Toon posts:

i7 2600k corsair h60 hitte probleem volgens software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers

ik dacht laat ik is weer een nieuwe systeem in elkaar flansen na een lange tijd. en kwam op het volgende uit:

corsair 650D obsidian
msi z68a-gd65 B3
i7 2600k 3.4ghz
corsair h60
2x OCZ Agillty3 60gb (voor in raid 0)
600watt Recom psu
Corsair dominator 4gb

Nadat ik alles in elkaar heb gezet en me pc voor het eerst aanzetten en naar de bios ging, verbaasde ik me al wat voor temperaturen ik aanvond 93graden volgens de bios. Ik dacht dat kan nooit in die paar seconden dat ie aanstaat zal wel een bug zijn of zal wel nog de drivers moeten instaleren. Dus ik ging me raid0 instellen
en windows7 instaleren.
nadat ik dat gedaan had via de website van msi de bios geflashed naar het nieuwste en dacht laat ik is nog is kijken naar het bios voor die tempraturen maar het blijft de zelfde 93graden. ook in Realtemp ook 88~97
graden terwijl de pc net aanstaat.
ik dus de corsair h60 eraf gehaalt pasta eraf nieuwe erop silverpaste 30%+ silver van nexus
net iets meer dan een rijstekorrel erop gedaan en die h60 er weer opgezet en vastgezet maar nog steeds die zelfde temperaturen.
ikdacht laat ik prime95 dan maar testen om te zien wat er gebeurt, dat heb ik dus ongeveer 4 uurtje gedaan en geen fail gehad. dus laat ik maar is blackops erop zette. nadat ik net een half uurtje speelde viel me pc gewoon uit.
dus ik me pc weer aanzetten moest ik eerst me ssd's weer op de goeie boot order zetten
maar voor de rest deed hij weer alles en ook ineens met realtemp rond de 40 graden.
dus ik dacht oke :P beter zal nu wel goed zitten dan.
maar 4~5 uurtjes later terwijl ik uitzendinggemist wat zat te kijken kreeg ik ineens een bsod.
ik weer nar de bios om te kijken voor die temeraturen en weer die 93graden net zoals realtemp

ik heb dus nog nooit problemen zoals dit gehad en heb die h60 echt wel goed vastzitten en goed aangesloten de pomp op systemfan1 en de fan op de cpu-fan op het mobo.
het draait ook gewoon

ik heb gegoogled naar de i7 problemen voor hitte en temperaturen ook forums proberen te zoekn voor combinatie met dat mobo
de h60 forums/websites/youtubefilmpjes al gelezen/bekeken ook hier op tweakers voor dat ik het aanschafde zoals dat hoort anders zou ik zoiets nooit kopen zoiezo.

1 ding moet ik nog testen en dat is een andere koeler eropzetten en dan maar is de temperaturen bekijken,maar heb op het moment niks leggen hier

maar wat denken jullie tweakers hier van hoop dat iemand mij kan helpen hiermee

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Kun je de temperatuur van de CPU ook in de bios checken?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Verwijderd

Topicstarter
rechtsbovenin in de nieuwe bios van msi staat een temperatuur van 93graden bij mij dan :P
nu ook terwijl ik dit zit te typen met realtemp een temperatuur van 64 graden en ik zit voor de rest niks te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 21:53 ]

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10-2025
Ga aub geen prime draaien 4 uur lang met die temperaturen, vindt die chip niet leuk.

Aan de koeling ligt het dus niet, want bij normaal gebruik zonder overclocken hoort ie nooit zo warm te worden. Ik zou het even proberen met een andere voeding, want die heb je meestal wel liggen. En zo dingen wegstrepen waar het niet aan ligt.

Tenslotte zou ik toch teruggaan met die chip als het niet op te lossen valt.

succes ermee , gr Rob

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zeker weten dat de pomp het doet ?

• McBrag
Voel voor de zekerheid ook nog even voorzichtig, of het wel echte temperaturen zijn en dat het niet aan de sensor ligt.

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Heb je de pomp ook goed aangesloten, want je moet hem een beetje kunnen horen opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
de pomp werkt aan de slangen te voelen, als ik mijn vingers op het blok van de h60 leg voelt ie heel lauw aan ook gewoon

Verwijderd

Topicstarter
ja ik hoor het opstarten als ik de pc aanzet ook

• McBrag
volgens mij sluiten die cpus automatisch af als ze te heet dreigen te worden.

maar in jouw geval is de cpu dus niet heet, misschien kan je deze optie dus uitschakelen??

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volgens mij wijst juist alles erop dat hij wél heet wordt. Zit je cooler wel goed vast ? De juiste hoeveelheid coolpasta enzo heeft helemaal geen nut als je koeler niet goed gemonteerd is...

Android developer & dürüm-liefhebber

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:26
Je hebt hopelijk ook het plastic van de koeler afgehaald? (sommigen vergeten dat per ongeluk)
En heb je hem zelf in elkaar gezet of door iemand anders? En ge-OCd?

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
Toen je die 4uur prime gedraait had. heb je de cpu ook zien throttelen?
Als dit zo is dan weet je dus dat hij wel te warm wordt en het dus aan de koeler ligt.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
de pomp op systemfan1 hmm weet je zeker dat die altijd vol blijft draaien?
zet de pomp eens op powerfan die waarschijnlijk ergens naast de cpu zit.

Verwijderd

Topicstarter
ja het plastic is eraf :P zat een kapje om het blok alleen om de pasta die erbij gelevert werd te beschermen,
en met prime was ik er 90% bij zat op me laptop en beetje tv te kijken
en ik heb toen met me vingers ook aan het blok van de h60 gevoelt maar bleef lauw/warm maar zeker niet heet.
ik ga nu nog een keer dat blok eraf halen en er weer opzetten maar zoals ik nu kijk zitte alle 4de duimschroeven gewoon echt vast en heb ze kruislings vastgezet ook eerst met me hand en daarna met schroevendraaien

ik bel maandag wel naar het bedrijf waar ik die cpu en moederbord bestelt heb ook als ik dit niet daarvoor nog opgelost krijg

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Pak eens de boxed cooler van intel, die je erbij hebt gekregen. Doe dan ook de H60 op een andere CPU, kan je die twee uitsluiten (of juist niet)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
zou wel eerst proberen wat ik in de vorige post zei, als de pomp op een systeemfan zit en het bios zet die zachter dan loopt je water niet meer rond.
cpu word warmer en de cpu fan gaat wel harder draaien, maar als het water stilstaat zal dat niet veel uithalen.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga nu proberen om de intellstock ding er maar op te gooien.dan gewoon om de h60 uit te sluiten als het probleem

Verwijderd

Topicstarter
oke het ligt dus bij de h60 ik heb nu die intell stock koeler erop zitten en ik heb nu idle temp van 37 graden

ik ga nog effe proberen om de h60 te testen enzo
zo niet dan rma ik het gewoon
of naar corsair zelf zoals dat mooie rooie papiertje in de doos duidelijk zegt :P

bedankt voor de hulp mensen waardeer ik erg

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-01 14:25
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:08:
oke het ligt dus bij de h60 ik heb nu die intell stock koeler erop zitten en ik heb nu idle temp van 37 graden

ik ga nog effe proberen om de h60 te testen enzo
zo niet dan rma ik het gewoon
of naar corsair zelf zoals dat mooie rooie papiertje in de doos duidelijk zegt :P

bedankt voor de hulp mensen waardeer ik erg
Volgens mij moet je nog even in de BIOS regelen dat hij constant maximale power levert aan de pomp, als het dan nog niet werkt, gewoon terug naar de winkel gaan, als je naar Corsair gaat moet je volgens mij vrij lang wachten.

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik sluit altijd de power direct aan op een molex om zo toch eventuele problemen te verkomen. Ik had ergens op een forum gelezen en daar werd verteld, dat bijna 90% dat doet. Of dat waar is weet ik niet maar het stond er ;)

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Je kan hem afaik ook gewoon op een non-pwm, dus 3-pins, header elders op je mobo prikken, die draaien naar mijn weten toch altijd wel op 100%...

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-01 18:57

Nessuno

io sono nessuno

Er is een ander topic over de h60 waar iemand te veel ringetjes tussen die busjes had zitten.
Zal even kijken of ik het topic voor je kan vinden.

Idiote hoge temperaturen met nieuwe koeler
deze persoon had min of meer het zelfde probleem.

en dan even de post van nick_haak inc de plaatjes bekijken.

[ Voor 39% gewijzigd door Nessuno op 10-07-2011 02:07 ]

Na rose e cient spin

Verwijderd

Topicstarter
@prodigy
ik heb die ringen daar niet zitte, die zitte aan die lange bouten voor fan en radiator aan me kast.

@mrwouter
dat is wel een goeie idd, teminste geen omweg via mobo maar direct stroom.

na de stock koeler te hebben gebruikt, waar de temperaturen wel redelijk waren.
Heb ik toch maar de h60 maar weer geprobeert en dit keer was het wel goed. Ik weet alleen niet wat ik nu anders heb gedaan dan de vorige 2 keer met monteren.

al moet ik zegge dat de h60 niet veel beter koelt als een stock intel cooler, 3 graden minder op idle.
ik hou de temperaturen wel in de gaten voor een tijdje en zie waar het schip strand
zal ook nog even de prime95 test posten wat ie op load doet dan

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 11:32

faust2016

You yes have my shirt

Je haalt toch ook geen H60 voor de lage idle temps? Ga die 2600K maar eens overklokken en draai dan LinX/Prime95. Dan ga je grote verschillen zien.

Verwijderd

Topicstarter
update :
45 tot 50 graden op 4.2ghz met vantage (oc genie voor de grap gebruikt overclocken doe ik later zelf nog is)
net onder de 60 graden prime95 maar dat is met een klein uurtje tot zover de piek was 67 volgens realtemp

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
Heb je hem bij het opnieuw erop zetten niet toevallig een kwartslag gedraaid? Die H60 staan er om bekend op veel moederborden niet rechtop erop te kunnen zitten ivm van die componnentjes om je cpu heen waar die dan op blijft rusten en zo de CPU niet raakt. Al 3x gehoord op dit forum en ook bij mezelf hetzelfde probleem.

Verwijderd

Pomp moet altijd op je cpu-fan aansluiting worden aangesloten, staat ook in je beschrijving en zelfs Corsair laat dit per video zien.
Video's staan op Corsair zelf en op youtube zoveel.
Sluit hem eerst maar eens aan op je cpu-fan, denk dat er veel van je problemen opgelost zijn.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:06:
Pomp moet altijd op je cpu-fan aansluiting worden aangesloten, staat ook in je beschrijving en zelfs Corsair laat dit per video zien.
Video's staan op Corsair zelf en op youtube zoveel.
Sluit hem eerst maar eens aan op je cpu-fan, denk dat er veel van je problemen opgelost zijn.
Wat heeft het bumpen van dit soort oude draadjes nog voor zin?

Verwijderd

wat heeft het voor zin er dan zelf op te reageren
Pagina: 1