Toon posts:

HDD clone verwijderen/bekijken

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 414412

Topicstarter
Hallo,

Ik heb via een Ubuntu Live CD mij beide partities gekloond op mijn 1,5 TB externe harde schijf, mijn windows ziet de externe harde schijf nu als mijn 2 partities (logisch het is een kloon)

Ik had beter een image kunnen maken maar goed, hoe krijg ik de kloon nu weer weg/open, mijn C partitie is op de kloon niet meer te openen omdat die beschadigd is (daarom wilde ik hem ook back uppen) en bij de D partitie zegt windows dat die eerst geformatteerd moet worden...

Weet iemand wat ik moet doen?

Als ik de hele kloon kan verwijderen ben ik ook al blij :)

Bij voorbaat dank!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:49
Gewoon beide partities op je externe schijf verwijderen? Of begrijp ik je verhaal niet goed.

Topicstarter
Nee dat kan dus niet, de 1,5 TB is "gedegradeerd" tot dee 500 GB van de 2 partities.....(een kloon is zeg maar 1 op 1 ;))

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-03 22:17
Geen idee wat dat te maken heeft met je vraag maar wat jimster zegt is de oplossing, gewoon die partities verwijderen is voldoende (mits je niets anders bedoeld dan je vraagt).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Misschien heb je meer aan recovery software.
Dus de externe harde schijf leegmaken.
Dan met recovery software de data overzetten naar je externe hd(dus zonder fouten).
Van de c drive alleen de belangrijke data pakken, en windows gewoon opnieuw installeren, je hebt data wat al niet meer goed is.

En of je dit hebt weet ik niet, maak een backup van je begin installatie, dwz installeer alles, zet alles hoe jij het wilt hebben op je pc, en maak dan een backup van je hele pc, deze kun je dan in 20 minuten terug zetten.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 414412 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:46:
Nee dat kan dus niet, de 1,5 TB is "gedegradeerd" tot dee 500 GB van de 2 partities.....(een kloon is zeg maar 1 op 1 ;))
Je hebt 500 gigabyte van je harde schijf weggekloond? Dat is dus geen ongepartitioneerde ruimte meer? Dat is knap, welke software heeft dat geregeld?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik snap er niet veel van maar met een partie-editor als gparted of fdisk kun je de partites weggooien en weer nieuwe aanmaken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Topicstarter
Idd jongens gparted saved the day!

Dankjulliewel!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee