Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:32

mvh

State Governor

Topicstarter
Mijn broer heeft enige tijd een Fujitsu Siemens PC in gebruik die het bij mij altijd prima deed, maar nu is er steeds wat mee. Enige tijd geleden is de videokaart overleden. Bij het vervangen daarvan heb ik hem ook een andere harde schijf gegeven, één op één gekopieerd van zijn oude (met Clonezilla). Volgens mij werkte dit perfect, maar hij klaagde over traagheid.

Deze week lijkt de PC het helemaal opgegeven te hebben. Hij viel uit tijdens het bekijken van een reeks foto's, en daarna was ook het blauwe power-LED verdwenen. Het moederbord geeft geen piepjes meer (normaal één bij het opstarten); op het moment dat je de stroom onderbreekt en weer aansluit gaat hij meteen aan.

Ik heb alle componenten los gehad, en alleen opgestart met voeding plus moederbord. Daar deed nog steeds niet, dus ik heb een andere voeding aangeschaft, zonder resultaat. Als laatste redmiddel heb ik de CMOS-batterij losgehaald, zonder effect.

Ik dacht dat er een AMI of AWARD BIOS in zat, maar http://www.computerhope.com/beep.htm geeft de 'correcte' weergave bij een IBM BIOS (1 piep = normaal).

Ik had de hoop al lang geleden opgegeven, helaas denkt de eigenaar daar anders over. Is er nog iets wat ik kan proberen, of is hij gewoon deaud?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat je op dit punt nog zo'n beetje zou kunnen proberen is een ander moederbord om het uit te sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:32

mvh

State Governor

Topicstarter
Ja, dat dacht ik ook... is me eigenlijk teveel werk (voor het gegeven systeem). Dan heeft-ie zometeen een compleet nieuwe PC aan vervangen onderdelen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 22:07

BoAC

Memento mori

Een Kick met vergelijkbaar probleem. De machine stopt er na een tijdje mee met bevroren beeld en geeft dan na een reset de 2-1-1 beep (VGA init fail). Na een tijdje uit start de machine weer op. Dus maar even een vervangende videokaart geregeld maar dezelfde symptomen blijven.. Nu checkte ik de heatsink op het moederbord (zonder cooler overigens) en die was gloeiend..

Ik denk dus dat het moederbord overleden is.. iemand nog een idee?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee