hallo, Ik heb daarnet een poging gedaan om alles te updaten(apache, php, mysql...)
apache en php werkt goed maar bij mysql heb ik een probleem.
als ik nu naar een site ga die mysql nodig heeft bv een wordpress site zegt hij "Error establishing a database connection" de databases bestaan wel want die kan ik zien via phpmyadmin.
Enige verschil is dat het voorheen een 64 bit installatie was, nu is het een 32 bit installatie. Zou het hier aan kunnen liggen?
Alvast bedankt.
edit: @ hier onder het gaat om een windows server 2008 server.
Ik had eerst mysql x64 5.1.x, nu 5.5.14
Ik heb eerst alles verwijderd van apache, php, mysql.
Daarna apache en php opnieuw erop gezet en deze getest, dit werkte zonder problemen.
Toen de mysql setup gedraait en alles zo ingesteld als de vorige installatie.
Ik heb voor de zekerheid eerst alle databases via phpmyadmin geexporteerd.
Maar dat was niet nodig omdat deze niet verwijderd waren bij de deinstalltie van de oude mysql.
apache en php werkt goed maar bij mysql heb ik een probleem.
als ik nu naar een site ga die mysql nodig heeft bv een wordpress site zegt hij "Error establishing a database connection" de databases bestaan wel want die kan ik zien via phpmyadmin.
Enige verschil is dat het voorheen een 64 bit installatie was, nu is het een 32 bit installatie. Zou het hier aan kunnen liggen?
Alvast bedankt.
edit: @ hier onder het gaat om een windows server 2008 server.
Ik had eerst mysql x64 5.1.x, nu 5.5.14
Ik heb eerst alles verwijderd van apache, php, mysql.
Daarna apache en php opnieuw erop gezet en deze getest, dit werkte zonder problemen.
Toen de mysql setup gedraait en alles zo ingesteld als de vorige installatie.
Ik heb voor de zekerheid eerst alle databases via phpmyadmin geexporteerd.
Maar dat was niet nodig omdat deze niet verwijderd waren bij de deinstalltie van de oude mysql.
[ Voor 34% gewijzigd door h0us3cat op 09-07-2011 15:50 ]