Ubuntu op oude pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hey,
Ik heb nog een oude medion pc van mijn vader boven staan, en daar wou ik ubuntu op zetten (of kubutu of linux mint, doet er niet toe) maar toen ik de disc (die het doet, want ik heb die al eerder gebruikt) erin stopte en deze laadde, kreeg ik enkel een zwart scherm, na het booten van de disc. Bij de cd van linux mint kreeg ik eventjes de installer, maar toen liep hij vast. Heb al van alles in de BIOS geprobeert, maar zag daar niks dat hielp. Kan iemand helpen (PS als jullie de hardware moeten weten, graag even zeggen, dan zoek ik dat ff op). Heb het al wel kunnen installeren op een oudere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:32

arie_papa

Running on Ubuntu

Hardware is altijd handig om te weten.

Ik zou in eerste instantie kijken naar de cd / dvd + speler om te beginnen.
Kun je van dezelfde cd wel booten op een andere pc?

Start de pc wel door met een andere bootable cd bijv?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Niet online
Dus misschien is de cd reader wel stuk? Kan natuurlijk ook. De CD werkte wel op andere pc's trouwens. Zal eens een ander OS erin proberen te stoppen. De CD reader leest wel andere soorten discs trouwens duss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 20:47
Als je in plaats van een ubuntu-distro, een lichte distro pakt (bijvoorbeeld puppy-linux of damn small linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
danielswrath schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:00:
Hey,
Ik heb nog een oude medion pc van mijn vader boven staan, en daar wou ik ubuntu op zetten (of kubutu of linux mint, doet er niet toe) maar toen ik de disc (die het doet, want ik heb die al eerder gebruikt) erin stopte en deze laadde, kreeg ik enkel een zwart scherm, na het booten van de disc. Bij de cd van linux mint kreeg ik eventjes de installer, maar toen liep hij vast. Heb al van alles in de BIOS geprobeert, maar zag daar niks dat hielp. Kan iemand helpen (PS als jullie de hardware moeten weten, graag even zeggen, dan zoek ik dat ff op). Heb het al wel kunnen installeren op een oudere pc.
Hoe meer informatie je geeft over het systeem en over wat je al geprobeerd hebt, hoe beter webje kunnen helpen. Dus graag systeemspecs vermelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn glazen bol zegt: "je probeert een 64bits OS te installeren op 32bits hardware".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:51
DAzN schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:59:
Mijn glazen bol zegt: "je probeert een 64bits OS te installeren op 32bits hardware".
:9 Maar dan zou je toch een mooie melding moeten krijgen tijdens het installeren?
Als de PC te oud is zou het kunnen dat er bepaalde componenten niet goed worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Niet online
Nee, heb ook al 32 bit cd's geprobeerd met hetzelfde resultaal, zal vanavond ff de specs hierop zetten...
Pagina: 1