Toon posts:

Dlink dsg 1008D switch haalt de 1000Mbps niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:40
Mijn situatie: in de meterkast komt mijn internetlijn binnen via een Ziggo modem (zonder router) waar ik een dlink dir 655 router aangesloten heb. Vanuit de meterkast heb ik door de telefoonkabel-voorbereidings-buis een netwerk kabel getrokken die bij mijn tvkast uit komt. Daar staat een dlink dsg1008D switch.
Ik heb het idee dat de kabel die door de telefoonkabel-voorbereidings-buis is getrokken niet helemaal fris meer is, want de dlink switch haalt als ik 'm via die kabel aansluit slechts 100mbps.
Sluit ik de dlink switch rechtstreeks aan de router in de meterkast, dan haalt ie prima 1000mbps.

Ik heb verbinding bij mn tv kast nodig voor mn squeezebox, tv, humax recorder en wd tv live.

Aangezien de bekabelde oplossing niet de 1000mbps haalt zit ik te denken aan een draadloze oplossing.
Kan ik draadloos 1000mbps bij mijn tvkast krijgen? Wat heb ik daarvoor nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Je zou ook een nieuwe kabel kunnen trekken toch? Of even nieuwe aansluiting er aan? Een aderpaar wat niet goed zit kan dit al veroorzaken. Is altijd het proberen waard. Het kan trouwens wel zijn dat er iets tussen zit wat je kabel stoort (ja, ook dat kan), als ik mijn netwerkkabel te dicht langs een adapter van een lamp leg geeft mijn systeem ook maar 100Mb/s.

Een dusdanig signaal draadloos gaat volgens mij knap lastig worden...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Draadloos ga je maximaal zo'n 60 tot 80 Mb/s halen dus dat is geen oplossing. Bedraad is echt veruit de beste oplossing dus ik zou gewoon dat fixen. Eerst inderdaad proberen nieuwe pluggen eraan te knijpen en als dat niet helpt kun je ook eenvoudig de hele kabel vervangen aangezien die door een buis is getrokken. Gewoon een rol UTP halen en het begin strippen, met ductape de aderparen vastmaken aan de oude kabel en trekken maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je de connectors aan die kabel in je buis zelf geknepen? Zo ja, in welke volgorde heb je de aders zitten? Zie de FAQ voor de goede volgorde; als dat afwijkt is dat sowieso een probleem. Als 't minder dan 8 aders zijn trouwens ook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee