"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Dan heb je natuurlijk wel een kast nodig met een goede airflow. Fans heb je uiteindelijk altijd nodig...TechSmurf schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:47:
De Powercolor SCS3 HD6850 1GB GDDR5 is passief gekoeld. Veel stiller krijg je het niet.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
http://benchmarkreviews.c...=72&limit=1&limitstart=11Bansheeben schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:49:
[...]
Dan heb je natuurlijk wel een kast nodig met een goede airflow. Fans heb je uiteindelijk altijd nodig...
Nja 2 fans is zo tezien niet genoeg
pricewatch: MSI R6870 HAWK
Dat zou mijn keuze zijn.
Dat is natuurlijk zo, maar je case fans kunnen een flink stuk groter zijn dan je GPU fans. Dus meer luchtverplaatsing per rondje, dus minder herrie per luchtverplaatsing.Bansheeben schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:49:
[...]
Dan heb je natuurlijk wel een kast nodig met een goede airflow. Fans heb je uiteindelijk altijd nodig...
Overklockbaar, software om temp zelf te kunnen instellen, super!
Was anders vandaag bijna voor de Asus gegaan blij dat ik even eerst hier heb gepost.
Die eerder genoemde kaart gaat niet kunnen in mijn kast veel te weining airflow, is namelijk een minikast dus alles moet zoveel mogelijk naar buiten geblazen worden aan warmte.
ikheetkoen schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:58:
Voor hetzelfde geld kan je ook een hd6870 twinfrozer 3 kopen. Ook idle muisstil, en je kan hem nog overclocken itt de powercooler.
Dat zou mijn keuze zijn.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Die Hawk is inderdaad vrij stil.ikheetkoen schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:58:
Voor hetzelfde geld kan je ook een hd6870 twinfrozer 3 kopen. Ook idle muisstil, en je kan hem nog overclocken itt de powercooler.
Dat zou mijn keuze zijn.
Ik heb een MSI 6870 met reference koeler getest, en ik heb nu de 6870 Hawk erin hangen. en dat ding is zeker in idle echt stil, en als je hem flink op z'n flikker geeft, dan vind ik het geluid nog steeds acceptabel, iets dat ik met de referencekoeler niet had.
Maar dan is er ook niets overgeklokt, en ik speelde enkel Starcraft II.
De 2 kast ventilatoren staan op laag ingesteld (900 RPM), kamertemperatuur is 24 graden.
Instellingen kaart staan op auto neem ik aan, ben nog niet zo ver gekomen.
Het prijsverschil is maar 3 tientjes dus als het enigszins kan dan zou ik graag een 6870 willen ipv een 6850, keuzes, keuzes
Meestal ben je (tenminste ik wel) toch andere dingen aan het doen dan gamen, en dan zuipt zo'n kaart nagenoeg hetzelfde, nagenoeg niks in 2D.
[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 09-07-2011 20:38 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
De 6870 trekt max 151Watt.

[ Voor 82% gewijzigd door yzx op 09-07-2011 23:34 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Volgens de review van benchmarkreviews laat die powercolor zich prima overklokken zolang je maar voor goede airflow zorgt.ikheetkoen schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:58:
Dat zou mijn keuze zijn.
"So, a 24.4% average performance improvement from a 27.7% increase in core clock speed. Not bad! Really good, in fact. This is a better overclock than you'd get with almost any other HD6850 card, even "enthusiast" versions with dual-fan coolers. But remember, you must get decent airflow over the card to get this level of performance. "
Met de test die ik heb gedaan zit ik op een verschil van 43.6W tussen de 6870 Hawk en een 6850 als ik de GPUs belast in MSI Kombustor (262.0W voor de 6870, 218.4W voor de 6850).ErikRo schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:59:
Ik twijfel dan ook nog tussen een 6850 en 6870 dat scheelt 30 watt op topvermogen,
EDIT: met een HD6870 bedoel ik dus
[ Voor 9% gewijzigd door Struikrover op 10-07-2011 11:40 ]