Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ESXi server -- Backup systeem -- HTPC

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Hallo,

Op dit moment bezit ik een ubuntu server. De bedoeling is om van dit systeem een ESXi server te maken.
Hij moet zeker Ubuntu server, FreeNAS, windows server 2008, windows 7 en ubuntu desktop tegelijk kunnen draaien.
Ik heb volgende hardware op dit moment:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD253GJ , 250GB€ 27,47€ 27,47
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 30,54€ 30,54
1Samsung Spinpoint F4 HD322GJ, 320GB€ 31,32€ 31,32
1Antec Three Hundred€ 47,95€ 47,95
1AMD Athlon II X2 245e€ 53,-€ 53,-
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 36,90€ 36,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 23,04€ 23,04
1Asrock 890GM PRO3€ 78,48€ 78,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 328,70

Backup systeem
Ik wil een backup systeem dat snachts gewoon even opstart, een backup maakt van mijn server, en daarna weer afsluit. Nu weet ik niet wat jullie zouden doen:
1. Een nieuwe computer maken voor backups. (En voor de huidige server, bv RAM geheugen bijsteken zodat ESXi er vlotjes op draait.)
2. De hardware die ik nu al heb (zie hierboven) gebruiken voor een backup systeem, en voor de ESXi machine nieuwe hardware aankopen.

HTPC
Ik ben ook van plan een HTPC machine te gaan maken. De bedoeling is om op ESXi een file-server te maken, die dan films streamt naar deze HTPC, met als OS XBMC. Nu is mijn vraag is dit mogelijk?
Op dit moment heeft mijn tv nog geen hdmi aansluiting, is het mogelijk om hdmi tijdelijk om te vormen naar scart? Ik wil dus wel dat alle hardware toekomst gericht is, het moet een paar jaar meegaan :)
Voor de rest wil ik hier gewoon een mini ITX bordje voor gaan gebruiken.

Het is een magere topicstart, maar zijn er mensen die me wat tips kunnen geven, waar ik zeker op moet letten, want van een HTPC maken, ken ik niets. Ook van ESXi (de hardware) ken ik niet veel. (ik weet alleen dat ik met mijn huidige moederbord een andere NIC moet gebruiken)

Alvast bedankt.

• stefve1
Ik denk dat mijn processor die ik momenteel heb, niet zwaar genoeg is om ESXi vlotjes te kunnen draaien met een paar virtuele machines. Ik heb nu al met ubuntu dat hij soms op 100% springt.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 20:55
Waarom wil je Windows 7 draaien?
En waarom Ubuntu en FreeNAS?
Je moet je RAM updaten naar 8GB (minimaal), dan wil het prima.
Ik draai XenServer met ClearOS, 2x Debian, Windows Server 2008 R2 en Windows XP.
Draait prima op een Athlon X2 4850e met 4GB Ram. (met 3% cpu belasting)
Linux moet je gewoon zonder user interface draaien en moet windows moet je de boel goed tweaken.
Dan draait het prima.

• stefve1
Bedankt brambo123,
Ik wil graag freeNAS gaan gebruiken om mijn videobestanden te gaan streamen naar xbmc, maar misschien is er een betere oplossing? De gewone ubuntu wil ik hebben om gewoon wat op uit te testen.

• brambo123
i.p.v. Ubuntu Server zou ik Debian nemen, ik ben op gegeven moment overgestapt van Ubuntu naar Debian en heb zins dien veel minder problemen.
FreeNAS zou ik er niet op zetten.
Gebruik gewoon je Ubuntu of Windows server voor file sharing.
Dat bespaart een virtual machine en is waarschijnlijk ook nog sneller.
En ik vraag het nogmaals: Wat wil je met Windows 7 gaan doen?

Wat misschien wel handig is om te weten: XenServer ondersteunt meer hardware als ESXi.
Met XenServer hoef je waarschijnlijk geen losse netwerkkaart.
Heb zelf geprobeerd ESXi te draaien, op gegeven moment is het me gelukt.
Echter ben ik na een paar dagen overgestapt naar XenServer wat veel beter werkte met mijn hardware.

• stefve1
Windows 7 ga ik ook gewoon gebruiken om bepaalde dingen op uit te testen, bv een nieuw programma, ik zeg maar wat. dus eigenlijk alle dingen die ik niet op mijn laptop wil gaan zetten omdat ik het waarschijnlijk toch maar installeer en daarna weer verwijder.
Van XenServer heb ik nog nooit gehoord. Ik heb het net even opgezocht, en ziet er inderdaad goed uit. Ik ga die eens even proberen op een pc hier.

Maar jij denkt dus dat ik met mijn huidige hardware, enkel de RAM moet upgraden? En dat al de rest voldoende is om alles vlotjes te laten werken?

Bedankt!

• brambo123
Als je laptop snel genoeg is waarom zet je om te testen daar geen virtual pc op?

Geheugen updaten is niet per se nodig.
Alleen heb je op een gegeven moment te weinig geheugen voor al je virtual machines.
Voor de rest is het prima.
Misschien is het een optie om je netwerkkaart te vervangen door een Intel PRO/1000MT
Kost maar iets van €8,- incl. verzenden vanuit china.
Dan kun je ten minste ook ESXi uitproberen.
Pagina: 1