2 pc monitoren en 1 tv aansturen met sapphire 4850.

Pagina: 1
Acties:

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
Hoi,

Ik wil graag een 2e monitor aanschaffen voor mijn pc, zodat ik tijdens het gamen makelijk tot alles toegang heb via het andere scherm, en het staat wel leuk ;) Nu ben ik een beetje aan 't het onderzoeken wat mijn opties zijn met mijn huidige videokaart: de ati radeon sapphire 4850.

Deze videokaart heeft 2x DVI-I en 1x S-Video.

Momenteel gebruik ik de 2x dvi voor mijn pc monitor en mijn tv die aan een muur hangt, via een hdmi naar dvi zit deze in mijn pc. Als ik dus een derde monitor erbij koop wil ik wel dat alles tegelijk aangesloten kan zijn en niet dat ik elke keer kabels moet om switchen.

Nu heb ik niet heel veel ervaring met vga outputs en daarbij wil ik graag wat hulp. Tot zover heb ik opties bedacht:

1: Koop 1 dvi splitter en gebruik de 2 dvi, wat dus eigenlijk op 1 dvi poort op de vga is, om m'n 2 pc beeldschermen aan te sluiten. De 2e dvi op m'n vga gebruik ik dan alsnog voor mijn tv. De s-vid blijft dan vrij.

2: De 2 dvi poorten op m'n vga gebruiken voor de monitoren en de s-video voor mijn tv, of 1 dvi voor mijn tv en dan de s-vid voor 1 van mijn 2 beeldschermen.

Ik weet dus niet wat de beste optie zou zijn en of deze opties uberhaupt mogelijk is. Ik vroeg me af bij optie 1, als ik de dvi splitter gebruik voor de 2 pc monitoren of ze dan wel allebij herkend worden door mijn pc aangezien ze uiteindelijk op 1 dvi poort zijn aangesloten.

Mijn huidige monitor/pc: Samsung Syncmaster 206BW / Sony Bravia kdl-32ex402

bvd!

Nick

[ Voor 9% gewijzigd door Ndrenth op 09-07-2011 16:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een splitter gebruikt, dan zullen beide monitoren hetzelfde beeld laten zien (dat is de bedoeling?).
Wil jij 3 monitoren onafhankelijk van elkaar willen aansturen, dan zul je er een 2e kaart bij moeten prikken, of een andere kaart moeten kopen.

• Ndrenth
Ik wil dat als ik 2 monitoren heb, ik op de ene bijvoorbeeld kan gamen en op de andere gewoon m'n bureaublad kan zien, dat is dus het beeld uitbreiden in de windows config maar, als ik die splitter gebruik geeft ie de 2 beeldschermen het zelfde beeld door zeker?

Dus dat wordt dan misschien ook een andere videokaart, aangezien er geen s-video naar hdmi kabels zijn, alleen van de converters van 100+ euro :<

[ Voor 22% gewijzigd door Ndrenth op 09-07-2011 16:53 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Ndrenth schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:52:
Ik wil dat als ik 2 monitoren heb, ik op de ene bijvoorbeeld kan gamen en op de andere gewoon m'n bureaublad kan zien, dat is dus het beeld uitbreiden in de windows config maar, als ik die splitter gebruik geeft ie de 2 beeldschermen het zelfde beeld door zeker?

Dus dat wordt dan misschien ook een andere videokaart, aangezien er geen s-video naar hdmi kabels zijn, alleen van de converters van 100+ euro :<
s-video is leuk voor een sd film. maar je bureaublad kan je niet lezen. zou voor een nieuwere kaart met eyefinity gaan. of een 2e pc zodat je je bureaublad tijdens het gamen kan blijven bedienen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ndrenth schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:52:
Ja, want je dupliceert het signaal naar 2 monitoren, je doet er verder niets mee.

• Ndrenth
DECOY88 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:56:
[...]

s-video is leuk voor een sd film. maar je bureaublad kan je niet lezen. zou voor een nieuwere kaart met eyefinity gaan. of een 2e pc zodat je je bureaublad tijdens het gamen kan blijven bedienen
Ja ik heb al even rond ziten kijken, de 6870 valt mee kwa prijs en heeft 2x dvi en heeft ook die mini display ports. Een 2e pc is niet echt een optie aangezien je dan moet switchen tussen toetsenbord/muis en bovendien heb ik er het geld er niet voor over om een 2e pc te gaan kopen best wel overkill ;) Ik heb een laptop maar die staat meestal beneden of ligt ergens op 'n kastje.

Nou dan wordt het of een nieuwe videokaart, of maar gewoon kabels switchen wanneer ik een film wil kijken vanaf m'n pc op m'n tv :P Dat laatste bespaart me zo'n 150 euro :P

Verwijderd

Je kunt met een KVM switch met 1 toestenbord en muis 2pc's bedienen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of je koopt een pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI waar je het derde scherm op aan sluit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ndrenth
Ik heb op mijn moederbord maar 1 pcix16 slot ;) 2 videokaarten gaat het dus niet worden. Ik ben van plan om de 6850 te kopen (ter vervanging van mijn 4850) en een nog niet uitgekozen 24" hd monitor. Ik ga alleen binnenkort op vakantie dus ik wacht eventjes met bestellen :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Je kunt daar ook gewoon een PCI-E x1 slot voor gebruiken hoor :O

Gewoon open vrezen, of een beetje creatief knippen in de connectoren van de kaart. Ik zou in ieder geval 2e hands kijken voor een videokaart. Elke videokaart is geschikt. Inclusief (semi) antieke PCI modellen.

edit: of op dealextreme of vergelijkbare chinese gigant kijken naar een PCI-E x1 naar PCI-E x16 adapter.

[ Voor 16% gewijzigd door M2M op 13-07-2011 17:41 ]

-_-

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 20:02
Je kan ook een PCI videokaart kopen en daar de 2e monitor of de tv op aansluiten.

Een 2e pc of een laptop zou ook zelfs kunnen, met een programma als Synergy gaat je muis naadloos over tussen de pc/schermen alsof het op 1 pc staat.
Pagina: 1