Toon posts:

vpn verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bart77666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01-2019
Mensen,

Ik heb een kubuntu 11.04 en maakt daarbij vpn verbinding naar een externe locatie waar een draytek modem router 2820n staat.
instellingen PPP
Authenticatie PAP/CHAP

Ik gebruik daarbij de vpn client KVPNC

Vpn verbinding word gemaakt echter na ca 20 sec valt deze weg. In netwerkverbindingen verschijnt geen ip adres.

Antivirus kan niet want die is niet aanwezig.

Naar mijn gevoel staat alles oke, maar de vpn verbinding valt dus constant weg.

heeft iemand een idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 22:58
Het keep alive probleem bij vpn ken ik alleen van het wegvallen van de verbinding na een paar minuten als er in die tijd geen communicatie heen en weer is. Maar die 20 seconde is wel heel erg snel en dus misschien een ander probleem.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46

swtimmer

Ontrafelt het leven!

In die 20 seconden lukt het je dan wel of niet om data over je VPN te krijgen? Of is die dan eigenlijk ook niet werkend?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bart77666
Nee die is dan eigenlijk ook niet werkend.

Snap dr werkelijk waar niets van

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat voor een soort VPN gebruik je? Krijg je foutmeldingen? Staat er iets in de logs?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• bart77666
ik gebruik client KVPNC en daarbij de vpn optie ppp. Dit staat ook zo ingesteld in mijn draytek.

Met een windows machine is het trouwens geen probleem om deze vpn connectie op te zetten.

Maar ik wil heel graag naar Kubuntu

[Voor 4% gewijzigd door bart77666 op 11-07-2011 10:45]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt meer als incompatibiliteit tussen je Draytek en Linux. Wat voor soort VPN is het precies, want je kan wel de applicatie noemen, je geeft dan nog niet aan of het IPSec is, of PPTP of SSTP of wat anders.
Je zegt ook niet wat in je router logs staat bij het maken van de VPN verbinding. Hier is bijna altijd wel de reden te vinden waarom het niet werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee