Toon posts:

Draadloze router op draadloze router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

sinds kort zijn wij verhuist naar nogal een grote woning. Momenteel heb ik een draadloos netwerk liggen hier liggen maar de dekking van de draadloze router is net niet voldoende om in het hele huis een optimale dekking te geven.

Momenteel heb ik 't als volg aangesloten: modem ----kabel---> WIFI router -----draadloos--> PC

Ik heb hier nog een extra WIFI router liggen. Zou het werken als ik het volgende probeer aan te leggen:

modem ---> kabel ---> WIFI router 1 ------ draadloos----> WIFI router 2 ------draadloos----> PC

Aan WIFI router 1 en 2 komen beide een aantal pc's te hangen. WIFI router 2 zou dan de draadloze verbinding van WIFI router 1 moeten ontvangen en op zijn beurt weer draadloos doorzetten naar de PC's die op WIFI router 2 zijn aangesloten.

Werkt zo'n setup of heb ik andere hardware nodig?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het zou in dit geval helpen als je zou vermelden welke routers het hier betreft.
Je hebt routers die als accespoint kunnen werken en in dat geval zou bovenstaande constructie inderdaad kunnen werken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor de tweede router in te kunnen zetten als accespoint zou de verbinding tussen router 1 en router 2 met draad moeten zijn, nu zul je moeten gaan werken met WDS als dat al ondersteund wordt is het nog maar de vraag of het onderling compatible is.
Alternatieve firmware kan wellicht wel werken zie bijvoorbeeld hier, vergeet niet dat iedere wireless hop je snelheid gaat kosten.