Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Na een paar maanden van afwezigheid (PC was ook ontkoppeld in die tijd) werd het tijd om hem weer in werking te stellen. Heb er een sterkere voeding ingestopt en aangesloten. Hij deed het, kreeg m'n oude bestanden en alles te zien dus was helemaal happy.

Heb de PC verplaatst en aangesloten, alleen nu wil hij niet verder. Fans gaat aan maar daar houdt het meteen op. Moederbord heeft alle groene LEDS aan, maar hij reageert niet op de USB plug-ins of op het beeldscherm welk het No Signal Detected aangeeft. Kabels voor het beeldscherm gewisseld, andere gepakt maar niks werkt, blijf hetzelfde bericht krijgen voor het scherm in Standby schiet.

Heb de koeling losgehaald, schoongemaakt, van nieuwe koelpasta voorzien en aangesloten. Ging aan, kreeg Windows te zien, deed PC uit en daarna reageert hij tot het punt dat de restart LED knop aan blijft maar niet meer reageert op CD/DVD open/dicht.

Heb ook alles losgekoppeld, alleen mobo en HDD's erin gelaten maar dan gaat hij vanzelf uit.

Mijn systeemspecs zijn hier te zien:
Asus P5N32-E SLI Mobo
Intel Core 2 Duo E6600 CPU
2xSeagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS HDD's
Club3D GeForce 8800 GTX (en 1 Sparkle GeForce 8800 GTX, 1tje maar aangesloten)
Corsair 750w Voeding

Hebben jullie een ideetje wat het kan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 19:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen?

En kun je ook gewoon even de specs posten, ipv ze achter een linkje te verstoppen, dat is niet echt handig.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Ik zie een 8800GTX in je systeem staan, moest eigenlijk vrijwel direct hieraan denken. Maar dan zeg je dat het systeem in eerste instantie wel wilde booten, wat in dit geval een beetje anders is. Maar dannog, het zou zomaar kunnen. Na het volgen van het H&O topic van T_D hierboven lijkt dit vrij logisch.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het lijkt er ook wel een beetje op dat er misschien een aantal condensators op het moederboard kapot zijn vooral omdat de pc tijdje stil gestaan heeft en het al een ietwat ouder moederboard is. Zou dus zeggen van kijk eens op het moederboard of je er bolle condensators ziet en dan weet je eigenlijk wel al genoeg dat het daar aan kan liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Roel1966 op 09-07-2011 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had een tweede GTX liggen, de oude eruit, nieuwe erin, geen verbetering.

Condensators zijn welkes?

En heb inderdaad voordat ik dit bericht plaatste het Hangen en Opstarten doorgelopen. Helaas kan ik het zelf niet vinden (kennis omtrent dit beperkt). Als iemand nog een idee heeft dan hoor ik het graag, anders probeer ik volgende week een zaak op te zoeken.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:55:
Had een tweede GTX liggen, de oude eruit, nieuwe erin, geen verbetering.

Condensators zijn welkes?

En heb inderdaad voordat ik dit bericht plaatste het Hangen en Opstarten doorgelopen. Helaas kan ik het zelf niet vinden (kennis omtrent dit beperkt). Als iemand nog een idee heeft dan hoor ik het graag, anders probeer ik volgende week een zaak op te zoeken.
De condensators zijn van die ronde opstaande potjes als het ware, die aan de bovenkant niet bol mogen staan maar vlak moeten zijn. Alleen als je er te weinig kennis van hebt dan kan je inderdaad beter iemand vragen die er wat meer idee van heeft.
Pagina: 1