Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de msi 560ti hawk te kopen, vanwege de goede prestaties en de (zogenaamde) goede koeling.

alleen nu heb ik wat onderzoek naar deze kaart gedaan en kwam er achter dat hij in sommige gevallen helemaal niet zo cool is als msi zegt:
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=149861.0
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=967436

heeft iemand misschien slechte ervaringen met deze kaart gehad?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ben daar inderdaad ook benieuwd naar, ik twijfel tussen deze en de MSI 560 ti twin frozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap precies wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-08-2011
Ik heb deze kaart nu een paar weken. Als ik Crisis2 een half uurtje op 1680x1050 speel staat mijn gpu temp rond de 63 graden, best warm maar geen probleem. Als de temp boven de 70/80 graden uit komt heb je gewoon een slechte kaart. Gevalletje RMA in dat geval. Zeker geen reden om hem hiervoor niet te kopen lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@donnieNL

wat voor case heb je en hoeveel case fans???

en ik heb ook nog je andere thread gelezen met de hawk, is die pixel probleem opgelost?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
De gevalletjes die jij bijsluit zijn duidelijk slechte kaarten, de HAWK (twin frozr iii koeling) is echt heel koel & stil, mijn msi 6950 twin frozr iii (produceert wel minder hitte) is onder furmark 55 graden zonder overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@abeltje130

de 6950 2gb heeft iets betere prestaties dan de gtx 560 ti, maar is wel wat koeler aangezien je hem kunt flashen naar een 6970.

dus ik denk toch wel dat er een verschil tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

DonnieNL schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:27:
Ik heb deze kaart nu een paar weken. Als ik Crisis2 een half uurtje op 1680x1050 speel staat mijn gpu temp rond de 63 graden, best warm maar geen probleem. Als de temp boven de 70/80 graden uit komt heb je gewoon een slechte kaart. Gevalletje RMA in dat geval. Zeker geen reden om hem hiervoor niet te kopen lijkt me. ;)
met 70 tot 80 graden mag je denk ik geen rma doen. deze temperatuur is normaal voor zo'n kaart. en 63 graden is normaal, want mijn gtx470 wordt ongeveer 65 graden met een twinfrozr 2 koeler erop en deze kaarten leveren praktisch dezelfde prestatie.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Niet online
Ok, dan weet ik genoeg, en koop een Hawk...

[ Voor 2% gewijzigd door DanielsWrath op 10-07-2011 16:40 . Reden: spelfoutje :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:42:
@abeltje130

de 6950 2gb heeft iets betere prestaties dan de gtx 560 ti, maar is wel wat koeler aangezien je hem kunt flashen naar een 6970.

dus ik denk toch wel dat er een verschil tussen zit
Hij is koeler aangezien je hem kunt flashen?
lol, just lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de MSI 560 ti twin frozr II gaan die heb ik ook, levert goede prestaties en is inderdaad zeer stil. Het is je geld wel waard. Preciezen temperaturen weet ik niet zo 1 2 3 maar mocht ik weer bij me pc kunnen over 1 á 3 dagen, dan post ik het hier mocht je dat willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-02-2017
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:48:
Ik zou voor de MSI 560 ti twin frozr II gaan die heb ik ook, levert goede prestaties en is inderdaad zeer stil. Het is je geld wel waard. Preciezen temperaturen weet ik niet zo 1 2 3 maar mocht ik weer bij me pc kunnen over 1 á 3 dagen, dan post ik het hier mocht je dat willen weten.
Kan je misschien de temperaturen idle en onder een game vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@abeltje

ik bedoelde dat aangezien je de videokaart nog veel kan overklokken, de temperatuur ook relatief laag is.

ik zie iemand niet zo gauw een 560ti overklokken naar ong. dezelfde prestaties als een gtx 570, met temperaturen die oplopen tot de >90 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je de Twin Frozr II kopen als je een Hawk kan kopen waar een Twin Frozr III opzit? In prijs schelen ze toch niet zo gek veel?

Ik heb nu zelfde N560GTX-Ti Hawk liggen, en in vergelijking met de 6870 Hawk vind ik die 560 toch wel een stukje luidruchtiger. Echter, de prestaties liggen dan ook gelijk een heel eind hoger. Helaas heb ik nog geen andere 560s kunnen testen, maar als ik kijk naar de prestaties van de Hawk, dan denk ik dat dat toch een van de leukere kaarten is.

De temperaturen vallen me nog mee, in MSI Kombustor onder load tik ik nog niet de 70 graden aan met deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-08-2011
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:31:
@donnieNL

wat voor case heb je en hoeveel case fans???

en ik heb ook nog je andere thread gelezen met de hawk, is die pixel probleem opgelost?
Heb een Acer Aspire kant en klare met 1 casefan. Pixel probleem was wazig, maar bleek door het beeldscherm te komen. Hier had ik alleen een vga ingang op en gaat dus op een of andere manier niet samen. Van een maat van me een ander beeldscherm overgenomen met dvi en probleem is opgelost. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijpeDude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb nu ruim een maand 2 keer de GTX560 Ti Hawk van MSI in SLI draaien.
De setup bevalt mij erg goed, elke game die ik tot nu toe heb gespeeld kan ik alle grafische pracht en praal op max. zetten.

Wat betreft de temperatuur kan ik vrij kort zijn. Ze liggen onder full load meestel rond de 65-70 graden.
Alleen als het buiten zeer warm is, en ik zware games ga spelen worden ze 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_E
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 20:47
Zoals Terw_Dan al aangeeft zijn ze wel luidruchtig, de fanspeed moet niet boven de 2500RPM komen. Verder presteren ze erg goed en zijn erg koel, full load 60-65 graden.

Ik heb er zelf 2 in SLI draaien en wil niets anders meer, nou ja tot nu toe dan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:06
Vraagje:

Ik heb op dit moment een 560ti twin frozr en wil SLI gaan gebruiken. Kan ik hier een 560Ti Hawk bijstoppen? Zoja, maakt het dan uit of hij in het 1e of 2e slot zit? Aangezien de Hawk iets sneller is dan een 560 twin frozr.

[ Voor 33% gewijzigd door Mr50.50 op 30-07-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je ze in een SLIconfig zet draaien ze toch beide op dezelfde snelheid, dus dat maakt weinig uit.

Verder is het verschil tussen een x8 of x16 slot echt verwaarloosbaar klein (als het er uberhaupt al is).
Op een x16 slot haal ik 4735 punten in 3DMark 11, op een x8 slot zijn dat er 4685 punten, 50 punten verschil, dus grofweg 1 procent. Dat ga je in echte situaties dus echt niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:06
Terw_Dan schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:18:
Als je ze in een SLIconfig zet draaien ze toch beide op dezelfde snelheid, dus dat maakt weinig uit.

Verder is het verschil tussen een x8 of x16 slot echt verwaarloosbaar klein (als het er uberhaupt al is).
Op een x16 slot haal ik 4735 punten in 3DMark 11, op een x8 slot zijn dat er 4685 punten, 50 punten verschil, dus grofweg 1 procent. Dat ga je in echte situaties dus echt niet merken.
Oké, bedankt voor je antwoord. Dan bespaar ik mooi 20€ door een 2e 560ti twin frozr te kopen. Zijn er tegenwoordig nog games die niet werken met SLI? In dat geval zou een Hawk een kleine verbetering zijn die misschien toch die paar euro extra waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Hawk versie van de 560TI. Het ding werd met furmark gewoon 85 graden en dan fans schieten naar 100% in een paar seconden. Hij is echt ontzettend lawaaierig. Maarja, dat is ook niet zo vreemd @100%.

Heb de bios switch op silent gezet, en daar merk je helemaal niets nada noppes van. Volgens mij werkt het geeneens. Koelpasta vervangen, Een HAF X gekocht.. en nu word hij 80 graden.. Tijdens Teamfortress 2 rond de 60-65.. en tijdens WoW ook. Met The Witcher 2 word hij wel rond de 80 graden.

De kaart geeft nu opeens ook een soort flickering tijdens gamen. Soort zwarte balkjes doe door het beeld schieten. Net alsof je een CRT scherm probeert te filmen. Ben ermee terug gegaan.. Maandag bestellen ze een nieuwe, en die moet woensdag aankomen bij de winkel. Maar meteen een mailtje sturen dat ik liever een reference model ontvang. Kan hij meteen onderwater.

Echt een waardeloos model. Een kameraad heeft een twinfrozr 2 uitvoering, en die is perfect stil. Het nieuwe concept is alleen maar achteruit gegaan volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Op H.info zijn ze ook niet echt te spreken over de GTX 560 Ti Hawk

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
StefanvanGelder schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:21:
Op H.info zijn ze ook niet echt te spreken over de GTX 560 Ti Hawk
Bij de review van de Hawk op hardwareinfo is waarschijnlijk een defecte GPU getest omdat deze temperaturen van 100+ bereikte...

Ik was zelf ook van plan om een Hawk te kopen alleen door veel negatieve reviews te zien over het lawaai weet ik het niet meer.

De propellor blades schijnen meer lucht per rotatie te bewegen waardoor ze op lagere percentages al hoorbaar zijn, maar dit betekent dus ook dat je op lagere percentages al genoeg lucht verplaats ik denk dat mensen dit vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Niet online
Ik heb de Hawk nu net een weekje en ik moet zeggen dat ik hem echt goed vind bevallen, temp is rond de 50-60 graden en dan is de fan nog niet eens zo lawaaierig. Maar ik moet zeggen dat ik dat ook niet heel erg vind. Heb echter wel wat probleempjes met mn nieuwe pc, want ik krijg regelmatig BSOD en de games crashen... maar dit verhelp ik nog wel. (op helpmij.nl zeiden ze at het ook aan msi afterburner lag, dus dat is een nadeel... en ook andere drivers) Maar verder doet hij het heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral de nieuwe twinfrozer III kaarten schijnen veel lawaai te maken.
Zie onder staande link. Het 3e deel van dat filmpje op hardware.info gaat over hawk 560

http://nl.hardware.info/t...re-m14x--msi-hawk-kaarten
Bij de review van de Hawk op hardwareinfo is waarschijnlijk een defecte GPU getest omdat deze temperaturen van 100+ bereikte...
Als dat zo is dan zullen ze daar toch ook wel bij stil gestaan hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wow, dik over de 100 graden die Hawk... dat kan niet goed zijn. De N560GTX Ti Hawk die ik heb heb ik niet boven de 79 graden gekregen.
En het lawaai op de standaard voltages/snelheden vind ik nog meevallen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:58:
Wow, dik over de 100 graden die Hawk... dat kan niet goed zijn. De N560GTX Ti Hawk die ik heb heb ik niet boven de 79 graden gekregen.
En het lawaai op de standaard voltages/snelheden vind ik nog meevallen eerlijk gezegd.
Heb je het dan over een twinfrozer II of III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TwinFrozr III. De Hawk waar we het hier over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Ik heb nu sinds een week een GTX560TI HAWK. Deze kaart is vanuit de fabriek flink overgeklokt en wordt dus gewoon heet (75 à 80 graden bij het spelen van crysis 2). Daarnaast produceert de kaart dan ook flink wat geluid. De prestaties zijn wel erg goed. Ik haal p5000 punten in 3dmark11 waar de referentie p4200 à p4300 haalt.

Ik gebruik de kaart in een Coolermaster CM690 II Advanced met 3 case coolers. Het is nu echter wel 25 graden op mijn kamer (niet door die kaart hoor :P )

Momenteel ben ik aan het stoeien met fan-instellingen. Onder de 50% hoor je ze niet/nauwlijks. Ik zal binnenkort een review plaatsen met alle bevindingen.

Kaart heeft trouwens een heatpipe minder dan andere HAWK-modellen. Waarschijnlijk zit daar ook een deel van het 'probleem'.

[ Voor 9% gewijzigd door john19_386 op 03-08-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen,

Heb ook een msi 560ti hawk. Kaart is echt wel koel (bij mij).
Het is, denk ik, ook een kwestie van een goede interne kast-flow. Ik heb zelf een oude open kast (zonder in- en outflow fans.. (slecht he, weet dat dit slechter is dan een dichte kast met goede flow)
Door de grote noctua koeler moet de hawk wel in pci slot 2. (bijna op de bodem, ongunstig).
i7 en hawk geven beide een berg hitte af.
Op een warme dag (27 gr.) werd bij bij mij de gpu al snel 92 gr.(boinc, gamen) Dit was toch nog eenvoudig te verhelpen d.m.v. het plaatsen van een "front-intake" fannetje (over de achterzijde van de gpu blazend).
Dit bracht de gpu temp. terug tot een maximaal van 75 gr. bij langere 100% belasting.

Wetende dat deze oplossing nog verre van optimaal is, zou deze gpu in een normale kast toch erg koel moeten zijn
Pagina: 1