Toon posts:

Aansluitschema HTPC, monitor, beamer, receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-04 23:16
Mijn HTPC is de hoofdbron in mijn HT, de aansluitingen zijn als volgt:
DVI 1 -> DVI kabel -> Monitor
DVI 2 -> DVI naar HDMI kabel -> beamer
S/PDIF -> Coax kabel -> receiver.

Werkt allemaal perfect maar ik wil graag upgraden naar een receiver met ondersteuning voor de lossless geluidsformaten. Wil daarom een HD67xx of 68xx videokaart aanschaffen met ondersteuning hiervoor. Ik begrijp dat het in die situatie beter is om het beeld voor de beamer via de receiver te laten lopen. Dit brengt echter veel kabelrompslomp met zich mee, dus het zou mooi zijn als mijn huidige aansluitschema enigzins intact blijft:

Displayport -> actief DVI verloopstuk -> DVI kabel -> monitor
DVI 2 -> DVI naar HDMI kabel -> Beamer
HDMI -> HDMI kabel -> receiver

Mijn vraag: als ik een HDMI kabel van de videokaart naar de receiver trek puur alleen voor audio, geeft de receiver dit dan weer? Of moet de keten perse gesloten zijn, en ook een HDMI kabel van de receiver naar de beamer getrokken worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:46

Ed_L

Crew Council
Wat jij voorstelt kan. Zorg wel dat je een degelijke receiver + speakers hebt, ander merk je echt helemaal niets van die lossless audio. Het verschil is (imho) toch al niet zo groot. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 15:32

Terrestraeon

END OF LINE

Als het je voor de lossless audio te doen is waarom koop je dan een nieuwe grafische kaart?
Koop beter een nieuwe geluidskaart die dat ondersteund en sluit er je S/Pdif of Coax kabel op aan.
Dit is een betrouwbaardere, goedkopere en eenvoudigere oplossing dan wat jij van plan bent.

[Voor 19% gewijzigd door Terrestraeon op 08-07-2011 23:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-04 23:16
Met de receiver en speakers zit het wel goed: Dynaudio Contour 1.8 + contour centre. Receiver is nu de Arcam AVR350 en wordt de AVR500.

Ik koop een nieuwe grafische kaart omdat mijn HTPC mijn hoofdbron is, en dat dan de makkelijkste manier is om aan ondersteuning voor HD audio te komen. Een xonar HDAV doet niks meer dan wat een HD68xx kaart ook kan. Ja, op de Xonar zitten ook analoge aansluitingen, als je de deluxe versie neemt. Heb die aansluitingen gehoord, en was niet onder de druk. Nog minder van de drivers (plopjes, knallen pfff). Daar komt ook bij dat lossless audio formaten (DTS trueHD, dolby digital plus etc) niet ondersteund worden over optische en coaxiale kabels, dus dat is geen oplossing.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:46

Ed_L

Crew Council
Chris5488 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:39:

Dit is een betrouwbaardere, goedkopere en eenvoudigere oplossing dan wat jij van plan bent.
Goedkoper? Een graka die kan bitstreamen heb je al voor een paar tientjes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee