• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-01 13:03
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel een PC aan het assembleren maar loop tegen een probleem aan. Ik ben in bezit van een be quiet dark rock advanced (c1) en een ASUS P8P76 Deluxe moederbord.

Het probleem zit hem in de backplane van de koeler. Wanneer ik dit wil plaatsen, moet ik een vijsje van het moederbord verwijderen. Al lijkt me dat geen ramp. Het probleem is dat er aan de achterkant van het moederbord een stukje ook toch lichtjes hinderlijk is. Wat ik bedoel is te zien in het volgende filmpje: YouTube: ‪ASUS P8P67 Deluxe P67 LGA1156 Core i7 SLI Motherboard Unboxing & First Look Linus Tech Tips‬‏ Op 10:13 - 10:13 zie je de onderkant van het mobo zie je een grijs stuk, dat deeltje zit niet zo aangenaam.

Ik zit er aan de denken om het backplane niet te installeren, maar is at een goed idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat jij bedoelt is de backplate, niet een backplane.

Dat 'deeltje' dat je niet zo aangenaam vind is de achterkant van 't socket, het lijkt me dat die koelers daar wel rekening mee hebben gehouden, want dat is op ieder socket 1155 bordje het geval.

De backplate zou ik zeker in het geval van die Dark Rock wel installeren, het is een flinke koeler, dus dan is een beetje extra steun wel handig.

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-01 13:03
Ik heb het geheel nog eens grondig bestudeerd, en in principe moet het wel lukken. De vijsjes die in de koeler zelf gaan, zijn voldoende lang. Ik denk dat het een kwestie is van de koeler niet te hard vast te schroeven.

Ik denk dat het verstandigs is de koeler zo te plaatsen dat deze de lucht door het blok en zo naar de outtake fan blaast. (Cooler Master HAF X)

[ Voor 22% gewijzigd door Lorduh op 09-07-2011 17:56 ]

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01 23:59
Het zou gewoon prima moeten lukken,
Ik heb op mijn socket 1155 Gigabyte moederbord ook zo'n ding zitten en ik heb mijn koeler gewoon aangedraaid tot hij niet meer verder kon.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 20:44
Volgens mij gaat dat ook prima, althans met mijn Noctua NH-U12P SE2 met NM-I3 pakketje. De enige keer dat je dat grijze ding er misschien af moet halen is wanneer je waterkoeling gaat gebruiken, althans dat zag ik eens ergens (geen ervaring mee verder).

Als je koeler niet compatibel is met LGA1155 dan kan zijn dat één van de schroefjes van de backplate in de weg zitten. Het beste is dan om te kijken of er een speciaal kitje voor je koeler bij dit socket is uitgebracht. Dan gaat het mooi passen zonder alle moeilijke ongein vooraf (en wellicht als gevolg achteraf).

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 17:20

India Sierra

Learn by failure

Ik heb zelf ook deze koeler op socket 1155, en ik vond het een hele klus om deze te installeren. Maar met die schroefjes, draai je backplate eens, er zitten inkepingen die net om die schroefjes heen vallen, en dan gewoon aandraaien. veel succes ermee :)

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Pagina: 1