Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mysql upgrade (Error establishing a database connection)

Pagina: 1
Acties:

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 11:13
hallo, Ik heb daarnet een poging gedaan om alles te updaten(apache, php, mysql...)
apache en php werkt goed maar bij mysql heb ik een probleem.
als ik nu naar een site ga die mysql nodig heeft bv een wordpress site zegt hij "Error establishing a database connection" de databases bestaan wel want die kan ik zien via phpmyadmin.
Enige verschil is dat het voorheen een 64 bit installatie was, nu is het een 32 bit installatie. Zou het hier aan kunnen liggen?
Alvast bedankt.
edit: @ hier onder het gaat om een windows server 2008 server.
Ik had eerst mysql x64 5.1.x, nu 5.5.14
Ik heb eerst alles verwijderd van apache, php, mysql.
Daarna apache en php opnieuw erop gezet en deze getest, dit werkte zonder problemen.
Toen de mysql setup gedraait en alles zo ingesteld als de vorige installatie.
Ik heb voor de zekerheid eerst alle databases via phpmyadmin geexporteerd.
Maar dat was niet nodig omdat deze niet verwijderd waren bij de deinstalltie van de oude mysql.

[ Voor 34% gewijzigd door h0us3cat op 09-07-2011 15:50 ]

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Kun je meer informatie verstrekken?
Welk OS gaat het om? Hoe is alles geinstalleerd en geupdate? Welke versies gaat het om?

Kun je ook nog iets terugvinden in de logfiles op je server?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welk besturingssysteem draait het op? Hoe ben je precies van 64 naar 32 bits gegaan, en waarom? Mysql start wel gewoon?

• h0us3cat
blaataaps schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:47:
Welk besturingssysteem draait het op? Hoe ben je precies van 64 naar 32 bits gegaan, en waarom? Mysql start wel gewoon?
Ik ben naar 32 bit gegaan omdat ik in het verleden wat problemen had met 64 bit. mysql start gewoon. (denk ik toch want de site laad onmiddelijk en geeft "Error establishing a database connection" aan.)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Waarin ben je naar 32bit gegaan? OS architectuur?
Kun je mijn vragen ook nog beantwoorden zodat we je verder kunnen helpen?

• blaataaps
  • Niet online
h0us3cat schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:52:
[...]

Ik ben naar 32 bit gegaan omdat ik in het verleden wat problemen had met 64 bit. mysql start gewoon. (denk ik toch want de site laadt onmiddelijk en geeft "Error establishing a database connection" aan.)
Dat je onmiddelijk de error krijgt, betekent dat mysql goed start? Welke problemen had je met 64 bit, en wat hadden die te maken met 64 bit? Je besturingssysteem, upgrade-methodes en de antwoorden op de rest van onze vragen zijn geheim?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Check je apache logs, daar zie je wss een duidelijkere foutmelding. Wellicht dat mysql op een ander IP luistert o.i.d.

Mijn rig

• h0us3cat
@AE86 @blaataaps zie start post
marko77 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:58:
Check je apache logs, daar zie je wss een duidelijkere foutmelding. Wellicht dat mysql op een ander IP luistert o.i.d.
Heb de logs bekeken in apache/logs, daar staat niets wat te maken heeft met mysql.

• blaataaps
  • Niet online
Alle rechten op de databases zijn ook nog hetzelfde?

• h0us3cat
blaataaps schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:26:
Alle rechten op de databases zijn ook nog hetzelfde?
8)7 /facepalm dat is het probleem dus, alle users zijn blijkbaar verdwenen.
bedankt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Grote kans dat de deinstallatie van mysql je databases heeft laten bestaan, maar dat de installatie een nieuwe mysql database heeft aangemaakt, en daarmee alles wat daarin stond heeft verwijderd.

Overigens vraag ik me wel af of je 64 > 32 geen problemen gaat opleveren als je databases nog in het 64bits formaat zijn op een 32bits install. Ik zou daarom voor de zekerheid alle databases weggooien en opnieuw importeren, mocht je zeker weten te willen blijven op 32 bits (waarvan ik het nut, net als andere mensen in dit topic) niet helemaal snap

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• h0us3cat
Spider.007 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:49:
Grote kans dat de deinstallatie van mysql je databases heeft laten bestaan, maar dat de installatie een nieuwe mysql database heeft aangemaakt, en daarmee alles wat daarin stond heeft verwijderd.

Overigens vraag ik me wel af of je 64 > 32 geen problemen gaat opleveren als je databases nog in het 64bits formaat zijn op een 32bits install. Ik zou daarom voor de zekerheid alle databases weggooien en opnieuw importeren, mocht je zeker weten te willen blijven op 32 bits (waarvan ik het nut, net als andere mensen in dit topic) niet helemaal snap
In het verleden had ik problemen met 64 bit die ik niet echt goed kan uitleggen.

• blaataaps
  • Niet online
Spider.007 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:49:

Overigens vraag ik me wel af of je 64 > 32 geen problemen gaat opleveren als je databases nog in het 64bits formaat zijn op een 32bits install.
Volgens mij zijn de datafiles (gelukkig) architectuuronafhankelijk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zijn dit nou niet van die dingen waarom je vooraf een backup maakt zodat je die kan restoren? :P
Importje van je dump en je hebt je users weer terug, sowieso handig om direct bij een upgrade eerst op de console of je admin interface de werking te controleren voordat je een service die afhankelijk is van je database weer in de lucht probeert te gooien :)

[ Voor 58% gewijzigd door alt-92 op 09-07-2011 20:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1