelijk door een niew mac adress te spoofen) valt onder hacken vind ik.

Maar eerst praten zou ik denken.

Beetje pingen zou ook niet zoveel netwerk belasting mogen veroorzaken. Je hebt gewoon geen idee wat er allemaal op dat netwerk zit...... ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Beetje met een kromme buks met een bolletje wol op een olifant schieten die er niet is, dus?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:35
Dit gaat niet over netwerken of zwarte bessen.

Dit gaat over stagiaires die een verkeerde werkhouding hebben en hun 'baan' niet serieus nemen.
Als een duidelijke gesprek niet helpt en ook een laatste waarschuwing, wordt het tijd afscheid te nemen.

Vaak zijn dat ook gasten die de kantjes ervan af lopen en de drankjes en hapjes van de gasten 'manipuleren'.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het word idd tijd om een set ballen te laten groeien dan

Ophouden met pingen tijdens het werk zoniet einde stage. Om misverstanden te voorkomen leg je hem maar in je locker of zoiets.

Iperf

Pagina: 1