Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Internetsnelheid werkt niet optimaal

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn Windows 7. Ik weet echter niet of ik in het goede forum-deel zit, aangezien dit een netwerkprobleem is. Sinds gister heb ik 120Mbit/s internet van ziggo. Ik haal op alle bedrade computers netjes ~115Mbit/s, behalve op mijn W7 computer. Die zit via een CAT5e kabel van zo'n 20 meter aan de router, een Linksys E4200. Op mijn W7 computer haal ik, maakt niet uit welke server (ik heb 6 verschillende geprobeerd) bij speedtest niet meer dan 75Mbit/s. Ziggo's eigen speedtest geeft 90Mbit/s aan, maar die geeft altijd ietsjes meer aan is mijn ervaring. De drivers van mijn Realtek PCI GBE Family controller, die aangeeft 1Gbit/s verbinding te hebben, zijn up to date. Als ik ubuntu opstart op dezelfde computer, haal ik 117Mbit/s. Als ik Avast uitzet wordt mn ping wel gehalveerd, maar de snelheid stijgt met niet meer dan ±5Mbit/s. Ik concludeer dat het een software issue van Windows 7 is omdat ik er in ubuntu geen last van heb. Heeft iemand een idee hoe ik mijn internetsnelheid van 70Mbit/s naar 120Mbit/s krijg?