Ik heb vandaag een "nieuwe" test bak binnen gekregen, hierop ga ik testen met KVM virtualisatie.
Een Dell 2950 stroomslurper met 6x SAS disk en een PERC/5 raid controller.
Nu lijkt het geheel vrij langzaam als ik dit test met hdparm op een standaard Centos 5.6 64 bit installatie.
Ik haal zo'n 180 Mb/s read snelheid met 6 disks in RAID 10.
Op een andere Dell 2950 haal ik dezelfde snelheid maar dan met 4 WD SATA disks in RAID10 met maar 7200rpm.
Dat lijkt mij wat weinig? Writeback cache staat uiteraard ook aan.
De SAS schijven zijn al wel wat ouder, ik denk uit 2006/2008. Maxtor Atlas 10K V serie 300gb p/s.
Dit zijn mijn eerste SAS schijven, ik ga morgen even dezelfde server proberen maar dan met SATA shijven.
Nu de server maar uitgezet anders kan er niemand slapen hier in huis:) (hoop herrie)
Een Dell 2950 stroomslurper met 6x SAS disk en een PERC/5 raid controller.
Nu lijkt het geheel vrij langzaam als ik dit test met hdparm op een standaard Centos 5.6 64 bit installatie.
Ik haal zo'n 180 Mb/s read snelheid met 6 disks in RAID 10.
Op een andere Dell 2950 haal ik dezelfde snelheid maar dan met 4 WD SATA disks in RAID10 met maar 7200rpm.
Dat lijkt mij wat weinig? Writeback cache staat uiteraard ook aan.
De SAS schijven zijn al wel wat ouder, ik denk uit 2006/2008. Maxtor Atlas 10K V serie 300gb p/s.
Dit zijn mijn eerste SAS schijven, ik ga morgen even dezelfde server proberen maar dan met SATA shijven.
Nu de server maar uitgezet anders kan er niemand slapen hier in huis:) (hoop herrie)