Toon posts:

SAS disks langzaam i.c.m. PERC5

Pagina: 1
Acties:

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 08:13
Ik heb vandaag een "nieuwe" test bak binnen gekregen, hierop ga ik testen met KVM virtualisatie.
Een Dell 2950 stroomslurper met 6x SAS disk en een PERC/5 raid controller.

Nu lijkt het geheel vrij langzaam als ik dit test met hdparm op een standaard Centos 5.6 64 bit installatie.
Ik haal zo'n 180 Mb/s read snelheid met 6 disks in RAID 10.

Op een andere Dell 2950 haal ik dezelfde snelheid maar dan met 4 WD SATA disks in RAID10 met maar 7200rpm.

Dat lijkt mij wat weinig? Writeback cache staat uiteraard ook aan.

De SAS schijven zijn al wel wat ouder, ik denk uit 2006/2008. Maxtor Atlas 10K V serie 300gb p/s.

Dit zijn mijn eerste SAS schijven, ik ga morgen even dezelfde server proberen maar dan met SATA shijven.
Nu de server maar uitgezet anders kan er niemand slapen hier in huis:) (hoop herrie)

Anoniem: 15758

Hoe snel zijn de SAS schijven dan? Als die rond de 60MB/s doen lijkt me dat heel normaal. Dus volgens mij prima snelheden; een 6 disk RAID10 zal rond een 3-disk RAID0 performen dus 60MB/s per disk. Ik denk dat dat gewoon klopt dus.

Blijft natuurlijk de vraag of je voor zo weinig performance zo ontzettend veel stroom wilt uitgeven. Als ik zeg 200 watt dan betekent dat bij 24/7 gebruik zo'n 400 euro dus 33 euro per maand; zeg maar iets meer dan een euro per dag. Niet misselijk IMO.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee