Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne.x
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-12-2023
Hallo allemaal,

Ik gebruik het programma Adobe Photoshop CS4 en wil van een plaatje de achtergrond transparant maken.
Natuurlijk heb ik al wat rond gezocht hoe je dit moet doen, alleen heb ik een plaatje waar 6 personen in staan.

Hoe maak ik dit plaatje transparant, zonder dat de personen er rafelig uitzien?
Ik heb het al geprobeerd met de toverstaf, snelle selectie en met de gum, maar hier worden de personen allemaal erg rafelig van.

Daarbij heb ik het probleem dat wanneer ik een selectie maak, dat er bijvoorbeeld niet alleen het persoon, maar ook een stukje achtergrond mee komt.

Weet iemand hoe ik dus mijn plaatje volledig transparant kan maken, zonder dat de personen er rafelig uitzien?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Dat verschilt per afbeelding. Het is dus makkelijk als je die even post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Maak er een ruwe selectie omheen met de lasso tool en ga daarna met een zachte kleine gum langs de personen heen. Er is geen magisch spul voor dat dit automatisch voor je doet ;) Success ermee en misschien eens wat basis photoshop tutorials doorlezen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne.x
@Ventieldopje Dankjewel, @Kavish, ik zou het graag willen posten, maar de afbeeldingen mogen helaas nog niet online. Ik kan wel een voorbeeld afbeelding sturen van google: http://usflibs.typepad.co...9/dance_libertygarden.jpg. Hier zie je ook dat sommige delen van het lichaam schaduw bevatten.

Ik heb een moeilijke foto die ik transparant moet maken. Het is namelijk een dansfoto van vijf personen, waarvan sommige lichaamsdelen bijna dezelfde kleur heeft als de achtergrondkleur. De achtergrond is in een danszaal gemaakt.

Ik hoop dat ik een beetje een goede omschrijving heb, ik mag namelijk helaas niet de echte foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik zie reflecties, slechte belichting, lage contrasten. Zelf zou ik eerder de vraag stelen of transparant maken wel zoveel toevoegt aan de afbeelding... Het kan er namelijk ook lelijker op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne.x
Dit is niet de echte foto, dit is een voorbeeld, ik mag namelijk niet de echte foto online zetten. De echte heeft wel professionele belichting. De overeenkomst tussen de originele foto en de foto die ik nu laat zien is dat sommige lichaamsdelen overvloeien met de achtergrond.

Moet ik nu echt handmatig de personen uitlijnen/selecteren of is er nog een snellere en simpele manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Het hangt allemaal van de foto(kwaliteit) af natuurlijk hoe goed en gemakkelijk een bepaalde manier toe te passen is. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich dit ook hebben afgevraagd en online hebben geplaatst. Als ik het goed begrijp zoek je iets als dit? Ik kan je niet vertellen hoe goed dit samen gaat met schaduwen, maar probeer eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne.x
@c0rnelis, Dankjewel! Ik zou het morgen even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als dat bovenstaande van c0rnelis niet lukt: met (eventueel magnetic) lasso tool rond de gewenste personen gaan en die selectie duplicaten (ctrl + j). Dat zal wel een tijdje duren als je het gedetailleerd wilt doen :p
Pagina: 1