Toon posts:

Internet tunnelen langs router/nas thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fijne dag allen! Ik werk de helft van het jaar op een schip, en hoewel ze hier degelijk internet hebben blokkeert de firewall een aantal dingen die ik liever zou kunnen bereiken. Nu doe ik dat met gratis proxy servers maar die gaan elke 2 dagen dood en dat is me een beetje lastig.

Bij mij thuis heb ik een Draytek Vigor2130n router (vol toeters en bellen) en Synology DS211 (meer toeters) permanent aanstaan zodat ik via de webinterface van de NAS aan mijn bestanden kan. Om dat internet te tunnelen langs mijn appartement probeerde ik dat nu door een VPN addon te installeren voor de Synology, alle poorten netjes doorgestuurd via router, maar inloggen vanop het werk lukt niet. Zowel als PPTP als OpenVPN lukt niet. Error 619 zegt windows met de vage opmerking dat verbinden niet lukt. Ik vermoed dus dat de firewall hier ook dat niet doorlaat.

Nou vroeg ik me af of er nog mogelijkheden zijn. Ik weet dat de Vigor zelf vanalles kan, en ik hoor dingen vallen als SSH tunnels opzetten enzo. Maar na dagen zoeken vind ik geen oplossing die ik als simpele ziel begrijp. Heeft iemand dus een idee hoe ik het internet via mij thuis zou kunnen tunnelen?

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Als er op de Synology een SSH server actief is en poort 22 is daarnaar geforward zou je met putty een SSH tunnel kunnen maken.

putty -ssh -2 -D 7070 user@je.thuis.ipadres.hier

en dan in je webbrowser de SOCKS proxy op localhost en poort 7070 zetten.

eventueel dien je in je sshd_config nog
AllowTcpForwarding yes
te zetten.

π-♭

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Misschien blokkeert die firewall zelfs SSH connecties. Je zou ook SSH-over-HTTP kunnen tunnelen, maar de vraag is of dat kan op die Synology of dat je daar een aparte machine voor moet inzetten én het kan ook nog eens zijn dat die firewall SSH-over-HTTP detecteert en dus blokkeert.

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 09-07-2011 18:03 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:37
Heb je de systeem beheerders al gevraagd of ze het niet gewoon open kunnen zetten wat je graag zou willen doen? Want waarschijnlijk is er een redenen waarom het niet toegestaan is.

Hou er rekening mee dat er je hiermee beveiligingen omzeilt. En dit wordt vaak niet gewenst op bedrijfs netwerken. Zeker niet, waarin Internet zeer prijzig is. En internet op een boot is zeer prijzig.

Als je pech hebt, kost dit je je baan, of de baas geeft jouw de rekening van de extra data verkeer.