• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 02:54
Beste medetweakers,

Enkele weken geleden ben ik van een 1156 ITX systeem overgestapt naar 1155 (core i5 2405s en Intel DH67CF).
Dat moederbord starte op maar heb ik zelf vakkundig om het leven gebracht met een Dynatron koeler die niet helemaal paste. Ter vervangen heb ik een Gigabyte H67N-USB3-B3 aangeschaft. Met dit moederbord draait het systeem voor nog geen seconde en gaat weer uit. geen piepjes en dus geen post, wel gaat een rij LEDjes aan.
Hebben jullie enig idee wat het niet opstarten van mijn pc veroorzaakt? het enige wat ik niet op defecten kan controleren zijn effectief het moederbord en de cpu (hoewel zonder cpu hetzeflde probleem blijft).
Overige hardware is getest op een ander systeem, dus ook de PSU bijvoorbeeld.
Een CMOS reset haalt niks uit.

Volledige specs:
Lian Li PC-Q08B
Intel Core i5 2405S Boxed
OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)
Corsair Dominator GT CMG4GX3M2B1600C7
Samsung SH-S223B/BEBE
Nexus Tranquillity RX-8500

Binnen mijn logica moet er iets mis zijn met het moederbord, dan wel iets niet aangesloten zijn. Er zijn geen verbogen pinntjes (bij de cpu en het socket), er zijn geen kromme of ontbrekende weerstandjes e.d. en het maakt niet uit wat ik aansluit, er is niet meer dan ee halve seconde leven uit het moederbord te halen.
Met een Google sessie kom ik deze vergelijkbare situaties tegen: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=19122826 (Hier geven ze PSU de schuld, maar Zalman HP1000 werkt ook niet, en beide psu's op 1366 systeem wel)
http://www.tomshardware.c...115-12-gigabyte-usb3-post (hier ligt het aan de 4 pins connector, die is uiteraard aangesloten en werkt op het 1366 systeem wel)
http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=5437.0 (geeft een erg duidelijke omschrijving van wat er fout gaat).

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Gigabyte mij een defect moederbord levert en het is niet bepaald rendabel om de CPU te gaan vervangen. Wat ik nu nog probeer is Kingston RAM modules (DDR3, 2000MhZ :o) aan te sluiten aangezien veel fora aanraden ander RAM te proberen. Ik houd jullie op de hoogte en hoor het graag als er suggesties zijn voor wat mijn probleem is en/of hoe ik het op kan lossen.

[Voor 0% gewijzigd door Rexxar op 09-07-2011 12:37. Reden: typo's]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
CPU staat iig niet op de CPU Support List van het mainboard, hoeft echter niet alles te zeggen natuurlijk. Je weet echt zeker dat je bij die actie met die koeler alleen eht bord gesloopt hebt? Beste zou toch zijn op deze cpu op een ander bord te proberen en/of een andere cpu op deze.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Bios firmware flashen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alle spacers op de moederbord tray van je kast kloppen nog met je nieuwe moederbord? Als er daar eentje teveel op zit kan die ook kortsluiting veroorzaken.

https://discord.com/invite/tweakers

• Rexxar
De I5 2405s heeft een lage tdp en staat volgens mij niet op de lijst omdat hij later uitgekomen is. De ITX bordjes hebben wat meer moeite met zware i5 en i7 processoren, maar mijn vorige systeem combineerde een Intel DH57JG zonder problemen met een i5 750. Ik weet inderdaad niet zeker of mijn cpu het vorige incident heeft overleefd, maar gezien dit mn 2e 1155 bord is in 2 weken heb ik niet de mogelijkheid de processor te testen. Er is geen ander systeem aanwezig waar dit op kan.

Vergelijkbare problemen geven de 4 pins connector of het RAM de schuld. RAM wordt as we speak getest, als dat het niet is is denk ik de enige mogelijkheid RMA voor het moederbord aan te vragen, de CPU zou moeten werken, en het is zonde om zo'n wilde gok te maken over 150 euro (nieuwe processor heb ik het dan over).

• Rexxar
redfoxert: 4 in de kast en 4 op het mobo, komt precies uit.
beatboxx: nog niet geprobeert, ga ik ook even doen, maar ik denk niet dat het moederbord uberhaupt tot dat punt komt. Het systeem boot niet, dus hoe moet ik het flashen?
Anyways, we zijn met zn 2en (ik en tweaker PetrPetrov) bezig dus het is een tikkie chaotisch.
Plan de campagne is ander RAM, poging tot flashen via USB stick en ???

• Rexxar
Andere RAM modules maken geen verschil en de BIOS flashen kan niet!? http://www.gigabyte.co.nl/webpage/20/HowToReflashBIOS.html
We kijken nog een keer de cpu na, maar het lijkt er op dat de cpu of het moederbord stuk is, erg vervelen om die beiden RMA te moeten sturen (alles komt van Afuture, die zullen ook wel raar opkijken :p).

En een edit om mn eigen thread niet helemaal vol te spammen: Het systeem werkt nog steeds niet, voor zover ik weet zijn er geen verdere opties behalve RMA voor de processor en het moederbord aan te vragen.

[Voor 23% gewijzigd door Rexxar op 09-07-2011 13:08. Reden: weer een test verder]

• cedal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 23:05

cedal

Jaja.

Ik heb dit topic nu aandachtig gelezen, en ik heb met mijn MSI 970A-45G precies hetzelfde
Dit zijn mijn specs:
inventaris: Cello - Budget Game Systeem
alles unpluggen werkt ook niet (alleen CPU+videokaart+moederbord aangesloten). Hoewel ze samen maximaal 503 Watt verbruiken (CPU(274)+xfx6870(229)), heb ik er 2 maanden gewoon goed op gegamed.

Het rare is is dat het MB ook geen beepjes geeft als ik de voedingsstekkers van de videokaart er niet in heb zitten, wat normaal toch de bedoeling is.

@Rexxar is het jou gelukt om je pc aan de praat te krijgen? wat heb je nog gedaan? RMA?
@ rest is het nodig om een zwaardere voeding aan te schaffen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee