Beste mede-tweakers,
Een tijd terug heb ik van mijn werk een laptop en inktjet printer mogen ontvangen.
Aangezien de printer over een ethernet poort beschikt, leek het mij handig om deze aan het netwerk te hangen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Op mijn privé-pc was het een fluitje van een cent om het aan de praat te krijgen. (windows 7).
Op de laptop (win Xp) heb ik echter problemen met het vinden van het apparaat.
Mijn vermoeden is, dat dit komt doordat ik met de laptop in moet loggen op een domein en daardoor niet toegang heb tot mijn eigen netwerk.
De laptop is quasi-dichtgespijkerd dus er is zeker eea getweak mogelijk.
Mijn vraag is nu echter, hoe kan ik zorgen dat deze laptop;
1. toegang krijgt tot mijn netwerk
2. toch in blijft loggen op het domein
Alvast bedankt,
Ps. uiteraard zal de oplossing voor de hand liggend zijn, maar mijn kennis mbt netwerken is nou eenmaal enigszins beperkt, mijn excuses daarvoor
Een tijd terug heb ik van mijn werk een laptop en inktjet printer mogen ontvangen.
Aangezien de printer over een ethernet poort beschikt, leek het mij handig om deze aan het netwerk te hangen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Op mijn privé-pc was het een fluitje van een cent om het aan de praat te krijgen. (windows 7).
Op de laptop (win Xp) heb ik echter problemen met het vinden van het apparaat.
Mijn vermoeden is, dat dit komt doordat ik met de laptop in moet loggen op een domein en daardoor niet toegang heb tot mijn eigen netwerk.
De laptop is quasi-dichtgespijkerd dus er is zeker eea getweak mogelijk.
Mijn vraag is nu echter, hoe kan ik zorgen dat deze laptop;
1. toegang krijgt tot mijn netwerk
2. toch in blijft loggen op het domein
Alvast bedankt,
Ps. uiteraard zal de oplossing voor de hand liggend zijn, maar mijn kennis mbt netwerken is nou eenmaal enigszins beperkt, mijn excuses daarvoor
[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 09-07-2011 16:03 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren