Toon posts:

Opname Google News met multi-domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 414367

Topicstarter
Wij (PrachtigPekela) hebben twee jaar lang in Google News gestaan. Na de publicatie van een bericht werd ons artikel meestal binnen 15 minuten herkend en opgenomen in de nieuwslijst van Google.

Onze website werd een paar maanden geleden gewijzigd en de(zelfde) database bedient nu meerdere (nieuws)pagina's op unieke url's. Sindsdien is echter ook onze Google News-notering is verdwenen.

Weet iemand hoe dit kan en wat we er aan kunnen doen? De standaard optimalisatietips zijn al door ons uitgevoerd, maar niets lijkt te helpen.

Situatie, tijdens werkend Google News
- Het domein PrachtigPekela publiceerde artikelen, waarna binnen 15 minuten de artikelen verschenen in de nieuwslijst van Google

De verandering
- De(zelfde) database bedient nu meer sites en publiceert onder meer op de url's PrachtigVeendam, PrachtigOldambt en GroningenVandaag

Na de verandering
- Artikelen verschijnen niet meer in Google News

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:07

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Google kan niet ruiken welke database er achter een site hangt dus dat heeft er geen drol mee van doen en de diverse sites hebben zo, op 't oog althans, ook niet dezelfde content dus van een eventuele "duplicate content penalty" (voor zover die zou bestaan) is ook geen sprake. Dus: Wat is er nog meer veranderd?

Overigens geven de diverse sites javascript errors en is het wel redelijk dramatisch gesteld met de HTML volgens de validator. Beiden hoeft geen reden te zijn voor je symptomen, maar het helpt ook niet ;)

[edit]
En wist je dat een enkele view van de homepage 166 requests en bijna 5(!) MB aan verkeer oplevert? :X En dat minimaal 4 maar soms zelfs meer resources een 404 geven? En dat is nog maar 't topje van de ijsberg van de vele mogelijke punten van verbetering ;)

[Voor 109% gewijzigd door RobIII op 08-07-2011 18:24]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@ Robblll. De sites hebben nu toevallig niet dezelfde content, maar bij een 'gebiedsoverlap' wel. En dat komt regelmatig voor. Zou dat dan het probleem kunnen zijn?

[Edit]
Je technische opmerkingen spelen we door aan de programmeur van de sites. Waarvoor dank overigens.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 414367 op 08-07-2011 18:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 414367 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:18:
Zou dat dan het probleem kunnen zijn?
Ik geloof er weinig van dat dat de oorzaak is. Maar ik stelde een veel belangrijker vraag: wat is er nog meer veranderd? Is de hele site ver(her)bouwd of is er alleen wat aan bijgeschaafd? Of is de HTML onveranderd?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:19:
[...]

Ik geloof er weinig van dat dat de oorzaak is. Maar ik stelde een veel belangrijker vraag: wat is er nog meer veranderd? Is de hele site ver(her)bouwd of is er alleen wat aan bijgeschaafd? Of is de HTML onveranderd?
De hele pagina is een paar maanden geleden herbouwd en uitgebreid meer meer url's. Daarbij is men voorzichtig te werk gegaan. Zo zijn de links naar de oude artikelen gewoon blijven bestaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 414367 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:22:
[...]

De hele pagina is een paar maanden geleden herbouwd en uitgebreid meer meer url's. Daarbij is men voorzichtig te werk gegaan. Zo zijn de links naar de oude artikelen gewoon blijven bestaan.
Urls boeien geen fluit, de opbouw van je HTML boeit. Als die vroeger semantisch prima in orde was en nu de HTML een tag-soep is, dan kan Google daar niks meer mee. Zelfs als de site wat HTML betreft gewoon alleen maar veranderd is (maar niet verslechterd) kan het nog even duren voordat Google je dezelfde waardering geeft.

Stomme vraag misschien, maar waarom vraag jij dit en niet je programmeur?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

NMe schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:24:
Precies :)
En geef 'm dan meteen dit (pdf) en dit :Y)

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:24:
[...]

Urls boeien geen fluit, de opbouw van je HTML boeit. Als die vroeger semantisch prima in orde was en nu de HTML een tag-soep is, dan kan Google daar niks meer mee. Zelfs als de site wat HTML betreft gewoon alleen maar veranderd is (maar niet verslechterd) kan het nog even duren voordat Google je dezelfde waardering geeft.

Volgens onze programmeur zijn wij niet uit het Google News-gedeelte verdwenen door de HTML. Na heel veel gepruts met aanmeldingen bij Google zélf leg ik mijn oor daarom maar hier eens te luister...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 414367 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:29:
[...]

Volgens onze programmeur zijn wij niet uit het Google News-gedeelte verdwenen door de HTML. Na heel veel gepruts met aanmeldingen bij Google zélf leg ik mijn oor daarom maar hier eens te luister...
Daar is 'ie dan wel heel zeker van...
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl">
<head>
<title>www.prachtigpekela.nl</title>
...
...
...
</head>
<body onload="GetData()" /> 
<div id="Container">
...
               </div>
            </div><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xml:lang="en" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en">
<head>
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">

<title>Login</title>
...

Deze puinhoop zal in ieder geval ook niet bijdragen aan een snelle/goede indexering. Of Google er mee zit is een tweede maar als je in 't stadium zit dat je je aan 't afvragen bent waarom je zo slecht in Google staat dan zijn dat (en eerder aangedragen punten) iig iets waar je eens naar moet gaan kijken.

[Voor 42% gewijzigd door RobIII op 08-07-2011 18:58]

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:35:
[...]

Daar is 'ie dan wel heel zeker van...
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl">
<head>
<title>www.prachtigpekela.nl</title>
...
...
...
</head>
<body onload="GetData()" /> 
<div id="Container">
...
               </div>
            </div><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xml:lang="en" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en">
<head>
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">

<title>Login</title>
...

Deze puinhoop zal in ieder geval ook niet bijdragen aan een snelle/goede indexering. Of Google er mee zit is een tweede maar als je in 't stadium zit dat je je aan 't afvragen bent waarom je zo slecht in Google staat dan zijn dat (en eerder aangedragen punten) iig iets waar je eens naar moet gaan kijken.

Ik zou toch nog eens met comtronix/newspal om de tafel gaan zitten...
Toch staan we op de sleutelwoorden (Pekela, Veendam) heel hoog in Google genoteerd en zelfs bijna bovenaan! Dus Google ziet ons wel en maakt er ook nog eens een top 5-notering van. Maar met Google News dus niet. Geen enkel bericht verschijnt daar in de lijst. Terwijl de content 99,5% uniek is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 414367 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:41:
Toch staan we op de sleutelwoorden (Pekela, Veendam) heel hoog in Google genoteerd en zelfs bijna bovenaan! Dus Google ziet ons wel en maakt er ook nog eens een top 5-notering van. Maar met Google News dus niet. Geen enkel bericht verschijnt daar in de lijst. Terwijl de content 99,5% uniek is.
Dat kan... of Google News is er gewoon wat eerder bij en je verdwijnt over twee weken ook op de Google index uit de top 5 ;)
Dit is in ieder geval niet het moment om achterover te gaan leunen en je 4 weken lang af te gaan vragen waar 't misschien toch wel of niet aan zou kunnen liggen maar juist tijd om voor de voet weg de ergste problemen op te lossen voor 't erger wordt.

Ik zou toch nog eens met comtronix/newspal om de tafel gaan zitten... Al is het maar om dit xss soort zaken gewoon lomp, PAS OP: kan de browser laten crashen op te lossen. Er zijn zo al, zoals je leest in dit topic, -tig punten om je site te verbeteren/aan te pakken.

Een andere oorzaak kan een gare (of niet (meer) bestaande) sitemap zijn, of het (deels) JS-only menu waardoor Google een aantal pagina's (misschien) niet (meer) kan vinden. Een robots.txt (waarin verkeerde dingen zouden kunnen staan) hebben jullie zo te zien niet, dus die is 't ook niet.

Volgens archive.org was 't (in 2009 althans) ooit in ieder geval iets beter gesteld met de kwaliteit van de HTML.

Verder blijft het voor ons koffiedik kijken; zeker zolang we niet (concreet) weten wat er nou precies veranderd is.

[edit]
WTF gebeurt hier eigenlijk :?
[edit2]
Huh? Ik krijg nou bij elk artikel dat ik aanklik vage meuk, in verschillende browsers. Dat was een 10 minuten geleden volgens mij nog niet zo :?
[edit3]
Nu werkt 't weer... als dat vaker voorkomt kan 't wel eens heel goed de oorzaak zijn van je probleem... Ik heb geen logs ofzo natuurlijk, maar wat ik hier zo zag was dat er in ieder geval geen stylesheets geladen konden worden en dat er een boel JS dingen gek gingen doen waardoor er een redirect plaatsvond naar deze pagina na een seconde of 10, ongeacht welk artikel ik aanklikte...

Lang verhaal kort: er schort vanalles aan jullie site(s); pak dat allemaal maar eens aan en kijk dan eens hoe 't loopt. En last-but-not-least; Google verandert ook van tijd-tot-tijd haar algoritmes voor ranking en 't bepalen van relevantie etc.; for all I know is dat onlangs gebeurd en ranken jullie gewoon lager om die reden... Of heeft Google besloten jullie site op een lager pitje te zetten qua indexering omdat <insert_random_reason> of...

[Voor 89% gewijzigd door RobIII op 08-07-2011 19:28]

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 13:45

André

Analytics dude

Je hebt ook geen meldingen in je Google Webmaster Tools gezien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 414367 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:29:
[...]

En volgens ons is je website voor verbetering vatbaar en is je programmeur niet zo goed bezig als hij je misschien doet vermoeden. Een validerende website is geen doel op zich maar stomme dingen als een body tag direct afsluiten ( <body ... /> ), br-tags een niet-bestaand attribuut geven (type) of quotes in urls niet urlencoden gaan er nou niet bepaald voor zorgen dat Google chocola kan maken van je site.

Laat je programmeur dus eerst maar eens zijn werk goed doen, mag je daarna nog eens kijken wat Google News dan nog van je denkt. ;)

[Voor 5% gewijzigd door NMe op 08-07-2011 21:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:52:
[...]

En volgens ons is je website voor verbetering vatbaar en is je programmeur niet zo goed bezig als hij je misschien doet vermoeden. Een validerende website is geen doel op zich maar stomme dingen als een body tag direct afsluiten ( <body ... /> ), br-tags een niet-bestaand attribuut geven (type) of quotes in urls niet urlencoden gaan er nou niet bepaald voor zorgen dat Google chocola kan maken van je site.

Laat je programmeur dus eerst maar eens zijn werk goed doen, mag je daarna nog eens kijken wat Google News dan nog van je denkt. ;)
Door dit topic wil de programmeur heel snel met ons om tafel. We hadden namelijk wat dingen gewijzigd, zonder hem daarvan in kennis te stellen. Terwijl die wijzigingen zo simpel leken. Maar swa. Daardoor zijn wel fouten ontstaan, die zijn gaan 'stapelen' en inmiddels behoorlijk dramatisch zijn geworden. De programmeur stelt het zeer op prijs om onze 'knulligheid en onwetendheid' hier te vermelden. Bij deze. Aan de foutmeldingen wordt nog steeds gewerkt en de meeste zijn inmiddels verholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tenzij jullie zelf in de broncode hebben lopen wroeten lijkt het me sterk dat jullie de drie voorbeelden die ik noem zelf om zeep hebben geholpen, dat heeft je programmeur vrijwel zeker zelf gedaan. ;)

[Voor 14% gewijzigd door NMe op 08-07-2011 22:25]

Topicstarter
Ik kom hier toch nog even weer op terug.

Wij denken namelijk het probleem zo goed als zeker gevonden te hebben.

Want het volgende:

Onze server staat niet in Nederland, maar in Duitsland.
En Google zou weigeren om een Duits ip aan een Nederlandse nieuwssite te koppelen.

Bij Hetzner huren we voor vier tientjes een eigen server en we zijn super tevreden over de ruimte, limieten, service en snelheid.

Weet daarom iemand hoe wij in DL onze websites toch van een Nederlands ip kunnen voorzien?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kan niet, IP-adressen worden verkocht aan providers en dergelijken en jullie provider heeft alleen "Duitse" IP's tot zijn beschikking. Bovendien lijkt het me vrij sterk dat dat het probleem is, wie heeft je dat wijsgemaakt, en kun je diegene vertrouwen?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee