Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Hallo Allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig aangezien ik weinig verstand van netwerken heb.

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het vervangen van de router, switch en ik heb een nieuwe NAS aangeschaft. Dit allemaal omdat ik dus een snel netwerkje op wil zetten om alle films / series een beetje snel op mijn NAS wil krijgen.

Ik heb de volgende producten momenteel in mijn netwerk:

Een Apple Time Capsule die ik als router gebruik
Een HP ProCurve 1410-8G Switch
Een IOStorage ix2-200 als nas

Ik heb vervolgens een zooitje Cat5e kabels gebruikt om de NAS op de switch aan te sluiten en om mijn PC met de switch te verbinden.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om hoge snelheden te behalen als ik bestanden van mijn PC naar de NAS verplaats. Alle apparaten zouden de snelheid aan moeten kunnen.

Ik heb alle producten aan de topic gekoppeld.

Doe ik hier iets fout of zie ik iets over het hoofd? Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven want ik ben hier helemaal nieuw in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
reviews: Vier nas-systemen getest

zie de testresultaten, ongeveer 11 MB doorvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Het komt er dus op neer dat ik een andere NAS moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:32
Nee. Het werkt maar wil je hogere snelheden dan is dit wel een punt waar je aandacht aan moet besteden. En veel veranderen kun je er niet aan dus vervangen is dan nog de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Het werkt inderdaad wel, maar ik was net al bijna 10 minuten bezig met het kopiëren van 10gb naar mijn nas. Moet veel sneller kunnen. Anyway, het probleem zit dus gewoon in mijn nas? :). Was er al bang voor hoor, de prijs sprak me aan maar er waren veel slechte reviews over. Ik dacht ik probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Let erop dat de meeste (alle?) consumenten NAS systemen niet in de buurt komen van de 100MB/s. Meestal is 30-40MB/s wel een beetje te max daar.

Voor dat je een vervanger aanschaft dus even goed de reviews lezen om te kijken hoe snel het echt hoort te gaan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ja ik vraag het me eigenlijk ook af omdat ik gisteren bij een vriend zat die gewoon 110+ mb/s haalde. Hoe kan dat dan? =X Hij heeft wel een dure nas hoor, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Nipje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:37:
Ja ik vraag het me eigenlijk ook af omdat ik gisteren bij een vriend zat die gewoon 110+ mb/s haalde. Hoe kan dat dan? =X Hij heeft wel een dure nas hoor, daar niet van.
110mb/s != 110MB/s ;) Dus kan wel kloppen ongeveer.

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 09-07-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
110MB/s haalde die, sorry. Hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
gewoon een snelle nas hebben die wel de gigabit verbinding volledig kan benutten.

kopieren vanaf de nas naar je pc gaat vaak veel sneller dan andersom trouwens.

Maar hoe hard gaat het bij jou dan nu?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Beide haalt ie gewoon bijna 100MB/s.

Ik haal net 1.4GB per Minuut :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
23 MB/s betekent iig dat je gigabit netwerk werkt, als je op 100 was blijven steken heb je maximaal 100/8=12.5 MB/s, zit nog een beetje overhead bij dus meestal 11.5 ofzo.

Mogelijk kan je met jumbo frames hogere snelheden halen maar dan moet je eerst uitzoeken hoe je dat allemaal in moet stellen, of je nas het ondersteunt etc. Mogelijk kan je dan wel de 40 halen oid.

Maar goed, heb je die snelheden echt nodig? Ik heb m'n nas gewoon op 100 mbit staan, dus max 11.5 MB/s maar fullhd blueray rips kan je gewoon streamend afspelen.

[ Voor 18% gewijzigd door haarbal op 09-07-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik weet eigenlijk niet of ik ze echt nodig heb. Ik wil naar mijn NAS downloaden omdat ik op mijn PC de ruimte niet meer heb. Dat moet dus wel lukken met mijn huidige snelheid maar ik wil soms gewoon even snel grote bestanden op dat ding kunnen zetten zonder dat ik er een kwartier op moet wachten. En ik heb dus gezien dat het echt 5x zo snel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Dat zal denk ik alleen lukken als je een minder karige nas koopt. Je kan nog proberen op de site van de fabrikant op te zoeken wat je zou moeten halen. Als ze het niet melden dan denk ik niet dat het sneller kan met deze nas, het zijn vrij gebruikelijke snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Oké bedankt voor de informatie.

Naar mn nas toe downloaden moet wel gewoon lukken dan right?
Pagina: 1