Toon posts:

ics werkt niet meer met zonealarm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twee pC's, draaien beide op ME, netwerkje via sygate homenetworking. Werkt allemaal prachtig, als ik zondealarm aanzet kan de client het internet niet meer op. Weet dat zonealarm PRO dit wel toelaat maar de gewone versie zou het toch ook moeten doen als je de inetrnetkant op "medium" zet?

heb in zonealarm zowel de NIC van de server aangevinkt als t IP adres van de client opgegeven. oh ja, ik connect via een isdn kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

Op maandag 19 maart 2001 14:48 schreef voe22 het volgende:
Twee pC's, draaien beide op ME, netwerkje via sygate homenetworking. Werkt allemaal prachtig, als ik zondealarm aanzet kan de client het internet niet meer op. Weet dat zonealarm PRO dit wel toelaat maar de gewone versie zou het toch ook moeten doen als je de inetrnetkant op "medium" zet?

heb in zonealarm zowel de NIC van de server aangevinkt als t IP adres van de client opgegeven. oh ja, ik connect via een isdn kaart
Probeer Local Security eens op low te zetten... Dat wil wel 's helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zonealarm ook configureren, dat wil zeggen, het programma laten weten welke netwerkkaart (voor het netwerk dus) vrij mag communiseren. Die moet je aanvinken in Security - advanced, vervolgens moet je ook je beide locale ip's toevoegen dmv add. Als jou Server-ip 192.168.0.1 is vul je dat in en ook de 192.168.0.2 van de client en dan zou ie niet meer moeten blocken. Je kan dan gewoon netwerk op low zetten en internet op high. Bij mij werkt het perfect.

Ik heb volgens mij niet goed gelezen: je had het al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog wat zitten proberen (zie eerst post voor setting). Wat blijkt, als ik zonealarm pas opstart nadat ik via de client verbinding met internet heb gemaakt (ISDN) werkt het wel prima. Als zonealarm echter al draait als ik ga inbellen dan kan de client geen verbinding met internet meer maken.

Op zich is dat nu geen problem maar als binnenkort eeen adsl server komt te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier adsl met zonealarm draaien werkt perfekt ook als zonealarm in het opstartmenu staat,denk inderdaad wel aan de optie local security low,zo staat hij bij mij ook.*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal eens proberen met local security low. Maar wat voor functie heeft de firewall dan nog? volgens mij blockt ie dan alleen de server PC maar niet de clients. Moet ik dan op alle clients ok n firewall zetten?
Pagina: 1