Toon posts:

Sitecom USB2 4port PCI Win7 32bit Driver ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01-2021
Ik heb het idee dat ik teveel USB zooi heb aangesloten waardoor enkele dingen niet helemaal flex werken.
Ik denk zelf dat de PC de stroomtoevoer niet helemaal trekt ?

USB zooi:
Logitech G700 2xUSB ontvanger en oplaadkabeltje
Logitech G15 1xUSB
Speedlink Medusa NX 5.1 Surround Sound Headset 1xUSB
Sharkoon Quickport Duo USB3.0 nog niet eens aangesloten 1xUSB eigen stroomtoevoer
HP Deskjet 4400 1xUSB eigen stroomtoevoer
Creative WebCam NX 1x USB
1x Sitecom 4port USB Hub met eigen stroomtoevoer met X aantal USB HD's. Maar of ik doe nu aanslkuit of niet maakt weinig uit.
Linksys Wireless G USB Adapter WUSBG45GC niet eens aangesloten.

Dus lang niet alles is aangesloten, maar ook al doe ik het zo kaal mogelijk dus enkel muis en toetsenbord dan zijn er al enkele toetsen op mijn Logitech G15 die niet willen werken.
Dit heb ik al eens eerder gehad met een oudere pc en toen was het gewoon teveel van het goeie.

Sitecom CN-029 v2 -001 USB2.0 4port PCI Controller:
Dus ik denk ik koop vandaag een Sitecom 4port USB 2 PCI kaart, 4 slots erbij, en niet een rij aparaten die door 1 USB port via een 4port USB HUB toch vast zitten. Meer gespreide stroomtoevoer, gaat vast goed.
Heb dat ook nog uitgelegd bij CDROMLAND Breda, die zegt astu, PCI kaartje, gaat vast lukken.
Heeft de CD EN de Sitecom Site GEEN ENKELE Windows 7 driver voor dat ding !?
Iemand enig idee waar ze te vinden zijn ? Via Google vindt ik enkel dezelfde drivers opgeslagen dan wel doorgelinked naar de Sitecom site.

De installer die op de CD staat en te downloaden is zeggen bij starten van het prog meteen met een klein schermpje dat de er geen ondersteuning is voor dit OS Windows 7 32bit.
Nou wil ik nie vervelend zijn, maar die is er toch al ff, is het dan niet stom dat ze er niet eens driver voor hebben terwijl het nog steeds een courant product is en in de winkels ligt ?

System:
Mobo: Asus P5P41TUSB3 2 weken oud
Chipset: Intel G41
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 @2666Mhz
Mem: 2x 2048 DDR3-SDRAM 2 weken oud
Video: NVIDIA GeForce 8800GTX
HD: 2x Seagate ST3250410AS Sata 250GB
OS: Windows 7 Home Premium Editie Media Center SP1 32-bit Volledig up to date
Promise Technology PDC20621 FastTrak S150 SX4FastTrak SX4000 lite (IDE)
Daaraan hangend: 4x 320Gb HD
Coolermaster 750W voeding 2 weken oud
Thermaltake Kast
Aparte Fancontroller en een berg fans.

De pech is dus dat ik de komende 3 dagen niet in de gelegenheid ben terug te gaan ivm werktijden.
Mocht iemand een oplossing hebben kan ik door en kijken of dit het onderliggende probleem ook op kan lossen, zo niet ga ik dan terug maar ik had gehoopt het hier mee te kunnen fixen.
Daarbij zijn de meeste andere USB HUBs minder ports en dan ook maar afwachten of ze windows 7 drivers hebben ???

Bij voorbaat dank !
gabiballetje

EDIT:
installatieprog in compatibility mode starten heeft ook geen enkele zin.

Anoniem: 237905

Een usb-hub met een eigen adapter is voldoende. Er zijn usb-hubs met 10 poorten. Daar nog een adapter van 5V 2A bij en alles werkt.

http://shop.ebay.nl/i.htm...port%22+usb+hub&_osacat=0

Verder niet teveel draadloze dingen bij elkaar. En een draadloze ontvanger kan beter niet op de USB-poorten aan de achterkant zitten, want vooral de 2.4GHz gaat niet door het metaal van de computerkast.

Maar je kunt bij een goed merk gerust alle USB-poorten van een computer bezetten. En een paar hubs achter elkaar geeft ook niet. Bij voorkeur powered hubs natuurlijk, want sommige goedkope apparaten werken al niet meer als de 5V tot 4,9 is ingezakt. En heel af en toe voeg ik nog extra ferriet kabelontstoorders toe bij USB-kabels die dat niet hebben. Soms zijn er volop draadloze apparaten en wifi en bluetooth die op de kabels zouden kunnen storen.

Dat PCI-kaartje zorgt alleen maar voor extra problemen. Ik zou het er uit halen.

De website van sitecom.com doet niets op dit moment, dus daar kan ik niet kijken.
Kun je zien welke VIA chip er op zit. Misschien is er een VIA driver.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 237905 op 09-07-2011 03:35]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:01
Heeft de CD EN de Sitecom Site GEEN ENKELE Windows 7 driver voor dat ding !?
Iemand enig idee waar ze te vinden zijn ?
Drivers voor EHCI USB 2.0 controllers zitten (sinds xp sp1 en 2000 sp4) gewoon in Windows ingebakken, die zul je dus ook niet vinden op de site van de fabrikant.

Anoniem: 237905

Nog even een opmerking: Het aantal USB apparaten je hebt is niet zoveel hoor. Ik heb er al twee keer zoveel. Maar ik gebruik een aantal USB-verlengkabeltjes van zo'n 30 cm. Die gebruik ik om draadloze ontvangers vanaf een hub bij elkaar uit de buurt te houden, en om draadloze ontvangers die in de achterkant van de computerkast zitten als het ware om de computerkast heen te laten "kijken". En ik heb op vrijwel alle kabels van die ferriet ontstoorders zitten ( http://shop.ebay.nl/i.htm...p%29+-connector&_osacat=0 ).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee