Toon posts:

Windows 7 boot niet na upgrade geheugen van 2 naar 4 GB

Pagina: 1
Acties:

• bvivie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02 14:57
Beste forumleden, ben al even bezig om mijn desktop te voorzien van meer geheugen
Gaat om een mobo Asus p5vd2-vm met windows 7 32 bits Ultimate erop.
Daar zit nu 2x1GB DDR2 geheugen 533Mhz (totaal 2GB) in (corsair), dit systeem draait al 4 jaar zo goed als probleemloos.
Ik heb daar nu 2x2GB DDR2 geheugen 533Mhz (totaal 4GB) (kingston) voor aangeschaft.
Als ik die er in zet dan wil mijn windows 7 (ultimate) niet meer booten, de bios start wel op en ik kan dan in de setup ook het memory (3Gb) zien,
deel wordt door de grafische kaart ingepikt Maar dat weet ik.
Na de bios startup wordt wel de bootdisk kort aangesproken maar daarna stopt het booten en blijft het scherm zwart.

Ik kan wel opstarten met Hirens Boot CD en inmiddels heb ik op een ander partitie ook Windows 7 opnieuw geinstalleeerd, daarna start de PC wel op.
Nadeel is dat ik dan alle weer opnieuw moet installeren, dus ik zie dit als plan B.
Een tip die ik ergens op internet tegenkwam, in de msconfig zelf de hoeveelheid geheugen instellen, werkt niet want daar kan ik alleen bij als de 2GB er nog inzit
en die pikt niet dat ik 4GB instel.
Ik weet via een andere thread al zeker dat het niet een hardware probleem is (anders zou het na opnieuw installeren ook niet werken, en zou Hirens bootCD ook niet starten_

Wie weet hoe ik Windows 7 toch kan laten starten met die 4GB zonder opnieuw te moeten installeren ?

• rnd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-03 17:53
Als je de 4gb volledig wilt gebruiken moet je toch zowieso windows 7 64 bit installeren

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-07-2021
Je kunt proberen om vanaf de originele windows cd op te starten en te kiezen voor foutherstel

• bvivie
Foutherstel had ik al geprobeerd, en ik weet dat ik 64 Bits moet gebruiken om de volledige 4GB te benaderen, denk alleen dat mijn mobo en processor te oude zijn voor 64 bits, en dan moet ik sowieso ook helemaal opnieuw installeren.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor je moederbord zijn er x64 drivers te downloaden, dus die kan het aan. Voor je processor moet je even kijken via CPU-ID o.i.d. of die 64 bits extenties aan kan.Zo ja zou je over kunnen gaan naar x64 als je toch al de boel opnieuw moet installeren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• bvivie
Ik heb de oplossing adv een tip in een andere thread gevonden.
- met 2GB geheugen er in msconfig >computer opstarten >geavanceerd het max geheugen instellen op 2048
- Computer uitzetten 4GB geheugen er in, computer start nu gewoon op maar met 2GB geheugen.
- Via msconfig op 4096 gezet, computer start wel door maar is wat onstabiel en na een shutdown is de instelling max geheugen iedere keer weer kwijt.
- Start daarna dus niet normaal meer op maar nog wel in veilige modus, hier met msconfig max geheugen vastgezet op de hoeveelheid die Bios ook aangeeft (3071 MB) hierna onthoud msconfig deze setting, en dat is ook het max geheugen dat windows 7 32 bits kan gebruiken, dus met deze oplossing ben ik wel tevreden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee