Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Van de normale teamviewer weet ik dat je kunt instellen dat je je muisbewegingen niet aan de client laat zien.
http://teamviewer.com/nl/download/index.aspx
Ze heeft geen verstand van computersEd_L schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:22:
Hoe tech savvy is je zusje eigenlijk?

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

Anyway,
Lucb1e schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:19:
Is het netwerk scannen op bepaalde woorden niet voldoende?
[Voor 6% gewijzigd door Lucb1e op 09-07-2011 00:47]
Om eventuele wrijving met je zus te voorkomen kun je het plan beter ook door je ouders uit laten voeren. (dus ook geen kennis willen hebben van eventuele benodigde paswoorden) Ik ken jou relatie niet aangezien je er weinig over kwijt wil. maar in het algemeen is het onverstandig om op te treden als ouder terwijl je gewoon ook een kind bent, met in princiepe de zelfde rechten. (hoe zou jij het vinden als je zus jouw scherm afkeek om een reden waar jij het niet over eens bent)
edit: ik weet van teamviewer dat je aan het einde een dikke bak reclame krijgt als je afsluit, dat is mischien niet handig. er zijn versies van vnc die zich niet zo makkelijk openbaren. je kan gewoon vnc standaard in view only mode openen mits je dat configureert
[Voor 19% gewijzigd door Fish op 09-07-2011 01:03]
Mijn ouders hebben zelf niet zoveel verstand van computers. Ik ben zelf 19 jaar mijn zusje 14.fish schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:00:
Los van of ik er mee eens ben of niet.
Om eventuele wrijving met je zus te voorkomen kun je het plan beter ook door je ouders uit laten voeren. (dus ook geen kennis willen hebben van eventuele benodigde paswoorden) Ik ken jou relatie niet aangezien je er weinig over kwijt wil. maar in het algemeen is het onverstandig om op te treden als ouder terwijl je gewoon ook een kind bent, met in princiepe de zelfde rechten. (hoe zou jij het vinden als je zus jouw scherm afkeek om een reden waar jij het niet over eens bent)
edit: ik weet van teamviewer dat je aan het einde een dikke bak reclame krijgt als je afsluit, dat is mischien niet handig. er zijn versies van vnc die zich niet zo makkelijk openbaren. je kan gewoon vnc standaard in view only mode openen mits je dat configureert
http://monitoring-software-review.toptenreviews.com/
Waarover jij wel of niet wil discussiëren is niet relevant. Het enige dat telt is de wetgeving in ons land:n0elite schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:49:
Ik ben niet van plan om met moraalridders te discussiëren aangezien zij niet de reden weten waarom we dit doen.
Het opzettelijk en wederrechtelijk met een technisch hulpmiddel aftappen of opnemen van gegevens die voor iemand anders bedoeld zijn, is een strafbaar feit: 1 jaar cel, 16.750 euro (art. 139c lid 1).
(edit: darkstone

[Voor 13% gewijzigd door Philflow op 09-07-2011 01:30]
De gebruiker van deze desktop krijgt geen mededeling, scherm flikkert niet etc. Alleen moet je dan zorgen dat je muis buiten dit scherm blijft, anders neem je hun muis over.
Dit is gebaseerd op vnc en GPL software.
http://www.desktopshark.com/
http://www.ultimatekeylogger.com/
http://www.asmsoftware.com/Products.aspx
Er is een hele zwik aan software, probeer het eerst zelf uit met je laptop en je pc bijvoorbeeld. Kun je zien wat er wel en niet goed word doorgegeven en of het aan je eisen voldoet.
Meeste gratis stealth software heeft trouwens geen live meekijkfunctie.
Ikzelf gebruik het ook en ben nog een zooi programma's aant proberen.
Tip: gebruik nooit mijn computers zonder mijn toestemming.
Anoniem: 379651
Cirkelredenering én een aanmatigende houding. tsk, tsk, tsk... en dan nog feedback verwachten waar je echt wat mee kan?PS. De reden waarom laat ik achterwege aangezien dit zeer persoonlijk ligt. Ik ben niet van plan om met moraalridders te discussiëren aangezien zij niet de reden weten waarom we dit doen.
Enfin... probeer deze zoekresultaten eens.
Het is tegen een verdrag en dus wederrechtelijk.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:29:
Zou dat ook gelden voor een ouder - kind<18 jaar relatie? Dan is opeens een stuk meer toegestaan.
In artikel 16 in het Verdrag inzake de Rechten van het Kind staat dat “geen enkel kind onderworpen mag worden aan willekeurige of onrechtmatige inmenging in zijn of haar priveleven, in zijn of haar gezinsleven, zijn of haar woning of zijn of haar correspondentie.”
Daarmee kan je dus stellen dat het in Nederland "wederrechtelijk" is, gezien dit verdrag automatisch geldt.
Dus ik vind het echt niet kunnen dat hier zo grif meegewerkt wordt aan inbreuk op de privacy van iemand, kind of niet. De ouders hebben tal van andere mogelijkheden, maar zo zonder medeweten van het kind bespieden is wat mij betreft erg onethisch. Los daarvan, wie weet heeft de TS andere bedoelingen, die niet nagegaan kunnen worden.
In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.
Anoniem: 25735
Als men hier van op de hoogte wordt gesteld is er niks aan de hand en mag je alles monitoren.Ex Nunc schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:46:
[...]
Het is tegen een verdrag en dus wederrechtelijk.
In artikel 16 in het Verdrag inzake de Rechten van het Kind staat dat “geen enkel kind onderworpen mag worden aan willekeurige of onrechtmatige inmenging in zijn of haar priveleven, in zijn of haar gezinsleven, zijn of haar woning of zijn of haar correspondentie.”
Daarmee kan je dus stellen dat het in Nederland "wederrechtelijk" is, gezien dit verdrag automatisch geldt.
Dus ik vind het echt niet kunnen dat hier zo grif meegewerkt wordt aan inbreuk op de privacy van iemand, kind of niet. De ouders hebben tal van andere mogelijkheden, maar zo zonder medeweten van het kind bespieden is wat mij betreft erg onethisch. Los daarvan, wie weet heeft de TS andere bedoelingen, die niet nagegaan kunnen worden.
Sommige mensen die gewoon teveel uitspoken op hun PC vragen er gewoon om.
Ik kwam een goeie tegen: http://www.refog.nl/
Is volgens mij het probleem meteen opgelost...
Maar bespioneren met behulp van software... iets zegt mij dat de techniek niet het probleem is, maar ietsmet vertrouwen... Laat je ouders anders een met het CJG overleggen.
Sowieso zou ik als ik jou was heel goed uitkijken of je jezelf wel tussen je zusje en je ouders in plaatst. Ik zou mij zwaar genaaid voelen als mijn ouders mij zouden willen gebruiken voor de opvoeding van een klein broertje/zusje..
Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.
Mij lijkt dit hele topic hier niet thuis horen. Noem me maar een moraalridder, maar er is geen enkele reden om dit te doen bij wie dan ook. Alleen als er duidelijke aanwijzingen zijn van strafbare feiten is het geoorloofd (ddor de bevoegde instanties), niet om privéredenen.
Zoals EMP al aangeeft zijn er best andere opties te noemen die ook werken. Vertrouwen en er over praten werkt voor nu en in de toekomst alleen maar beter. Deze oplossing die de TS zoekt is veel te kortzichtig.
[Voor 3% gewijzigd door Ex Nunc op 09-07-2011 01:59]
In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

Signature

Anoniem: 80487
Keyloggers moet je niet aan gaan want dan sla je ook dingen als mail wachtwoorden op en dan ben je gewoon fout bezig, interreseert me niet wat er aan de hand is.
Verder moet je maar zien wat je er mee doet, maar ik denk niet dat je op deze manier mensen meekrijgt je te helpen je doel te bereiken als je daarover helemaal niets loslaat. Voor wat wij weten kunnen we je nu net zo goed aan het helpen zijn tot het vervullen van je eigen twijvelachtige behoeftes en heeft het verder nergens geen drol mee te maken. Vooral als je het bij voorbaat al gaat hebben over moraalridders (en daarmee al negatieve signalen verwacht omtrent je motieven) wek je de schijn van minder sobere intenties.
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 09-07-2011 02:16]
Ik heb genoeg info in ieder geval. Bedankt allen.
Of het hiermee rechtvaardig is weet ik niet, maar een reden die ik me kan voorstellen is als het zusje 9 is en internetvriendjes opzoekt om het even zacht uit te drukken. Maar zoals ik al zei, dan lijkt me het netwerk monitoren of inderdaad de PC in de woonkamer plaatsen een beter oplossing, en het 'zusje' is in dit geval 14 en geen klein kind meer.Avalaxy schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 02:01:
to be honest kan ik niet echt een situatie bedenken die het bespioneren van je kind z'n privéleven kan rechtvaardigen
Overigens zou het ook gewoon kunnen zijn dat de OP gewoon zin heeft om z'n zusje te klooien. Of wie weet heeft hij wel helemaal geen zusje maar gaat het om iemand anders... Ik bedoel, we kunnen hier niks nagaan (hij doet zich in elk geval niet de moeite een goede smoes te verzinnen aangezien de redenen blijkbaar privé zijn lol), en na die argumenten over wat er in Nederland wel en niet mag heb ik eerder iets van 'slotjetijd!' en tips verwijderen.
Just my n cents.
Edit: hm geen 'terwijl je aan het schrijven was is er nog een reactie geplaatst'-melding hier. Anyway, we denken niet alles over de situatie te weten (zoals al meerdere keren aangegeven). Als je bijvoorbeeld al eens kon uitleggen wat er mis is met minder drastische maatregelen (netwerk scannen op keywords, pc in woonkamer) zouden mensen waarschijnlijk een stuk behulpzamer zijn.
[Voor 15% gewijzigd door Lucb1e op 09-07-2011 03:56]
Anoniem: 32925
Bij ieder nieuwsbericht over "playboys" en meisjes die zomaar ergens heen gaan en paar paar dagen later weer opduiken vinden een hoop mensen dat je "maar beter toezicht op je kinderen moet houden". Nu probeert iemand dat (of dat ook echt de reden is weet ik natuurlijk niet) en beginnen mensen te klagen over privacy & wetgeving.
Het is tegenwoordig vrij normaal dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd een computer op hun eigen kamer hebben, maar dat moet natuurlijk ook gecontroleerd kunnen worden.
Maar denk je dat het zin heeft?Anoniem: 32925 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 04:09:
Om maar even advocaat van de duivel te spelen...
Bij ieder nieuwsbericht over "playboys" en meisjes die zomaar ergens heen gaan en paar paar dagen later weer opduiken vinden een hoop mensen dat je "maar beter toezicht op je kinderen moet houden". Nu probeert iemand dat (of dat ook echt de reden is weet ik natuurlijk niet) en beginnen mensen te klagen over privacy & wetgeving.
Het is tegenwoordig vrij normaal dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd een computer op hun eigen kamer hebben, maar dat moet natuurlijk ook gecontroleerd kunnen worden.
Je kon vroeger als ouders zijnde ook wel verbieden dat je kind naar een bepaalde kroeg of locatie ging; maar om zeker te zijn moest je je kind dan gaan volgen.
Iemands activiteiten monitoren op een pc zijn hetzelfde. Ik denk dat het zinvoller is je kind(eren) goed in te lichten en alle gevaren bespreekbaar te maken. Tenzij die persoon geestelijk beperkt is en daardoor niet in staat is zelf zijn of haar beslissingen/inschattingen te maken.
Als mijn internet vroeger gemonitord werd ging ik wel naar de kroeg waar een pc stond, tegenwoordig hebben ze een gsm waar ze mee op internet kunnen en zijn er nog legio andere mogelijkheden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En wat als dit nou het geval is? rot een eind op man. Echt heb er genoeg van hier mag een slot op.Phusebox schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 04:24:
[...]
Tenzij die persoon geestelijk beperkt is en daardoor niet in staat is zelf zijn of haar beslissingen/inschattingen te maken.
Topic report gedaan. Ben het echt zat.

[Voor 6% gewijzigd door n0elite op 09-07-2011 05:12]
Ja als dit het geval is dan is dat een uitzondering naar mijn mening, hoef je nog niet zo te reageren. Ik zeg toch niks verkeerds? Zal wel aan het vroege uur liggen.n0elite schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 05:11:
[...]
En wat als dit nou het geval is? rot een eind op man. Echt heb er genoeg van hier mag een slot op.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zolang de discussie voor de rest blijft gaan over programmatuur en de wenselijkheid/wettelijkheid van het gebruik hiervan blijft het topic mooi open.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Anoniem: 80487
Vind je dat raar? Je opent een topic waar je iets wil doen wat vrij ingrijpend is en waar veel vraagtekens bij staan, maar je laat niets los omdat je bang bent voor moraalridders en daarmee laat doorschemeren dat je niet erg zuiver bezig bent. Waar denk je dan dat de discussie naartoe gaat? Beetje een self fulfilling prophecy hoor.n0elite schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 03:52:
Hetgeen waar ik bang voor was is gebeurd. ik heb jullie commentaar niet nodig. Mensen denken altijd alles over je situatie te weten.
Ik heb genoeg info in ieder geval. Bedankt allen.
Eens, maar dan moet je niet in het begin gelijk al niets loslaten omwille van moraalridders, want dan gooi je alleen maar brandstof bij het vuur. Als men om prive redenen niets los wil laten moet je dat ook als zodanig kenbaar maken en dan kan de rest voor zichzelf bekijken of ze helpen of niet.Anoniem: 32925 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 04:09:
Om maar even advocaat van de duivel te spelen...
[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 09-07-2011 10:28]
Waarom dat nou weer. D'r worden hier hele goede adviezen gegeven. Zoals deze:n0elite schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 05:11:
[...]
En wat als dit nou het geval is? rot een eind op man. Echt heb er genoeg van hier mag een slot op.
Overigens denk ik dat veel ouders hetzelfde hadden gedaan. Als het bijvoorbeeld een loverboy betreft dan kun je soms beter een paar verdragen breken om in ieder geval te weten wat er gaande is. De wet is namelijk nog niet (voldoende) aangepast aan loverboys. Waar je wel voor moet uitkijken is dat controlesoftware juist averechts kan werken.fish schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:00:
Om eventuele wrijving met je zus te voorkomen kun je het plan beter ook door je ouders uit laten voeren. (dus ook geen kennis willen hebben van eventuele benodigde paswoorden)
Word jij nu boos op hem om een suggestie die hij maakt? Hoe kan hij nu weten dat dit misschien de waarheid is?n0elite schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 05:11:
[...]
Zonder de precieze reden te weten is het erg moeilijk om je goede monitorsoftware aan te raden.. Als je ouders van huis zijn, en je zusje zit op de computer, hoe wil je dat monitoren? Dat moet je dan wel volledig keyloggen.. En als je zusje daar achter komt, zal ze niet blij zijn..
Dit is nu juist het gedrag van iemand die geen adviezen zou moeten krijgen. Alleen antwoorden willen, zonder dat mensen zich afvragen waar je mee bezig bent. Zolang dingen die jij wil binnen de wet zouden liggen, dan zou je hier ook geen problemen tegen komen. Daarnaast is zo een actie misschien wel erg begrijpelijk voor ouders, maar zeker niet de slimste keuze. Dit plan gaat zich later opbreken. Dus ook op persoonlijk vlak, los van wetten/verdragen, is die niet de slimste weg om te gaan. Het gene wat je probeert te voorkomen kan nu ook juist wél gaan gebeuren (net als hier in het topic gebeurt).n0elite schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 05:11:
[...]
Zoals andere mensen al zeggen, van tevoren al moraalridders willen afschermen geeft juist aan dat je weet dat je fout bezig bent, maar het niet wil horen. Je voelde namelijk al aan dat er iets moreel niet te verantwoorden was.
Of het wenselijk is dat je je kinderen 24 uur per dag wilt kunnen monitoren is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
blub
Anoniem: 379651
Jij bent het echt zat dat mensen reageren op jouw eigen aanmatigende houding? Wat zal jij met een rotgevoel in de spiegel kijken dan.
Wie was het ook alweer die er vanuit ging dat er moraalridders zouden reageren op z'n provocerende en fascinerende vraag? Een vraag die niets anders kan dan aanzetten tot jezelf afvragen wat de noodzaak is ervan, wat de bedoeling is, waar de behoefte vandaan komt.
Echt, wat ben jij een schijnheilig klein mannetje eigenlijk. Dat je nog het lef hebt om deze --

Ik ga geen waardeoordeel hangen aan je originele vraag anders dan mij aan te sluiten bij een eerdere opmerking - dat dit aan je ouders is om op te lossen, de voogdij ligt bij hen en dus ligt ook de verantwoordelijkheid bij hen. Dat zij niet tech-savvy zijn is niet jouw probleem om op te lossen, ook dat is hun verantwoordelijkheid. Mocht de hele zaak nu inderdaad niet rechtmatig blijken vanwege privacyrechten van je zus, dan ben je daar dus nu bij betrokken door de onwelwillendheid van je ouders om zich wat meer te verdiepen in IT en de Nederlandse cq. Europese wetgeving.
volgens mij heeft je zus al een keylogger op jouw pc gezet
rolfmaopimp ....
de groeten aan ellie en florieke
*disclaimer: fish heeft niets met de keylogger te maken maar puur het feit geconstateerd

[Voor 56% gewijzigd door Fish op 10-07-2011 02:32. Reden: hint naar pass toch maar verwijderd]
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Dit topic is gesloten.